Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin Teknisk Analyse

Så lenge vi ikke får en close under ca 27800 på firetimers chartet så selger ikke jeg noe. Skummelt nå, men godt å se at børsen går.

Jeg har en litt annen mening, jeg synes Fredag var særdeles negativ for bitcoin. Det at børsen stengte såpass i pluss men bitcoin fortsatte å dumpe var veldig dårlig i mine øyne.
I tillegg stengte daily chart med brudd av rangen til nedsiden. Jeg hørte også fra flere at det var mye instutisjoner som dumpet store menger på Fredag. Selv hadde jeg veldig mange long bud fra 27,7 til 25,5, men har kansellert de og avventer om dette områder holder nå på kort sikt. I mine øyne er det mer et tidsspørsmål, så fort vi får en blodrød dag på børsen nå blir det fortsettelse av makrotrenden nedover. Jeg trodde veldig mye på at vi skulle få en sterk bounce slik som børsen hadde, kanskje til 35k, men når det ikke skjedde er jeg betydelig mer bearish.

Uansett, jo lavere vi går jo mer muligheter :+1:t2: Er uansett short inntil jeg ser noe styrke til oppsiden

1 Like

Vi ligger veldig stabilt. Den stabiliserte seg heldigvis akkurat der jeg fanget kniven på vei ned. Men fravær av rekyl opp igjen gjør at det rykker i salgknappen (av trading potten - alltid long med 40-50%). Foreløpig holder jeg meg til ideen om “be fearful when others are greedy and be greedy when others are fearful”.

Det er vanskelig å vite nøyaktig hvor bunnen er. Og siden det er skummelt å hoppe på bitcoin etter 20% oppgang en dag så vil en trader vente på “den rette inngangen” mens Bitcoin stikker. Det er derfor ofte greit å ikke være så opphengt i kortsiktige kursmål, men heller være fornøyd med å få kjøpe billigere enn alle andre de siste 2 årene.

2 Likes

Veldig enig. Min spot portofølje selger jeg ingenting av nå, nettopp pga. det du sier. Scalps og leveraged swing posisjoner er litt annerledes, så analyserer fortsatt mikroperspektiv, men absolutt åpen for alle muligheter nå og det er umulig å vite. Vi kan enten ha nådd bunnen, eller fortsette ned til 10k. Som oftest tar det lang tid før man innser at bunnen allerede er nådd

1 Like

For full disclosure, så er jeg både long og short. Det viktigste er bare å være hensynsfull med risiko

1 Like

Ser på 4h her også, øvre støttenivå rundt 29500 samt MA50. Tar den ikke ut denne (helst med god margin) før neste salgssignal kommer, så ser vi nokk på en vei som kan gå videre nedover

3 Likes

Den tok ut 29500 med god margin og er fortsatt i range. Det er det sannsynlig at den skal ned og teste det nivået som støtte.

Er ikke ett sunnhetstegn at volatiliteten synker fortsatt, så her er det en fare for bull trap

2 Likes

Hva heter volatilitetsindikatoren du bruker (den nederste)?

Det er denne:

2 Likes

Denne ble ikke helt som tenkt, da vi ikke fikk tatt tidligere lows mot 26k, men stemte sånn nogenlunde.

Her tenker jeg er neste nivåer.

Etter disse er det 35k som jeg ser på, og kanskje spesielt en nPOC på 34600. Det gir mening å skvise mer shorts oppover nå, men det trenger på ingen måte å skje, vi kan også bare ta en Bart Simpson rett ned her. Uansett er HTF target til oppsiden 35k og 22k til nedsiden for meg. Tror kanskje en retning kan vise seg denne uken, da NYSE åpner i dag etter langhelg og vi får PMI nummer i morgen.

5 Likes

Oi, analysen tilsier altså enten opp eller ned?:thinking:

1 Like

Ja. En spåkone kan sikkert fortelle deg opp eller ned. Si ifra om du finner svaret så vi alle kan bli trillionærer.

Test av 29500 nå

Hvorfor kursen snudde akkurat her

4 Likes

Er bare tilfeldigheter!! :sweat_smile:

1 Like

Kom over en interresant teori om Teknisk Analyse :thinking: Tanker?


Det han sier om at krypto er en scam er jeg selvfølgelig uenig i, men resten av teorien er rimelig interresant og jeg tror nok at han har rett i dette til en viss grad.

1 Like

Ganske kjip weekly close i går, hva tenker folket?

1 Like

At man må få kjøpt det man skal før markedet viser tegn til bedring. Når det er klare tegn på at markedet er på bedringens vei har antakelig bunnen vært. Men jeg tror på en knekk til ned ett sted mellom 20-25.000. Med en slik close i ett hvilket som helst papir i ett normalt marked så ville det vært superbearish, men det er makro som styrer alt nå uavhengig av hvor gode prosjekter er. Om bunnen settes ila q3 eller senere er umulig å si. Men fed kan ikke sette opp renten for mye heller, slik at det kan bli risk on ila noen måneder fra nå?!

1 Like

Jeg håper å kjøpe inn igjen på 21-22k. Tror vi skal lavere.

2 Likes