Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin Teknisk Analyse

1 week chart

Ligger an til å kunne slå superbullish

2 Likes

Dette er per nå ikke et breakout i mine øyne. Jeg tror potensielt den kan skvise høyere og slaget er ikke helt tapt for bulls enda, men akkurat nå ser det bare ut som som en SFP.

Var ikke nettopp 21600 “golden pocket” utroooolig mye motstand. Så neste motstand var 24k som ble brutt.
Mens nå er ikke slaget helt tapt for bulls enda?

Jo 21.6 og 24k var begge mye motstand. Hvordan det?
Men nå er vi ved makro motstand og en daily close som denne ser veldig bearish ut.


Om det kommer mye shorts inn her og aksjemarkedet fortsetter å skvise opp på brae PPI tall i morgen er det ikke umulig at toppen fra i dag blir tatt nok en gang, men fra et makro perspektiv er vi bare i toppen av rangen og har en stor SFP her, men generelt er det per nå lite som tilsier en breakout fra denne 15-25k rangen. Jeg tror ikke fortsatt ikke bunnen er inne og nå når alle roper 30k, 50k, 100k så er det jo typisk topp sentiment. Jeg må ha sagt dette 100 ganger før, men en breakout er om vi bryter 25k og backtester nivået og fortsette oppover med volum.

Jeg trodde dette var en tråd for teknisk analyse? Jeg bare sier hva som er motstand og støtte, og er helt likegyldig til hva prisen på bitcoin er, og det har jeg presisert mange ganger

Dette er en breakout:

8 Likes

Kan si meg enig der. 30k tror jeg ikke er umulig i denne omgang da det er et motstandsnivå om man zoomer ut chartet på lengre sikt.

Når det gjelder temperaturen av sentimentet. Så føler jeg for min del at vi er mer der hvor folk irriterer seg grønn over stigning og at den ikke gikk ned til 10k slik de håpte på. Jeg kjenner ihvertfall svært få andre som gikk tungt inn før denne oppgangen.
Så kursen fortsetter vel oppover til den gjengen har kjøpt :wink:

Du traff godt med de strekene der :call_me_hand: :grinning: Tror du det kommer et fjerde trappetrinn opp der?

Jeg tror ikke det egentlig er spekulantene som driver kurs. Tror det var grunnleggende frykt for bank-markedet i USA/Kina. Men den frykten virker å ha roet seg ned noe. Men kan forsterkes igjen om flere banker kommer ut med likviditetsproblemer. USA har dog tettet hullet med lange obligasjoner som har falt i verdi med økt rente ved å la bankene cashe disse inn til kjøpspris.

Ja som nå smitter over til Europeiske banker.
Klarer ikke helt å bestemme meg for om dette er bullish eller bearish for krypto. Småsparere som er sikret sine midler via garantier vil nok gjerne ha de stående i banken enn krypto nå, men større aktører med flere siffret millionbeløp, vil de ta de ut av krypto og inn i disse bankene :thinking:

Silicon Valley Bank har kanskje flere kunder som også liker krypto enn de fleste banker? Kanskje derfor vi så flukt til krypto? Anyways påvirker ikke dette de store linjene. Er bare midlertidig støy, men kan hende det stopper Bitcoin fra å gå så lavt som 9-12k i mars.

Nå tenkte jeg mer idag på credit suisse, og det blir garrantert flere lik som detter ut av skapet fremover. Grådige banker som nok ikke har alt på stell.

Store aktører som er vandt til å passe på kodene sine og ta vare på krypto selv. Jeg kan ikke helt se at disse nå skal velge å sette pengene i banken når bankene fremstår som usikre kontra å fortsatt ha det formuen i krypto. Man panikk har jo en tendens til å smitte over.

Det beste er om vi de neste dagene får etablert brudd over 25k som @kristiankvamhansen har poengtert flere ganger :relaxed:

Om den så går oppover så skal den nok uansett ned å teste 24k først.

Jeg tror vi kan ta highs igjen ja, men om det bare distribuerer der og faller tilbake i rangen ser det igjen bearish ut. Håper egentlig på en pump på brae PPI tall i dag. Jeg trader mest ES og er long fra 3880 som er support og håper på en move opp til 4000-4050 før en større dump. Om det slår til tror jeg vi kan pumpe på BTC igjen. Mange vill bli bullish der og bli trapped over 25k om vi få en fakeout igjen

1 Like

Minner litt om en HS på timeschartet. Muligens noe av panikken spres over når US åpner.

2 Likes

Låvte egentlig meg selv å holde meg unna gearing, men når mye krypto står i staking så må man nesten hedge litt :sweat_smile:

3 Likes

Ingen reaksjon på PPI tall og mye FUD i dag. Ser ut som at vi må vente til FOMC den 22. for nye stor katalysator, men intradag i dag ser generelt svakt ut

Er det en sunn og trygg oppgang vi ser med substans eller er det bare høy volatilitet :thinking: jeg heller mot sistnevnte.

1 Like

Da ble det litt mer trading enn jeg så føre meg igår og i natt og enda høyere gearing senere.
Så det blir en stund til neste gang, svært høyt stressnivå.
Men Binance må igjen ha skryt for plattformen sin her også. Her får man ut den gevinsten man skal ha. Ikke som de ilikvide søppelderivatene men kan handle hos Nordnet f.eks :sweat_smile:
Gearing anbefales selvsagt ikke.

5 Likes

Hvilke tickere du handler på Nordnet ? Btc og eth ?

Ja XBT. Bare å la folk kjøpe av deg i stedet for å selge ned på ask.

1 Like

Men tør vi detta da ? En tracker kan jo gå konkurs og vi er ikke beskyttet som man er med bankgaranti fondet.

1 Like

Jeg anbefaler det ikke til folk generelt. Men for meg så funker dette. Det er flere grunner til at det passer godt for meg. Men det er høye kostnader. Børsen er stengt når du vil handle. Det er risiko for konkurs. Fordelen er at skatten blir rapportert for deg. Det er stuerent å eie.

2 Likes