Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin Teknisk Analyse

Jepp Fibonacci har vært gull siden tidenes morgen. Fibonacci finnes i alt nesten (kunst, film etc) og er helt sykt interessant :v:

1 Like

23,5k ish inn i mars. Høyere enn forventet. Morti hittil rett. Avventer litt til med kjøp.

2 Likes

Uvanlig korrelasjonsutvikling den siste tiden
image

2 Likes

Fundamentale nyheter skaper potensielt nye tekniske signaler :sweat_smile:

2 Likes

Bitcoin viser vei?

1 Like

Her er noen scenarioer jeg tenker er ganske sannsynlig nå:

  1. Bounce herfra. Respekterer marked structure. Sannsynligheten for en skvis til å ta ut 25.3k øker betydelig. En SFP av dette nivået er i mine øyne en mulighet for å selge/shorte.

  1. Ta likviditeten under 21.3 wicken. Om vi kjapt kommer tilbake inn i boksen så vil det være bullish, og tenker da også er sannsynligheten for en skvis opp til å ta ut highen relativt stor.
    Dette ville være en mulighet til å kjøpe/longe 21.3 med stop under wicken.

  1. Bryter ned herfra og bryter marked structure med en lower low. Dette ville vært utrolig bearish i mine øyne og jeg ville tenkt at vi får en kjapp bevegelse ned for å fylle hele det ineffektive movet opp og veien er veldig kort til 15-16k. Hadde jeg hodlet Bitcoin ville jeg blitt bekymret om BTC er på 15-16k mens SPX er rundt 4000. Som mange vet er det jo fortsatt veldig veldig mye risiko til nedsiden i aksjemarkedet. 4060-4100 er stor motstand for øyeblikket og når bonds er skyhøye, yield curven er på sitt mest inverterte siden 1998 og dollar pumper så tror jeg vi åpner muligheten for worst case scenario i crypto. I SPX er 3200-3500 macro støtte og det er lang vei ned…

Ingen vet hva som skjer, men rangen er ganske enkel og klar per nå:

3 Likes

Her er til sammenligning macro bildet på ES (SPX futures), som tydelig viser at dette ikke er plassen å være bullish.

4 Likes

Noen tegn til at kanskje bitcoin frikobler seg fra aksjemarkedet i det siste. Kan jo bare håpe…

Dette er heller ikke vanlig. Hva tror dere dette betyr? Sist det skjedde gikk kursen opp i hvertfall hehe

Skjermbilde

1 Like

Jeg tenker det er litt bekymringsverdig, fordi Fredag solgte BTC ned ganske betydelig mens aksjemarkedet steg ganske kraftig. Ryktene sier at det var FUD fra Silvergate samt at en veldig stor spot posisjon ble solgt fra Binance. Jeg tenker jo mer bearish BTC ser ut i sammenligning med et aksjemarked med stor potensiell risk til nedsiden, så er ikke det helt heldig. Men kan jo selvsagt ta feil, og crypto gjøre jo ofte ganske overraskende ting. Med all leverage som er i crypto kan det jo skvises i alle retninger.

14% ned til bunnen fra der vi er nå på SPX og 30% på Bitcoin. Det er jo relativt normalt om Bitcoin skulle solgt ned ca dobbelt så mye, og teste bunnen på nytt samtidig som SPX. Spørsmålet er bare om vi nuker mer nå før aksjemarkedet har begynt å trende nedover, så er det litt grunn til å bli litt smålig bekymret.

2 Likes

Den $100+ rangen der ser litt ut som et trykkammer haha

Men Bitcoin har gått sine egne veier før. Og jeg tror at det vil den gjøre igjen, en gang. Aksjemarkedet ser skummelt ut nå. Skumlere enn noen gang siste 2 år syns jeg.

2 Likes

Skal egentlig pumpe med dette setupet i laver tidsperspektiv men går rett i sideveis. Ikke sikkert det kommer store bevegelser for helgen nermer seg slutten i påvente av ukedager

Ser bra ut dette :heart_eyes: :heart_eyes:

4 Likes

Veksler om paxgold til krypto idag. Mye bra tilbud idag.

Ville vært litt smålig forsiktig med alts spesielt for øyeblikket. Veldig mange har brutt støtte og confirmet bearish market structure, og enhver pump (om BTC skulle tatt 25k igjen) blir nok solgt/shortet relativt aggressivt.

Her er FTM og Matic som eksempel:

Alle ser relativt likt. Ta mine streker med en stor klype salt. Det er overhodet ikke sikkert det blir sånn, men det er for å illustrere om den følger samme trenden nedover.

Alts ser generelt ut som slutten på distribution ifølge wyckoff market cycle og neste steg vil være å trende nedover om dette stemmer.

Aksjene hjelper heller ikke her og ser ut som et fallende sverd, og ville vært bearish å få en LL her.

BTC ser litt annerledes ut en alts og er per nå nede på støtte, men ryker denne trendlinjen og i tillegg får en LL ser det bearish ut. Inntil det skjer holder jeg fortsatt muligheten åpen for at vi kan ta 25k highs og få et three drive pattern og ta ut alle stoppene.

Uansett, dette er bare mitt perspektiv. DYOR selvsagt. Jeg har shortet enhver pump på alts som FTM, Matic og OP, og det har funket bra og kommer til å fortsette med det.

4 Likes

Ja man må aldri satse mer enn man har råd til å tape.

2 Likes

Det ble ganske bearish ganske fort og LL er nå inne, så enhver bounce her vil antageligvis bli liten, og jeg ser på det som veldig sannsynlig at vi tar ut 15k lows nå, men på lavere timeframe kan vi få en bounce om dette støttenivået på 20.3 blir reclaimet og holder.

Her er det jeg ser på som motstand for øyeblikket om vi skulle få en bounce. En større bounce opp mot 24k ville lagd en H&S. Virker nå relativt usannsynlig å se 25k highs tatt ut.

5 Likes

Spørs om dette holder, heller mot at @Martins treffer rundt sin langsiktige spådom :slight_smile:

Det er forventningen som skal til for at jeg kjøper masse, men er ikke nødvendigvis det som skjer, så alle får velge sin egen vei. :slight_smile: Inngang i Bitcoin fordrer at man er villig til å sitte til neste halvering + litt til, har sett få som er såpass langsiktige uten å allerede være inne.

1 Like