Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin Teknisk Analyse

Er ikke vits å se på 4 timers chartet. Helt ubrukelig. Må over på daily, weekly og monthly nå :slight_smile: :slight_smile: :rocket:

1 Like

Enig. Kryss i macd også de neste dagene hjelper på. Kan ikke akkurat klage på volumet heller :sweat_smile: Er nok over 25k i morgen :heart_eyes: Riktignok volumet på Binance jeg kun ser på.

1 Like

Bare en joke selvsagt, men en short squeeze inn i motstand som har vært motstand i 8mnd virker ikke super bullish i mine øyne. Det vanlige her ville vært at folk begynner å kjøpe toppen og gir bensin på bålet til å bevege seg fortere ned igjen. Såvidt jeg ser på charts er ikke 25k et enkelt nivå å bare blåse igjennom. Som jeg har sagt x antall ganger her så er jeg bullish om prisen etablerer seg skikkelig over 25k, og tror da at vi skal langt høyere enn 30k. Jeg bryr meg ikke så mye hva prisen er uansett, bare ser på det tekniske, som jeg synes vi bør holde oss til i denne tråden. Jeg vet at det er upopulært å si at risken er til nedsiden, men prisen er dynamisk og går opp og ned hele tiden. Om man bare vil eie BTC/Crypto uansett hva prisen er så er det fint og flott, men det er ikke teknisk analyse å håpe prisen skal til månen

2 Likes

Dersom BTC går over 25k å tar ut stoppene som ligger der så er det ikke helt utenkelig at vi får en kjapp wick opp i denne macro golden pocket’n på rundt 26k.

En SFP opp dit og prisen faller tilbake i rangen under 25k ville vært veldig bearish i mine øyne

2 Likes

Sist tur opp sa jeg at jeg trodde den ville gå opp til 25k. Den gikk akkurat dit før nedturen kom igjen. Nå har jeg vært ganske på kornet igjen om bunnen. Ikke bare jeg altså, syns f.eks. @Buffet også har truffet meget bra med sine spådommer. Syns vi to er flinke til å fortelle om tradene når vi gjør de. Og ikke after-the-fact med fasit i hånd. Men spår man om kursen ofte vil man jo selvfølgelig ta mye feil også. Hvis mine egne analyser ikke er ihht til tekstbøkene så er det tekstbøkene som tar feil :laughing: :stuck_out_tongue_winking_eye: :crazy_face: :stuck_out_tongue_closed_eyes: (hint hint). For jeg har bedre avkastning i prosent enn 99,9% av wall street tror jeg :wink:

Neida, flott å høre om ulike tanker, patterns og strategier. Godt alle ikke ser helt likt på ting da. Ofte er det jo slik at når et mønster er blitt allemannseie så brytes mønsteret.

1 Like

Du føler ikke selv litt helgraderinger? :wink:
Short satt på xxx med target x, men når kursen gikk oppover. Ble “stoppet ut med gevinst”
Går kursen over 25k så er du bullish osv…

Så du får med andre ord helt rett i kursutviklingen uansett, med mindre kursen står på stedet hvil da?

Jeg skjønner ikke hva du mener? Tenker du at teknisk analyse handler om å tippe hvilken vei prisen går? Jeg bryr meg kun om trading, og FTM var ned 35% og traden var 5R, og det har jeg jo selvsagt ikke tenkt å roundtrippe tilbake. Det er veldig vanlig å flytte SL ned istedenfor å ta delvis profitt når en trade er godt i pluss.

Jeg prøver ikke å ha “rett”. Jeg kunne ikke brydd meg mindre om det. Jeg vil bare tjene penger.

25k du refererer til er jo at dette er macro motstand og blir den flippet til support så er situasjonen drastisk annerledes. Dette er jo det mest grunnleggende for teknisk analyse, så jeg skjønner ikke hvorfor dere er så ivrig på å diskutere spådommer og det “å ha rett” i denne tråden

Dude, du callet bunnen hele veien ned fra 68k :joy:

Inn på 10k ut på 47k med 100%. Så inn med 50 % på 40k og ut på 40k inn på 30k, ut på 30k og inn på 19500 og 16600 nå. Så tror du må ta med i beregningen at daglige kommentarer om kursen ikke er det samme som at jeg handler på de. Alle handlene mine blir postet her real-time hver gang.

Nå var det vel denne jeg tenkte på.

Her er mine targets for min short.

Du skriver at det er upopulært å si at risken er til nedsiden i denne tråden. Kan ikke se at noen har sagt noe på det til tross for at du har vært negativ de siste ukene.
Synes bare det var litt artig når du spår nedgang med egne targets og kursen går oppover så svarer du at du “ble stoppet ut med profit” før det nådde noen av dine targets. Så jeg mener det er vel heller du som er opptatt av å ha rett i denne tråden når det blir svaret :slight_smile:

Jeg svarte jo ganske enkelt på spm ditt om jeg fortsatt var short. Jeg hadde ikke postet det om du ikke spurte.

Jeg har fortsatt samme targets og ser etter en ny short her fra 25k. Dette er jo en swing trade og noe jeg er villig til å holde i månedsvis, men har ikke tenkt å ta unødvendig risk så flytter alltid stop ned ettersom strukturen endrer seg :man_shrugging:t3:

Edit: det er jo ikke gitt at traden når alle 3 targets. Men når den 1 eller 2 og blir stoppet i profitt så er det god reward uansett

2 Likes

Du kan sette shorten din over 25k nå. Men jeg advarer, går den bittelitt mer opp den neste timen så printes en doji på 4h chartet :innocent:

Kan sikkert diskuteres om det bare er shortsqueeze som har flyttet kursen :slightly_smiling_face:

1 Like

Om noen faktisk tok traden

Perfekt SFP av 25k og brutt ned i tidligere range. Vi fikk nettopp en backtest av toppen av rangen på 24k, hvor man kan potensielt adde til shorten med tanke om at man kan se for seg 21.9. Jeg ville vurdert å flytte stopp inn i profitt over 24k så fort man ser en LL og LH (spesielt om man adder her).
Uansett er det 7-8R fra 25k allerede så ville vært fornøyd selv om jeg ble stoppet ut her :v:

1 Like

Bare de som legger ut tradene sine når de gjør dem og ikke 15 timer after-the-fact-med-fasit-i-hånd får klapp fra meg.

3 Likes

Dude jeg skjønner ikke at du orker. Du er 100% et troll

Nei jeg har ikke en perfekt tradingshistorikk som alltid har profitt. Jeg vet jo at du var online på forumet akkurat når kursen var 25k, men da sier du ingenting. I dag har du plutselig satt en short på makspris. Det er jo ikke første gang. Ganske gjennomsiktig spør du meg.

Bare vente til kursen er over 25k igjen da før vi får høre om hvordan du solgte på bunn igjen.

1 Like

:man_shrugging:

Tok den…


…men ikke helt komfortabel med den pga dags chartet. Ryker muligens på SL.

2 Likes

Er det shortindekning på gang igjen allerede? :blush:

1 Like