Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin Teknisk Analyse

Kan fort komme en god smell nå ja :sweat_smile:

Ma200 daily rundt 21000 nå, var spot on 10-11mars i år i form av støtte som holdt, motsatt slutten av mars i fjor som motstand. Så har man jo alskens hendelser som kan snu opp ned på alt

Ser fortsatt ut som denne skal fortsette nedover i mai, selv om den har holdt seg godt rundt 29K i mange uker.


Ser etter muligheten for å kjøpe når sommeren kommer :sunglasses:

1 Like

Skal nok nedover ja. Nesten så jeg tviler på 25k også blir sett på som billig kjøp når høsten kommer.

I det store bildet er 20k den psykologiske grensen som forventes å holde før neste bull run. Starten på bullrunnet er vanskelig å spå. På den ene siden kan man se bunnen i denne syklusen som turen innom 15k, og det stemmer godt med de fleste store modeller både timingmessig og teknisk. Om man tar det for gitt skal det være et par-tre -30% nedturer på veien opp, og halveringen neste gang inntreffer i mars/april 2024. Det skal være en -30% nedtur fra siste topp ned til 20k ca. før vi tar skikkelig fatt på bullrunnet mot 60k-200k, og to til på vei til toppen.

Her ser dere chartet for tidligere halveringer (blå strek), og bunn etter toppen for hver syklus (sort strek.

Vi er nå i en ny slik syklus hvor vi ser de samme mønstrene som tidligere.

2 Likes

Tror mye annet vil spille inn fremover, som selvsagt taler for begge retninger. Før 2017 så var det nærmest bare helt spesielt interesserte investorer som handlet Bitcoin. Så å bruke modeller helt tilbake til da man omtrent måtte kjenne noen for å få tak i en Btc til prisen av èn dollar blir litt feil når det nå er en helt annen type investorer som har entret markedet, mens de som var tidlig inne har kjøpt seg eiendom og luksus for pengene.

Bitcoin skal jo være en hedge mot inflasjon, men det er nok inflasjon i pengemengde ikke prisveksten vi ser rundt i verden og da økende renter.

2 Likes

Ja, om man ser på det avtakende momentet over halveringene sett ut ifra bunn vil denne syklusen gå godt i pluss fra bunn med 4-12x, men bare 1-3x fra forrige topp. Ved halveringen etter denne er det betydelig risiko for at topp-topp blir mindre enn 1, og da faller caset for langvarig sparing litt igjennom. Så 2028+ er jeg redd bitcoin vil slutte å generere ekstrem avkastning i det lange løp, men 2024 ser for meg ut til å skulle bli et suksess-run igjen.

Holder seg godt på ukes basis, ikke store bevegelsene siden mars

Divergens indikator snart over i gult? :see_no_evil:

Squizze momentum nærmer seg 0 punktet/ rød , div indikatoren er kun den som markerer divergences på den :slight_smile:
Tar tid for den å snu, ikke sikkert den gjør det denne måneden.

For meg ligner det veldig på 2022 da den går fra grønt til gult terreng, men nedsalget kom først i mars tenker du p?

Går over i Rødt/gult ja, så på fargen som rød i stad.
I det momentet blir lys grønt er det allerede i Bear modus på mitt system, så anser den som at momentet er nedover.


Ingen bear div på RSI eller noe utpreget på OBV, så anser at den kanskje kan klare holde unna 20-24K helt til momentet eventuelt snur.

1 Like

Ser ut som man kunne unngått en del pain ved å ikke hodle når den er fallende / lysegrønn - mørk oransje

Jepp, grei indikator den fra lazybear, selv om den er en simpel momentindikator og ikke alltid riktig :slight_smile:
Fortsatt gjeldende denne fra mars :point_down: Men når momentindikatoren når 0 punktet på linjen og det ikke har kommet noen bevegelse er det på tide å revurdere posisjon.

Hvilken indikator bruker du der som gir de boksene for bull / bear?
Jeg har en divergens indikator men denne så visuelt bedre ut.

Er vell den på OBV du sikter til. Den er mye raskere og detekterer tidligere også, samt bra med innstillinger:

(Har en modifisert versjon om med noen småforbedringer i tillegg, send en PM i så fall)

Den på momentet er denne fra yatrader:

2 Likes

Bitcoin går sin egen vei!
7 uker med motsatt retning fra SPX.

Brudd opp fra range PÅ 2 ÅR for BTC.d

Er ikke bitcoin dominans bear krypto? Historisk sett

Det er ikke bear, men det betyr at det fortsatt ikke er fase to av bullmarked. Vi er nå i konsollideringsfasen etter fase 1 av bullmarked (etter min mening).

Vanskelig for å se noen klar tendens der, men bitcoin stiger ofte først i bull markedet og så når toppen er nære kommer altcoins etter…
Bear marked ser ikke jeg nånn klar trend men :thinking: