Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin Teknisk Analyse

Husk på budskapet til WEF, i fremtiden skal du ikke å eie noe men du vil fremdeles være lykkelig!

1 Like

Se til venstre her da den bunnet ut på 3913. Wicken under der er lik den vi har nå. Så om ting fortsetter som sist den krysset under, så får dere 1 sjanse til neste uke… Så ser vi aldri disse nivåene igjen.

2 Likes

Det var i bunnen av de wicken jeg solgte mine bitcoin sist, for å kjøpe dem tilbake på 1800 eller noe. Det skjedde aldri, derfor holder jeg (dessverre) fortsatt det jeg har

4 Likes

Du kan ikke bare se på TA. Det er mye frykt i markedet nå og det er legitim frykt. Top 8 crypto Terra Luna har rystet hele markedet. Hva tilsier at bitcoin skal gå opp mye nå?

At de negative hendelsen har vært, frykten er stor. Liten gnist som skal til for å snu det.

At det forsvinner penger fra andre kryptoer er noe jeg har ventet på. Håper flere går konk. Så kan heller folk kjøp det som virkelig betyr noe heller.

Alle de tingene blir reflektert i TA. Alt fundamentalt er allerede bakt inn i TA

1 Like

En liten teori for makro. Dette er bare en ide. Kan ta helt feil så for all del ikke følg denne. Den kan også forandre seg løpende. Men i dette scenarioet er 2 til 3 waven som vi nærmer oss nå, en ganske dramatisk pump som jeg satser på å ha en god long posisjon til.

5 kommer til å møte motstand rundt 40k, så tenker kanskje 38k-40k er mer nykternt nivå.
Alle disse nivåene har interessante confluence punkter, men har gjemt alle her for å ha en liten cleanere chart.

Midlertidig her vi nok stuck i denne rangen:

Jeg har veldig liten tro på at bunnen er inne, siden det er en ting folk liker å diskutere.

For litt mer kontekst

1 Like

tipper på 17600 kan være en bunn.

Ned til forrige bunn med wick ned til 200MA rundt 22k. Det tror jeg vil gi oksene litt mer ro og kan gi momentum motsatt vei

Jepp alle disse nivåene er potensielle bunner, men er veldig vanskelig å si før vi er der. Må nesten vurdere makro situasjonen globalt når den tid kommer osv osv. Men på 18k - 22k kommer jeg til å kjøpe aggressivt og adde ned til 10k. Vet jo at jeg ikke kommer til å calle bunnen så dette anser jeg som et stort område hvor jeg er villig til å kjøpe og fortsette å kjøpe så langt ned det er nødvendig. Uansett, nå tror jeg snart vi er klar for en større relief rally, som kan blir gøy!

Om noen måneder tror flere på mindre aggressivitet fra fed, som jeg tror er avgjørende for å få en ny risk on periode. Makro snur, bitcoin snur, så spør det når det skjer

Enig. Det er bare snakk om tid før seddelpressa sveives i gang for fullt igjen. Det store spørsmålet er hvor brutalt blir det før det snur.

Mye å se på når man skal prøve å finne bunnen. Man kan se på % fra topp, antall dager fra topp, volumstøtte, tekniske formasjoner fra tidligere, fear/greed index, RSI eller ved å observere hvor kursen raskt blir kjøpt opp enkelt og greit. Ulike hendelser kan uansett lage ny bunn når som helst selv om du finner det som «egentlig» var bunnen. I morgen er alltid en ny dag. Men det er sabla gøy å prøve seg :grinning:

1 Like

Noen formening om hva som gjør at vi nærmer oss en foreløpig bunn?
RSI nærmer seg ATL på Weekly var vell diskutert vet jeg

Ja hehe mange meninger om det.

  • Som du ser over her ligger vi på et veldig interessant nivå i makro perspektiv. Det er også masse mer lokale nivåer mellom 25k-29k som er interessant, der jeg mener det er en del demand.

  • MEN, det absolutt viktigste jeg ser på nå, er faktisk SPX charten. SP500 setter tonene for alt. Makro bildet globalt er skjørt. Markedene er lettskremt, og BTC følger SPX veldig veldig tett. 3850 var et veldig viktig nivå, og rett før stengetid Fredag gjorde SPX et skikkelig byks og reclaimet 3850 samt laget endel bullish divergences, og jeg tenker det ser veldig bra ut for et ganske frisk relief rally til uken. I så tilfelle tenker jeg at det er nærmest garantert at BTC følger etter. Markedene i USA har nå falt 8 uker på rad, og det har de ikke gjort siden dotcom boblen, så nå er det på tide med en liten bounce.

  • Med tanke på RSI på weekly, så tenker jeg det begynner å bli veldig oversolgt, men weekly tar også veldig lang tid før det utspiller seg, så tenker vi kan fortsatt bruke litt tid før vi får en skikkelig bunn i makro timeframes. Og en ting jeg også tenker, som kanskje du har hørt Leo snakke om (siden jeg vet du følger han), er at vi potensielt kan se BTC gjøre noe som ikke har skjedd før. Jeg tenker den teorien kanskje er relevant. Siden bitcoin ble oppfunnet har vi aldri hatt en så skjør makroøkonomisk situasjon. Pengepolitikken som har blir ført de siste par årene er ekstremt skadende, og nå er det ytterligere faktorer som gjør situasjonen mer uforutsigbar, og jeg tror kanskje også at vi kan få se noen ting som vi ikke har historikk for i bitcoin charten. Dette er grunnen til at jeg tror vi kan få se mer nedside. Dette er jo bare spekulasjon da, men om det stemmer skal RSI endel lengre ned. Vi har ikke sett 2018 nivåer enda.

  • Om det kommer en bounce til uken, så tror jeg den tar oss til EMA 50 rundt 36k eller til 38k nivået jeg nevnte tidligere. Potensielt kan det være en lokal topp, og kanskje får vi ikke wave 4 og 5 som jeg hadde i chartet over. Isteden kanskje en ABC korreksjon er mer logisk. Om det ikke kommer en bounce derimot, og SPX bryter support så blir det fort mye rødt.

Uansett, jeg shorter og tenker lavere priser gir mer muligheter, så jeg leter ikke etter en grunn til at bitcoin skal gå opp, men jeg er heller ikke helt permabear. Men veldig ofte tror folk at bunnen er nådd lenge før den er nådd. Har hørt mange store hedgefund ikke tenker å være offensiv før tidligst neste år, og den absolutt mest suksessfulle traderen jeg kjenner mener vi har veldig lang tid igjen av dette bearmarkedet, men om fakta forandrer seg så er jeg kjapp med å skifte mening. Jeg følger bare markedet og charten.

Edit for å være super transparent: Jeg er både long og short nå, men stenger min short rundt 27,7k hvor jeg begynner å lete etter swing longs med TP rundt 34,5 og potensielt opp til 38k. Derfra er planen å se etter nye shorts.

3 Likes

Denne er forresten veldig bra, til tross for litt cliackbait-y tittel: 📈 The bottom is in for Bitcoin so TIME TO BUY?! - YouTube

Chart Champions er veldig veldig flinke

Ser du hadde en del indikatorer jeg ikke var kjent med i midten der ja, var litt av bakgrunnen for spørsmålet.

Speider etter en bunn her, men per nå ingen indikasjoner på Dayly og høyere timeframes for at dette har snudd. En potensiell bull div på squezee eller OBV er det jeg ser etter i første omgang (Tar noen uker før denne kommer).

ADX er ikke mange dager unna og kunne printe ett kjøpssignal.


Om prisen ikke går nedover nærmeste 2-4 dagene er det ett signal på att trenden avtar.

Liker ikke det men virker som om stemningen derifra smitter over… :confused:

:ok_hand:

1 Like

Denne er interessant (ikke min chart)

Følger med på det Benjamin Cowen poster, noe mer påfyll ifht teknisk analyse enn du får der trenger du ikke. Han dekker alt på en objektiv måte.
Midterste linjen av av de 3 grønne er fair value, pr i dag på ca 22000k, som også sammefaller med 200ma pr i dag. Om det går sidelengs vil dette punktet havne lenger opp. Rødt område er marketpeak.

Jeg har kjøpt litt på disse nivåene, og følger med om den skulle treffe dette punktet (22k pr i dag), kjøper da mer så har jeg en reservepott jeg legger noe lengre ned i fall den wicker ned som den ofte gjør. Ut fra info man har pr i dag så har man gjort gode kjøp og fått en fin mulighet til å komme inn billig.

(5) Bitcoin Logarithmic Regression - YouTube

2 Likes