Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin Teknisk Analyse

Om så foretrukket, men hva har gitt best avkastning. 13 års eierskap av Bitcoin eller 5000 år eierskap av gull?

Bitcoin HAR gitt god avkastning i mange år - men om det er en boble slik jeg tror vil du ikke sitte på hele veien ned igjen

Og så ser det ikke like bra ut i år da :wink:

YTD -56.63%
1 Year -63.41%
3 Likes

Fordi man er positiv til noe så betyr det ikke at man aldri sikrer gevinst og håper på nedgang og ny lavere inngang :wink:

Folk er forskjellige og ønsker forskjellig risiko. Gull hadde blitt for kjedelig for min del, men det hadde sikkert tatt godt vare på formuen til jeg blir pensjonist, uten stresset som krypto medfører.

1 Like

Noe er i ermet uansett retning :chart_with_downwards_trend: :chart_with_upwards_trend:

6 Likes

100% enig. Det er nødt til å komme et større move ganske snart. Det er bygd mye likviditet begge veiene. Jeg bruker ingen av indikatorene du bruker egentlig, men bruker orderflow i form av exocharts, og det forteller akkurat samme historie. Veldig mye både longs og shorts her, og det er en hard kamp med bulls vs bears, og når retningen endelig kommer er det mange ordrer i motsatt retning som skal stoppes ut eller likvideres.

Jeg er helt åpen for begge retninger, men favoriserer nok mer oppover basert på bare den bullishe absorberingen vist over som har pågått i veldig lang tid nå (ca. 2 uker). Første target vil da være 21.8, deretter nye highs rundt 25k og til slutt 28k (og potensielt et mer luftig mål på 37k)

Dette kan også potensielt være et bull flag, hvor target passer fint overens med dette ukentlige nivået (også VAH av range og .786 fib)

Om vi heller skulle bryte ned her vil jeg se en bounce på 19.5, om det ikke holder så må 18.9 holde som støtte, ellers så forventer jeg mye lavere

3 Likes

Ikke hovedinditatorer hos meg heller, men det er veldig presise på å vise når ting potensielt kan skje. Å kan avgjøre om det er lurt å holde fingrene av fatet eller ikke :stuck_out_tongue:

Favoriserer nedover her, mest på bakgrunn av at SP500 ikke ser helt frisk ut på høyere timeframes

Dollaren er for sterk om dagen også?

Jo dollaren er sterk og er på et intenst bullrun, men har en liten nedkjøling nå og sliter med å lage bullish markeds struktur på lavere timeframes akkurat nå, som kan gi rom for en bounce.
På SP500 må støtte holde på 3720 (ES1) (og 19.1-19.5 på BTC). Om det gjør det åpnes sannsynligheten for en bounce til 3950, som passer fint med BTC nivået på 21.8.

Men ingenting er sikkert. Jeg lener kun bittelitt mot den teorien akkurat nå, men ikke med mye margin. Det skal ikke mye til for at vi får en sur rejection. Vi er tross alt i en sterk nedovertrend på HTF. Jeg tror forøvrig ikke at lows er inne hverken på SP500 eller BTC, så på et tidspunkt forventer jeg lavere uansett.

1 Like

Non-farm payroll rapporten vil nok avgjøre retning både her og på børsene? :thinking:

2 Likes

Jeg er mer interessert i de lengre linjene og ser gjerne på weekly, hadde markedet vært mer normalt og med noe færre “stressfaktorer” så ville jeg ment bunnen antakelig har vært inne basert på perioden vi har vært i området, samt antallet som har kjøpt og holder og volumet har vel vært bra også (binance har hatt stigende iaf)

Vil tro det, men markedet har reagert mindre på disse type tallene den seneste tiden. All fokus har vært rundt FOMC og CPI data. Enhver ting nå som får investorer tilbake på tanken om en potensiell fed pivot er bullish da.

1 Like

Jepp - det fundamentale må spille på lag her med det tekniske. Tror egentlig chartene viser veldig mye usikkerhet. Jeg har ikke sett så mye på indeksnivå i dag, men av alle aksjer jeg følger både her og over dammen så er det liksom litt sidelengs, opp, eller ned - men veldig små utslag. Det er waiting game for en katalysator. Kan gå begge veier - personlig gambler jeg på at oktober blir en god måned, og at november blir verre. Det er mellomvalg i november og børsene skal - hvis man ser tilbake på historien - normalt gå opp i perioden frem mot valget :slight_smile:

1 Like

Jep jepp enig. Veldig choppy for tiden….

Da ble det ugunstige NFP tall, og de som hadde et snev av håp for en pivot ble skuffet igjen. Sålenge 19k holder nå tror jeg fortsatt størst potensiale er til oppsiden, men det er utrolig choppy, så vanskelig å trade

Holder seg godt med tanke på SPX. Hadde forventet at volaliteten skulle være størrre for bitcoin å dra den mer ned, men noen kjøper. Kan fort være Exchanges .
Ser på OBV indikatoren jeg bruker at volum er synkende på SPX og økende på BTC

2 Likes

Det er jo mye som taler for at bunnen har vært, volumet har vært stigende på området her rundt 20.000 iallefall på binance, har ikke sjekket de andre exchangene. Ville det vært rart om bitcoin endelig løsriver seg fra indexene når du ser hvordan FED driver, hvor da bitcoin i sin natur er det stikk motsatte?

2 Likes

Ingen som kan si om bunnen er inne eller ikke, og for meg betyr det fint lite. Skulle helst ha sett rundt 10k.
Men uansett så er det spekulativt. I mine øyne er det en del som taler for at bunnen kan være inne, men minst like mye som taler for at vi kan se lavere.
Ville blitt veldig overrasket om BTC kan løsrive seg fra det større markedet, da risikoviljen bare ikke er til stede blant de smarte pengene. Bare mitt perspektiv

1 Like

Synes fiatpengesystemet er i ferd med å kollapse, den ene valutaen etter den andre svekker seg merkbart mot dollaren. Så er det vel dollaren det er trykket mest av. Jeg tror ikke det er umulig at smarte penger investerer i krypto da aksjermarkedet ser shady ut.

1 Like

Grunnen til at det tar tid er at de “smarte” pengene har alt å tape på nytt system, men vi er på god vei