Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin Teknisk Analyse

Så 50/50 om den går ned eller holder seg? :face_with_hand_over_mouth:

1 Like

Hmm, ja jeg vet ikke, jeg bryr meg ikke så mye om det fundamentale og kun om charts, og nå bikker vi forsåvidt langt ut fra teknisk analyse her, men jeg tror bare det handler om risikovilje, makrobildet og avkastning. Jeg kjøper personlig ikke helt “oss mot dem” argumentet rundt bitcoin, og tror at de såkalt smarte pengene bare bryr seg om risk:reward

1 Like

Ja jeg vet ikke. Kanskje 51/49. Er ikke så ivrig på tipping så vet ikke oddsen

Men om dette var et seriøst spørsmål så tror jeg vi ikke har sett bunnen. Men tror sannsynligheten taler for et rally før vi ser den

1 Like

Det var ment som en liten spøk ja, men har jo forøvrig lest det du skriver ellers og skjønner jo at det ligger en del mer bak den ene setningen jeg kommenterte. Keep it up!

Kall det gjerne en referanse til “enten går det opp, eller ned, eller så står den i ro” :blush:

1 Like

Haha sidelengs er vel ofte det mest smertefulle, hvertfall for tradere. Alle blir bare hakket opp.

Helt personlig tror jeg sannsynligheten er veldig stor for at vi skal lavere, men vet jo at mange føler sterkt for å calle en bunn, og hva de kommer til å si om jeg tar feil haha. Selvsagt åpen for at jeg tar feil da :man_shrugging:t3:

2 Likes

Enig i at vi kommer til å se høyere priser før vi kommer ned til forrige bunn eller lavere. For meg ser det ut som de fleste bunnene har bestått av en bunn eller nært bunn, og så en bunn til etter en rally. Normalt ikke fullt så lav bunn som forrige. Uansett forberedt på begge retninger.

Noe slikt som i 2019/2020 forventer jeg, og jeg tror vi er i tilsvarende bunnformasjonen 2019 sirklet i gult.

Edit: det var etter rallyet mellom de to bunnene at jeg solgte min BTC for å kjøpe det tilbake, i det prisen raste rundt 12 mars.

100%. Dette er hovedgrunnen til at jeg ikke tror vi har sett bunnen. Har ikke charts til å illustrere for øyeblikket, men alle tidligere bear markets har vart lenge, veldig ofte bestått av ca 3 ganske store rallies, deretter etterfulgt av en veldig lang konsolidering.

Et eksempel på noe som passer tidligere historikk er å få et rally til 28k eller kanskje så høyt som 37, for så å komme ned til en ny low og etablere en range som varer 4-5mnd. La oss bare som et eksempel si at den rangen er 12-18k. Om vi hadde sett en sånn konsolidering ville jeg tenkt at bunnen er inne.
Det som ville fått meg til å tro at bunnen allerede er inne er at vi fortsetter i den rangen vi er i nå på 17.5 - 25.2 i ca. 2-4mnd til. Da øker sannsynligheten i mine øyne for at vi ikke kommer til å se lavere

1 Like

Her er et veldig grovt eksempel om SPX skulle fulgt 2000 bear market strukturen.
Interessant å se at det siste rallyet faktisk var det størst, og at konsolideringen varte i hele 12mnd.


På ingen måte gitt at det blir sånn. Faktisk ser 2008 finanskrisen litt annerledes ut, med en mer v-shaped recovery.


Her også var det siste ralliet det største.

På BTC har man jo mindre historikk, men der kan man også se på tidligere bear markets at det som oftest har vært 3-4 rallies før bunnen virkelig er inne.

Hadde vi fått noe sånn her, da hadde jeg tenkt at bunnen er inne:


Men selv da ville jeg tenkt det er naturlig å ta likviditeten som ligger i form av stoploss under de tidligere bunnene for hvert mini-rally. Men da ville jeg ikke lenger tenkt at vi ser 10-14k, og ville vært i markedet for å kjøpe spot

3 Likes

Teknisk har jeg sett på 10k som en bunn, men litt usikker hvordan psykologien spiller inn.

Når “alle” ville vente med å selge Btc før den nådde 100k så snudd vi selvsagt før det.

Er vi der nå at “alle” venter med å kjøpe før vi ser 10k? Isåfall tror jeg bunnen er høyere enn det.

6 Likes

Men du er jo også med i gjengen som sitter med pm og over fra de trådene kan vi melde at det ca ikke fins verre plasseringer over en mellomlang periode

Enig, det er mye i at markedet ofte ikke gir muligheten som alle venter på.
Men dersom det skulle skje at vi ser 10k, så tror jeg 9-10k teknisk sett har så mye støtte at det skal utrooolig mye til for å se lavere enn det. Macro bildet skal være ganske grellt da.

Jeg tror 12-15k er en fin range, men hvem vet.
Hadde vi fått en stor SFP til 15.3-15.9 og så kommet tilbake i tidligere range, så hadde jeg tenkt det var super bullish og. Da blir det kanskje litt mer v-shaped bunn, sånn som eksempelvis finanskrisen 2008 hadde

Så det er jo bare å følge med på hva som skjer om/når vi kommer dit. Så det er jo litt vanskelig å spå før man faktisk er der og kan vurdere data live

Hvilke datoer ser du på da?

Om det noen gang skulle være noe tvil om korrelasjon mellom aksjemarkedet og BTC, haha.
Det har selvsagt ikke alltid vært sånn, og dette er bare PA fra forrige uke, men det er ganske intenst for tiden. I forrige uke var det faktisk ganske mye mer fart i en del aksjer og kjedeligere assets på tvers av forex, olje, gull osv osv. Det er bare en observasjon/fun fact, men stillheten i BTC får meg til å tror en større bevegelse er på vei.

1 Like

Trist sak! Features i 2018 er det kjedligste som har hendt bitcoin.

Nærmer seg enden på triangelet. Bevegelsen kommer trolig neste uke

2 Likes

Torsdag CPI data :eyes::eyes:

Om den lukker slik den er nå, så var det ett mislykket brud nedover. Antar den minst skal opp å teste motstandsnivå på 19500 .

Synes Bitcoin dominance ser sterk ut etter konsolidering siden Mai 20221, så alts kan slite med å følge.

3 Likes

På et eller annet tidspunkt tror jeg BTC-dominance vil bryte nedover - den ligger rundt fib 88 nå fra forrige bunn den er dømt til å gå ned på sikt med nye prosjekter og generell utvanning - tror jeg - men det kan ta tid så er enig i at dominance kan gå opp litt nå (dessverre siden jeg sitter i en del alts).

2 Likes

Nærmer seg en avgjørelse! Er mest vanlig utfall ned fra en slik formasjon?