Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin Teknisk Analyse

Med ny close i går begynner månedlige chartet å ligne på noe

2 Likes

Synes fortsatt dette virker mest sannsynlig. Da hadde vi fått en 3 drive topp lik som i August i fjor

1 Like

Ser mer sannsynlig ut for hver candle som lukkes, vanskelig å si hvor høyt den kan gå og om den i det hele tatt tar ut forige topp :thinking:

Jeg ser på liquidation map at det ligger utrolig mye shorts som likvideres i 24.1 - 24.5 området, så jeg vil tenke at prisen i det minste skal igjennom der, og vil tro at den skvisen som skjer der også enkelt kan gi fuel til å ta ut 25.3. Sånn som BTC oftest beveger seg så ville det gitt mening. En SFP av toppen og tilbake i rangen ville sett veldig bearish ut og er nesten for enkelt, så det kan jo tenkes at vi kommer over 25k, blir der en stund for å fange longs før en kjapp bevegelse ned.

Men hvem vet, må bare se hva som skjer og ta det level for level. Uansett er tenker jeg den største muligheten ligger i å shorte alts om BTC skviser opp. Matic, FTM, OP osv ser ganske klar ut for et stort leg ned. Matic tenker jeg fort kan selge ned til .26 eller lide samme skjebne som Luna gjorde :eyes:. Men hvem vet haha

1 Like

Matic har lite støtte under 0.70. Ser mer tendenser til likheter i BNB med Luna/FTX før kollapsen, men der er vell Binance som støtter opp alt de kan x)
Ingen korrelasjon under 200…

Monthly candle har nå utløst sterkt kjøpssignal :slight_smile:

Interessante nivåer den stoppet på nå forresten.

Se her zoomet ut. Så legger jeg ved en hvor jeg har zoomet inn under. Da ser man at ingenting er tilfeldig :sweat_smile:

Zoom out

Zoom inn:

«Everyone and their grandmother» er klare for den traden nå, men hvem skal kjøre opp kursen?

Det er helt motsatt. Helt fra da jeg kjøpte og helt til nå har det vært mast om 12-13000 eller 9000 eller værre. Tror svært mange står utenfor. Husk at “poolen” av potensielle kjøpere av Bitcoin og Ethereum bare øker og øker for hvert år.

Det sagt, så tror jeg også på en retest av base på 15,5-20k før neste Bull run starter for alvor.

4 Likes

Usikker på hvor den øverste linjen kommer i fra men?

Den månedlige chartet tar langt tid før det utspiller seg, så det jeg ser på er det ukentlige chartet som kan snu på disse nivåene eller 30k for å prøve seg nedover mot støttenivåer

bare en av flere teorier men ønsker å se den prøve seg nedover på ukesbasis for å se hvordan den tar imot der :slight_smile:

1 Like

Hvilket kjøpssignal er det? Monthly ser skikkelig katta ut fra mitt perspektiv. Jeg ser bare 9mnd under resistance med 4 wicks over som alle har blitt solgt

1 Like

Den øverste går her. Zoomet enda lengre ut og bare på 3d chartet for å gjøre det ryddig. Men du ser nivået her.

I posten til Heljohn ser du tydelig et bullish engulfing candle på monthly. Og nå er de bekreftet da det er printet en ny candle like høyt. Vi har startet et tredje candle nå og ligger i pluss igjen.

Hva er linjene? Jeg skjønner ikke, de kommer jo fra ingenplass og går rett igjennom chartet

Dette er jo en spinning top, som signaliserer retningsløshet. Dessuten er candlesticks alene sjelden en bra indikator

Jeg har allerede forklart det. Det er et chart jeg har tegnet på 4H chartet, men zoomte ut for å vise det oversiktlig. Troller du igjen?

Det treffer ikke perfekt om det ikke ligger noe i det vet du…

Og candelet før er et meget nice bullish engulfing candle. Og jeg tolker det som meget positivt. Når vi nå printer flere candles her oppe så er det betryggende.

Nei trendlinjen gir mening for meg lokalt, sånn som dette

Bare ga ikke mening på en monthly timeframe, men kanskje du snakket om 2 forskjellige ting. Da gir det isåfall mening.

Den trendlinjen der på 4h ser forsåvidt mer ut som at support er brutt og flippet til resistance

Den øverste linja er et nivå som har vært høyaktuelt i flere år. Uansett hvordan du tegner den så finner du confluence i det nivået. Og tilfeldigvis traff den nettopp rett i taket der. Linjene har vært i kartet mitt lenge nå. Du ser jo hvor aktuelle de er når du “zoomer inn”. Og ikke bare nå, men tidligere her også.

De peker også inn i en pressure cooker på rundt 24500 om kort tid.

Jeg skal ikke være uenig, men det er ikke den første trendlinjen jeg hadde sett på, hvertfall ikke i macro perspektiv, men den gir absolutt mening lokalt.

Helt enig i 24500, og jeg nevnte det over her, det er masse masse likviditet der :+1:

Jeg trader langsiktige trades og setter rundere mål. Funker som fjell. Men de som vil trade har det nok lettere i Bitcoin enn de fleste andre steder tror jeg. Spesielt Fibbonacci har vært gull å bruke de siste 7 årene eller lengre sikkert.