Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin Teknisk Analyse

Tror vi skal lavere enn det også :thinking:

2 Likes

Jeg tror det blir det laveste nivået. Men en wick eller to godt under kortsiktig.

Tipper det blir ganske rødt i ukene fremover på verdens børser. Dersom ikke bitcoin går motsatt av aksjer og ikke følger som den har gjort. Ser 2 mulige scenarioer den de-coupler fra aksjer og blir en hedge - skikkelig ikke halvhjertet. Etter investorer og instutisjoner har solgt ut risky asset’s som btc etc og gått over i mer sikre ting men det også går dunken og vi når et punkt der btc er der pengene går for å hedge mot inc doom, så kortsiktig ned å teste 20k før videre. Men dersom det ikke skjer så tror jeg det kan være starten på langt bearmarked som varer til neste halvering 2024 før det fyker igjen.

Tipper nivå som 11/13k - 17k vil være rangen da.

Jeg holder btc i tap selv å har megatroen, meste parten av det jeg skriver nå er bare min mening dratt rett ifra baken basert på Twitter , analyser , tidligere støtter å YouTube samt verdens bilde, så jeg hadde ikke vedda huset på det. Men kommer vi ned til 20k å videre ned til sub 15k - da rygger jeg John Deer’n rett opp til bitmynt å ber Sturle om å laste opp🥳

4 Likes

Ingen kapitulasjons candle og denne har mye av uken på ta av ennå


Jeg tror at bunnen ikke er langt unna. Vell å merke i tid og ikke %. Selv om dette potensielt er en midlertidig bunn.

2 Likes

Jeg vet ikke om dette stemmer overhodet, men kan det være en teori at denne nedover trenden har gått over så langt tid at en kapitulasjons candle ikke blir noe av på weekly? “Alle” har jo på et vis forventet dette i 3-6mnd. De andre gangene du har sirklet har jo vært skikkelige kraftige og raske kræsjer over kortere tid.
Har ikke sett så mye på chartet for å finne tidligere eksempler, men det ville vært noe logisk. Jeg tror også det er en sannsynlighet for at vi får et relief rally nå, og at vi får en midlertidig bunn, men at vi fortsatt ikke har sett en skikkelig bunn. Den kan derimot komme senere i år. Det er bare en potensiell teori, men da kan vi få en kapitulasjons candle da.

2 Likes

Det er også lignende weekly candles fra 2018/19 så jeg tror vi ser en lignende en denne uken eller neste. Men “that doesent mean it’s a fact”

Det siktes etter her også, og den kan bli høy nå som vi har gått så langt tid nedover!

2 Likes

Kapitulasjon i progresjon, da er det på tide og se speide etter hvor det kan snu.
Naturlig å se på tidligere kapitulasjoner:

Denne kapitulasjone er allerede på høyde. Så jeg har 3 nivåer som kan være interessant å følge med:


Per nå er det ingen indikasjon på at altcoins raser/kapitulerer så forholder meg tålmodig enn så lenge

Litt rusten på TA, men føles støtte nivåene ikke er like solide

3 Likes

90° som er target her regner jeg med :joy:

3 Likes

Playing the range

2 Likes

Fortsatt i range

Begynner å se klar ut for en bounce

3 Likes

Brudd i Bitcoin dominans

1 Like

Det ble ingen bounce i hvertfall. Brudd ned fra 2 ukers støtte.

2 Likes

Potensiell Bear trap på bruddet ned. Volumet foreløpig ikke er imponerende og kan bounce opp til 22 000.

Lener mot att denne fortsetter nedover, men grunnlaget for å snu trenden er tilstede på W, 5D og 2D. Kan potensielt være her det snur så tar ett lodd her med risikohåndtering til nedsiden.

3 Likes

Bringer bra hell og poste her sett i fra forrige post. Så:
Ønsket scenario og en mulig fortsettelse til minst 24k før den går ned til støtten på 21K og holder denne til salgspresset er over. Bunnen er nådd 38k neste :stuck_out_tongue:

Alternativ 2 er ikke like lystig og det er dit den kan komme om SP500 går ned og bitcoin ikke løsriver seg fra denne.

5 Likes

Spennende! Kjekt å se litt risk-on tross makro. Må vel lure enda flere inn før de trekker ut korken. Tenker scenario 1 er sannsynlig (opp så ned), gitt makroutsiktene fremover.

1 Like

Hva tenker du er alternativ 2? Det er ikke skummelt, er jo bare en mulighet hehe.
Ser man på HTF så er jo ikke 38k en HH, så teknisk sett vil vi jo fortsatt være i en nedover trend på weekly for eksempel, så for meg vil det være en fin mulighet for å ta profitt og se etter shorts.

Mot oppsiden så tenker jeg 28-30k og 37-38k er de viktigste nivåene, men ingen av de betyr at vi er tilbake i bullmarket nødvendigvis. Det kan ta ganske mye lengre tid enn folk tror å komme tilbake dit.
Ingen som vet om bunnen er inne, så det er ikke så mye vits å diskutere, men den kan godt være det, men ser vi 10-14k tenker jeg det er juleaften og jeg tømmer sparebøssen. Lavere priser er jo bare flott om man er bullish på BTC og har penger å handle for.

Han her er forsåvidt flink, og gjør mye bra HTF analyser.

3 Likes

@davthewave

Da er vell området 10k veldig interessant, en liten mulighet rundt 15K også.
Går den rett ned dit er det en stor mulighet for at en mega bounce kommer.

BTC ser ut til å ha korrelasjon nokk rundt 20K til å danne grunnlaget for en bunn, samt på OBV. Synes ikke SP500 ser like frisk ut og ingen panikk i kryptomarkedet, så jeg holder fortsatt en knapp på at den bryter ut nedover sammen med aksjemarkedet.

Helt på linje der, skal den ned først tro? :thinking: