Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin Teknisk Analyse

Se størrelsen på candles her da. Nå startet akkurat en ny på 4h.

Og volumet nå er mye høyere enn hva vi møtte på toppene.

1 Like

Fikk ikke kjøpt eth da jeg lå for lavt. Bitcoin xbt ble kjøpt på 1141 så hadde jeg noe rusk igjen som gjør at snittkursen er 1137. Eller 24050 er det Bitcoin kursen var.

2 Likes

Volum i seg selv spiller ikke så mye rolle når man ikke vet hva som er bak volumet. Hele denne pumpen var på synkende open interest og særdeles høy short liquidation.

= mega short skvis.

Grunnen til at pumpen ble så stor og aggressive var nok at makro bildet så grusomt ut med banker som gikk til skogen i øst og vest, og derfor ble det shortet aggressivt.
Jeg tror heller ikke utseende til candles er en god indikator i seg selv nødvendigvis.
Uansett, jeg tror ingen så denne komme og tror mange fortsetter å shorte her, så tror nok fortsatt vi kan skvise mer, men for å se et breakout må vi nesten se interesse for å kjøpe.

2 Likes

Likvideringene er jo små i forhold til det totale volumet da…

Ja, men resten er shorts som blir stoppet/market sold… Likvideringene er overhodet ikke små. Det var blant de største likviderings eventene siden BTC kapitulerte fra 30-40k.
Sier jo ikke at det KUN er shorts som lukkes, noe vil jo alltid være kjøp, men ingenting tyder på at det er det som driver prisen nå

1 Like

22M USD totalt Btc rekt siste 24 timer på Binance mot 18B USD tradet kun i usdt krysset.

Ja, de fleste blir jo stoppet, ikke likvidert. Alle som blir stoppet er trading volum

1 Like

Viktig å kunne endre oppfating når ting ikke går som planlagt. Når kursen lå og stanget mot motstand og så går nedover. Og så hører man at et par kryptobanker går konk og så ender det opp med å være historien som får skuta på rett kjøl :crazy_face:

1 Like

Hah ja, jeg har ingen oppfatning. Bare ser på charts :metal:

1 Like

Du viser jo en chart som understreker det jeg sier. Bare se på mengden shorts kontra longs her

Ja men 22 mill likvidert shorts er jo nada vs det totale Btc volumet på Binance.

Ja, det vet jeg. Men jeg sier jo at de fleste ikke blir likvidert, men stoppet ut. Det er jo ikke sånn at alle i en skvis blir likvidert. De shortene som ble åpnet ble jo åpenbart stoppet ut igjen, det viser jo open interest helt tydelig

1 Like

jo, men du sier det er ingen kjøpere og at det er en shortskvis.
Btc mot busd og usdt alene utgjør 23B usd.
Så hvordan kalkulerer du da i forhold til 22 mill? Det blir jo en dråpe i havet.

Kurs akkurat nå 24050 :slight_smile:

1 Like

Jeg sier ikke at det er ingen kjøpere. Om du leser over så spesifiserte jeg jo at det alltid er kjøpere, men at det ikke er det som driver prisen.
Om det er en overveldende mengde shorts vs longs tradet, og prisen går opp, så trenger du ikke akkurat være et geni for å se at det er en skvis. I tillegg til at open interest klart viser at flere posisjoner lukkes enn det som åpnes, hele veien opp, så er jo det klart at det er shorts som lukkes.
Hadde de posisjonene vært longs som tok profitt så ville ikke prisen fortsatt oppover vel?

1 Like

Ja det er vel liten tvil om det er en skvis, men mener også det er liten tvil om at det er kjøpt veldig mye i tilllegg. Enten av større aktører eller hva enn det måtte være.

Men nok om det :grin:

Jepp :metal: Binance kjøpte en hel dunge BTC i går (tror jeg) for å minimere eksponering mot USDC, og jeg tror det er mange andre som har gjort lignende, så helt klart! Helt enig

1 Like

Tror faktisk det var Busd om jeg ikke husker feil. 1B Busd konvertert til Btc og andre store coins hjelper selvsagt godt på.

1 Like

Volum er volum. Ingen som tenker på hvorfor volumet var som det var sist gang det var høyt volum. Når det skjer et trendskifte så vil man se høyt volum. Da er sjansen større for at trendskiftet er reelt og ikke bare en korreksjon /fakeout etc.

3 Likes

Tilliten til banksystemet tynnes ut og bankene kollapser. Stablecoins blir også utrygge fordi fiat-pengene de er backet med står utrygt i banken. Hva mer kan kryptomarkedet drømme om? :rocket:
Blir investorer tvangssolgt i aksjemarkedet fremover så er det nok mange som må selge krypto også da, så uten tvil spennende tider vi går i møte :star_struck:

3 Likes