Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin Teknisk Analyse

Å ha Bitcoin på en exchange som FTX er jo litt som at prisen er i minus da… hehe

1 Like

Kursen er i hvert fall MINUS 3,54% i dag

1 Like

Det er jo bare å ta opp lån og kjøpe Btc på en høy kurs og så selge på en lav kurs dersom man ønsker å havne i minus på investeringen.

Litt usikker om vi bryter opp selv nå. Veksler om en hel del krypto til gull nå for å se det an.

1 Like

Føles naturlig med minst en pullback nå. Får se hvor godt den tar i mot i så fall

Ja, kun den delen jeg trader med jeg veksler om til paxg. Tror nok den kan gå ned til 21700 nå kortsiktig. Men jeg tror også Btc-kursen står høyere mot sommeren enn nå.

Jeg tror vi toucher 12k, potensielt 9k innen mars er over. Vet det ikke ser sånn ut nå, er bare den langsiktige modellen jeg har konstruert, og den kan godt være helt feil. :stuck_out_tongue: Jeg tar ingen avgjørelser før jeg har sett hva mars bringer her da.

Det er så mange modeller så at akkurat din treffer ville vært rart? Den er avhengig av noe ordentlig lort makromessig tipper jeg, og det håper vi vel ikke på? :sweat_smile: Jeg er åpen for alle scenarioer og har vektet deretter.

1 Like

0 lort nødvendig, er kun snakk om å se slutten på bear-markedet historisk sett, basert på graf + markedsføringsprinsipper ang. word of mouth og at institusjonelle nå er relativt store i krypto og ikke har opplevd crashene etter bullrunnet før. Håper de skvises ut alle sammen gjennom en lang og kjip periode, så vi kan plukke opp restene før neste bull run :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 Like

Jeg er all set for “a legendary trade” :wink:

Indeed, Bitcoin’s bear market of 2014 lasted for 426 days or 14 months, followed by 1,065 days or 35 months of bullishness that started in early 2015 and hadn’t ended until 2018. Then a bearish period ensued that lasted for 427 days or 14 months, upon the end of which a bull market of 1,004 days or 33 months began.

In mid-2021, another bear market started, which ended at the beginning of 2023, thanks to the renewed optimism in the industry. Should the crypto expert’s analysis prove correct, and history repeats itself this time around as well, it means that the crypto sector is in for another 33-35 months of the bullish rally, potentially aiming for $220,000 by mid-2026.

6 Likes

Next Bitcoin Halving 2024 Date & Countdown [BTC Clock] (buybitcoinworldwide.com)
:smiley: Denne var artig, og denne opp mot chartet ditt:

Det jeg tenker mest på nå er om den siste bunnen på 15500 var dobbelbunnen eller om vi skal ha en lang wick ned til basen igjen. Enten er 15500 bunnen og vi skal ha en ny eller så var 19500 bunn nummer 1 og 15500 dobbeltbunnen. Uansett, om man kjøper nå kan man med god samvittighet sitte gjennom en ny nedtur, for da vil bullrun starte for alvor like etterpå likevel.

1 Like

Heheh. Så langt ned tror jeg neppe. Er enda tungt lastet i krypto, men den jeg delen jeg trader med fant jeg ut jeg ville ha en "pause"og satse på lavere inngang.
Tror ikke vi går noe særlig lengre ned enn 20k. Og så er jeg overbevist om at vi stiger mot sommeren, men fra sommeren og mot årets slutt er jeg noe mer usikker igjen.

Hmm, da har vi omvendt forventning. Jeg tror ned herfra mot sommeren, opp fra sommeren og ut til neste topp, om man ser på det store bildet. Mye av oppgangen i dollar kommer dog mot slutten av perioden, etter halveringen om et års tid.

Tviler på vi skal så langt ned igjen i denne omgang :wink: Jeg tror vi bare skal ned å teste 50 dagers glidende snitt. Da vil vi sette en higher low på kort sikt og samtidig ser jeg føre meg en større omvendt hode- og skulder formasjon.

1 Like

Forskjellige forutsetninger, men utrolig likhet

3 Likes

Mennesker er rå på å finne likheter i mønstre. Kan sikkert skje om det skjer noe, er ikke meg i mot, har god tid :slightly_smiling_face:

Mener du de fine grønne og gule stearinlys i begge ringene? :face_with_monocle:

Ja, psykologiske grunner til at det ikke er rødt der :stuck_out_tongue:

1 Like