Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin Teknisk Analyse

Stemmer nok bra d ja. På både godt og vondt riktignok. Husker bare nedturen i 2018 jeg snakket med flere bekjente som ville inn. Men rart med det. Uansett hvor mye det falt så trodde de det skulle enda lengre ned. Så de gikk rett og slett glipp av hele krypto-oppturen i årene etterpå.

1 Like

Ja, det er jo en lærdom å ta med seg, men hadde de studert bitcoin nøye? De hadde jo rett da, liten grunn til å kjøpe Bitcoin i 2018, men i 2019 der imot begynte det å bli verdt å komme seg inn :slight_smile:

Dette var altcoins og ikke Btc. Og de hadde på ingen måte rett :wink: De river seg enda i håret på at de ikke slang seg på :grin:

2 Likes

Dette ser bra ut, snart 30k :joy:

1 Like

Mine kursmål nå er 19200 (stabilt), 18400 (stigende), 17750 (stabilt) og 14700 (synkende). Hvilket nivå ser dere på for mulig inngang?

Prøver ikke å si at jeg vet hva som kommer til å skje, og jeg bare analyserer charts slik som jeg ser det, og eneste grunnen til at jeg sier dette er fordi jeg ikke vil se folk tape penger:

Trenden er per nå til nedsiden, og jeg tenker dersom vi ser de målene 19k, 18, og 17k, så tror jeg vi også ser 15k (ta ut tidligere lows), så jeg ser ikke noe stor grunn, hvertfall for min del til å kjøpe før vi er i bunnen av rangen. Siste move opp var veldig ineffektivt, så jeg ser liten grunn til å stoppe på 17-19k om/når vi bryter ned nåværende støtte

Jeg foretrekker å se noe sånn her:

Om vi tar ut lows og ikke klarer å reclaime rangen, så er det ingen grunn for meg til å kjøpe, for da er sjangsen større for å bare fortsette å bryte ned til ca 12k.

Så det eneste jeg ser på er å kjøpe der, og å short en skvis til toppen av denne kanalen:

Det er veldig mye motstand der, og kommer vi dit er det en automatisk selg/short for meg med enkel invalidering.

Forresten så anbefaler jeg denne videoen på det sterkeste:

På tur inn i dette skikkelige heftige nivået nå.
Toppen av descending channel, 382 fib fra toppen, lokal golden pocket, s/r flip og 12 & 21 daily EMA.
Tenker det er utrolig mye motstand her, og spesielt når CME futures åpner om noen timer, som jeg neppe tenker blir særlig bullish.

2 Likes

Moon? LFG? :rocket:? 25k next? Buy Tsuka?

1 Like

Over 21 700 som har vært et viktig nå for min del :star_struck: :rocket:
Skulle handlet mer i helga, men liker ikke visa-kort gebyr.

Brudd opp av trendtaket som har vart noen dager. Er nok uansett lurt å ta litt kortsiktig gevinst. Skal nok ned igjen å teste 21700/21800.

1 Like

Dette er per nå motstand, dropp tilbake inn i kanalen og under 21.6 (tidligere motstand) ville vært veldig bearish i mine øyne. Da var dette bare en fakeout av kanalen

2 Likes

Ja blir spennende å se hvilken vei det tar. Litt artig at det er blodrødt ellers. Til og med dollarindeksen er ned, men krypto rett opp.

Ja det er nok litt short skvis. Dette var en skikkelig liquidation event for shorts. Ikke helt tilfeldig at det skjedde over helgen

CME gap som er verdt å merke seg

Synes den holder seg utrolig bra. Tross nervøse markeder. Folk kaller den jo en risk-on asset,

Fin avsluttning på weekly candlen i alle fall
image

2 Likes

La også merke til den candlelen :heart_eyes: Bitcoin er jo designet for tider som dette. Så får vi se. Mange ganger må det jo bli værre før det blir bedre da.

Kursen reagerte positivt på nyheten om at alle innskudd dekkes, det burde vel være motsatt om man så på bitcoin som en forsikring.

1 Like

Tja. Aksjemarkedet reagerer negativt på bankkollapsene. Krypto reagerer positivt.

Skvisen på BTC kom i relasjon med at Futures åpnet opp etter nyheten om at innskuddene ble dekt, noe som kjapt ble reversert.

Bevegelsene i crypto var vel i all hovedsak drevet av en liquidation event, så selv om prisen går opp så er det ikke nødvendigvis fordi alle er i handlemodus. Uansett, blir en volatil uke. Dungevis med FUD rundt banker, CPI tall Tirsdag og PPI Onsdag. Tipper det blir store bevegelser i alle retninger.

:small_blue_diamond:First Republic Bank down 70% pre-market.
:small_blue_diamond:More banks massively negative pre-market.

image

3 Likes

Reversert til + 8,5% opp på et døgn da?