Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin Teknisk Analyse

Dette er mer gut feeling enn noe annet, så ta det med en klype salt, men jeg tror vi får en større rally før vi setter nye lows igjen. Så kanskje 28-30k eller mye mulig opp til 37-40k, før vi tar nye lows i 9-14k området.

På 37-40 tror jeg alle blir mega bullish og begynner å kjøpe, som kommer til å gi bensin til full kapitulasjon. Jeg tror folk undervurderer sterkt hvor lang tid det tar før vi er tilbake i bull market, og jeg tenker at det ikke blir før 2024. Vi har også egentlig bare hatt ett rally, og vanligvis ser man fort 2-3 bear market rallies.
Markedet velger ofte den mest smertefulle veien, og nå mener jeg ikke at den er rett ned.

Problemet til mange er jo at de blir ultra bullish på 37k, og ultra bearish på 10k, når det egentlig burde være omvendt hehe

Ser vi 10k blir jeg personlig euforisk, da jeg er super mega bullish for 2024-2025
Jeg skal prøve å sende litt charts når jeg har tid :+1:t2:

5 Likes

Må poste flere du å ja, så det ikke blir ekkokammer her inne :sweat_smile:
Tiden vil vise, er ikke all in i noen rettning her før jeg ser noe litt mer tydelige signaler enn nå

3 Likes

Har holdt stand mot SPX enn så lenge, men synes denne ser klar ut for brudd til oppsiden denne uken sett fra mitt perspektiv

(invertert skala)

2 Likes

Vi nærmer oss et brudd ene eller andre veien. på 4h chartet ser det ut som at et foreløpig svar kommer på 1-2 dager nå. Så er vi ikke i oktober enda og det pleier vel å være litt trått nå i oktober og november. Men desember blir bra. Mye som kan skje før desember. Er 17600 bunnen så tror jeg vi likevel vil ligge i området 20-30k frem til desember. Blir det en lavere bunn så tror jeg vi skal ligge flere mnd rundt det nye nivået den stabiliserer seg på etter ny bunn er satt. Da er kursmålet mitt 13700, selv om jeg trolig hadde kjøpt på 14k bare for sikkerhets skyld.

4 Likes

Mye motstand og confluence i dette området og opp mot 20 500

1 Like

Synes ikke man får risikopremien forbundet med krypto i disse tider; har flere kryptoer på watchlisten (ikke fordi jeg innvesterer i krypto, men følger med på korrelasjoner) - og i det siste har jeg merket at flere av aksjene jeg følger er opp mye mer enn det eksempelvis BTC og noen altcoins jeg følger er. Da tenker jeg det er bedre å innvestere i aksjer; hvis man skal investere i noe som er så volatilt som krypto bør ikke krypto gi deg bedre avkastning enn aksjer når ting først går opp?

Not so much right now.

2 Likes

Det er vel liten tvil om at krypto gir bedre avkastning enn aksjer når de først går. Så dersom dette er enn bunn så er det muligens litt tidlig å konkludere.

2 Likes

Enig med Buffet her - og avkastningen kan bli heftig når det først snur!

Volaliteten kan ta seg kraftig opp om støtten nedover ryker

Choppiness index ligger også høyt, bruker normalt å resultere i en stor bevegelse

Nå er jo Peter biased men han trekker frem et annet interessant poeng her:

Vet ikke helt hvor interessant det er. Bitcoin stiger vel mer enn gull om man ser på både 5 og 10 års perspektiv. Ser også Btc er over 20k idag slik han skriver det ikke er. Ser også Btc stiger mer enn gull idag.

1 Like

Hvor har du tegnet trendlinjen fra?

Jeg tror det er denne de fleste ser på nå:

Den er brutt, men har ikke sett den store bevegelsen enda.
Orderflow har veldig høyt volum, en god del bullish absorption og mye shorts som åpnes hele veien, så jeg tror den virkelige store bevegelsen (om den kommer) kan bli veldig brutal, og at det kan komme en større squeeze

1 Like

Fra topp i juni til topp i august

Bitcoin stiger mer enn gull fordi gull er mer regulert - og såvidt jeg ser ble den oppgangen meget kort, er vi ikke under 20k igjen? :face_with_raised_eyebrow:

Men hva var så poenget over? Er han daytrader og får bedre til å trade gull en krypto? Svingninger er bra om man liker å trade.

Vel, han er jo en “goldbug”, og poenget hans er at BTC ikke er noen hedge mot inflasjon slik mange hevder (man hører jo stadig at BTC = gull). Han sier at gull og sølv vil gå opp hvis FED kapitulerer, mens BTC vil gå ned. Vet ikke om jeg er enig i påstanden, men hvis man kun ser på relativ styrke - f.eks BTC vs aksjer, eller BTC vs. dollar, så må jeg si dette “rallyet” i BTC mildt sagt er skuffende kontra risikopremien man betaler. Det kan jo komme etterhvert, men jeg ser det ikke akkurat nå.

2 Likes

Ja forstår og er sånn sett enig.
Men synes alikevel det er for tidlig å konkludere med at aksjer stiger mer fra denne (midlertidige) bunnen enn krypto. Time will tell.

3 Likes

Btc = gull i den forstand at det er maks 21mill og gull også er begrenset til en viss grad, smart å spare i mtp utvanning. Så på sikt egentlig bedre enn gull ifht store of value? Så på kort sikt ikke all verdens hedge mot inflasjon gitt for tidlig i adopsjonen samt det fra brorparten av finanseliten er betraktet og behandlet som en høyrisikoasset, men gjennom akkumulering nå og på sikt kanskje det beste når feks vanlige valutaer kollapser? #sidespor

2 Likes

Gull har vært den foretrukne “store of value” i over 5000 år, tviler på at det kommer til å endre seg de neste 5000.

Sa brura til hesten*

Det vi nå vet med 100% sikkerhet er at det finnes mye mer gull i bakken enn det som noen gang er minet frem. Og det samme ikke kan sies om bitcoin.

1 Like