Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin Teknisk Analyse

Må innrømme at jeg ikke helt hang med på alle de linjene der. Hvordan skal man lese den analysen?

This is the Log chart looking at the previous bitcoin cycles. Up to now it seems like they are playing out perfectly. I do believe that after the next cycle Bitcoin will most likely decouple from this model as the halving cycles will have less impact moving forward.

According to this chart we should see the bottom for Bitcoin around January 2023 at 12679, which would match up nicely with the 12-14k from my previous analysis.

I have previously said that I could see 140-180k being the next cycle top, on this chart we would top out around December 2025 at 194693, so again this would back my original price targets.

(Red Vertical Lines Cycle tops, green vertical lines Previous cycle bottoms and orange lines previous all time highs/ vertical lines are not exact tops and bottoms as I matched them up by time frames)

  • Her er forklaringen min fra kompisen min som har gjort den. Han er en utrolig flink swing trader.
    Oppsummert, bullish long term, men matcher utsiktene for et bearish globalt finansmarked det neste året.
1 Like

Ja denne er bra! Matcher veldig den jeg postet og

Kortsiktig kursmål ca 34600.

Brudd, retest og høyere topp confirmed.

3 Likes

Litt lavt volum?

2 Likes

Det har f**n ingenting å si! Brudd :rocket::rocket::rocket: 100k neste

:beach_umbrella:

Lol, ikke med denne renten og flere rentehevinger på vei.

1 Like

Det er vanskelig noen ganger å skille mellom ironi og reelle kryptobull utsagn, tør ikke gjette på hvilken kategori ditt innlegg hører hjemme i :crazy_face:

1 Like

En løs ide for neste bevegelse. Jeg er veldig veldig sikker på at vi i dag eller i morgen kommer til å bryte ut av den rangen vi har vært i de siste 12-13 dagene (Mellom VAH og VAL).
Historisk sett er 12 dager det vi ofte bruker i sånne småe områder.
Det kan selvsagt hende vi bare går rett opp, men sannsynligheten er liten. Det er mye likviditet å hente under denne rangen, så tenker at vi kommer til å ta tidligere lows før vi går opp mot 32-35k.

1 Like

Denne ble i alle fall invalidert og fake-out på oppsiden ble raskt etterfulgt av fake-out på nedsiden. Så vi er enda i rangen.

1 Like

Mye whales games nå, så litt vanskelig, men vi får nok en løsning på den triangelen du har der fortløpende.

Jeg tenker nok at de vil ta begge områdene med likviditet. Kanskje noe sånt:

Mitt mål for denne bevegelsen vil være 35k. Det er det tonnevis med interessante confluences der

2 Likes

For meg er nettopp høy rente en grunn til å holde Bitcoin!

Fordi?

1 Like

Fordi høy rente gjenspeiler høy inflasjon som gjør at kjøpekraft for fiat går ned. Bitcoin følger foreløpig aksjer fordi det er en risk on asset i utgansgspunktet men fundamentalt bør Bitcoin i det minste være en hedge mot inflasjon.

1 Like

Denne kan fort gjøre det helt motsatte. Å ta likviditeten over tidligere highs og gå nedover isteden.
Veldig vanskelig å si hva som skjer nå. Har faktisk aldri sett folk være så i tvil, og har nærmest aldri sett BTC i en range så lenge. Det er historisk sett sjeldent vi er i en så liten range mer enn 12d , og vi er vel på dag 15 i denne range, så blir veldig overrasket om et ikke skjer noe ganske ekstremt snart. Uansett, vanskelig å si hva som er neste, så om noen trader er det kanskje best å vente på en avklaring… Jeg er veldig defensiv nå

2 Likes

Det er jo VM i fud om dagen i tillegg til en særs krevende makrosituasjon så at det skal noe særlig opp med det første har jeg ikke noe tro på. FED /sentralbanker bestemmer, og hva de sier de skal gjøre avgjør, så enkelt tror jeg det er.

Jeg vil si ja du har rett, men markedet er mer kontrollert av market makers enn du tror, og de trenger likviditet, så ja enig i at makro er det lite oppturer i sikte, men man kan likevel se veldig eksplosive bevegelser oppover på mindre timeframe.

Pluss at det er når alle tror det skal ned at markedet har en tendens til å gå opp. Nettopp fordi det skapes ikke likviditet av at alle har rett.

Jeg er ikke uenig, men føler at krypto er mer en hedge mot pengetrykking altså QE. Usikker på om det blir en hedge når inflasjonen har blitt så høy at den må bremses av sentralbankene.
Kommet selvsagt an på hvilket land man bor i da :wink: Bor man i Zimbabwe, Venezuela osv så sier jo svaret seg selv.

When in doubt, follow the trend

Prøver meg på en invertert analyse.
Avtagende squeeze og ADX, men ingen prisutslag. Dette er ett signal på att trenden fortsetter.
Volaliteten høy men fortsatt stigende. Indikerer at det ikke er bekreftet at bevegelsen er avsluttet

3 Likes