Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin Teknisk Analyse

Vet ikke hvilke øyne du ser med men jeg ser en dobbel topp :laughing:
Men langsiktige trenden har bare en retning, synd en ikke var med fra starten

Jeg har sett for mange dobbeltopper i Bitcoin. Alt for mange. Går alltid høyere likevel. Må bare ta adhd medisinen og ikke selge på hver minste bevegelse. Ned 50% er ingenting.

1 Like

Har faen meg ikke tid til å vente i 10 år, trenger snabba cash.

2 Likes

Oppskrift på fail. Du bør kjøpe flybillett til Las Vegas og bli ferdig med det. Dersom du trader bør du lese tråden til han godeste svenske legen vår. Hva het han igjen? Babyrage?

Basically så tar du 100 trades, selger på 1,5% gevinst. Selger med 0,5% tap.

Trader du ikke så bare kjøper du nå og casher ut i neste halveringssykel. Eller den etter det hvis du vil tjene mye.

Kunne vell ha gått inne i skapet og hentet medisinen, men foretrekker å ikke være med hele veien ned :sweat_smile:
Står klar med pengesekken når spådommene om at bitcoin går til 0 kommer frem igjen

3 Likes

Har ikke sett så tydelig dobbeltopp før da, kanskje dette endrer spillereglene litt. f. eks lavere topper og høyere bunner :thinking:

Det kan være at vi er i et konsolideringsnivå mellom 30-65k ca. Men det varer ikke lenge før vi skal finne et nytt. Og det blir i så fall høyere tror jeg. Mye høyere. Eventuelt forsetter vi over toppen.

Det er ingen (som jeg tar seriøst) som tror den går i null lengre. Det er bare så 2018. Nå er Kina ute. Forurensingskortet er brukt allerede. Og US myndigheter har slått fast at de ikke kommer til å gjøre Bitcoin ulovlig . Nye konkurrenter klarer ikke utfordre. Det meste av risiko for null er borte.

5 Likes

Når renten skal opp, skal bitcoin ned. Så lett er den saken. Hvilke nye kjøpere skal komme inn for å bli exit liquidity? Mange som sliter med høyere rente, høyere matpriser, høyere energipriser osv. Good luck sier nå jeg. Bitcoin har gjort en fin dobbelt topp nå.

1 Like

Hvorfor det? Høyere rente betyr også høyere inflasjon, dollarverdien går fortere ned - men ikke for bitcoin.

Har du tatt et online kurs nå og læreren fortalt deg om renter ABC? Gratulerer :joy:

For å si det sånn: hvis renten går opp i 10% - hva er best å holde, BTC som det ikke kan trykkes mer av, enn NOK eller $ som har ubegrenset pengemengde? Hva om renten var 100%? Jeg vil heller si at lav rente gir mindre grunn til å holde BTC.

1 Like

Da renta gikk opp 5 ganger fra slutten av 2015 til 2018 gikk Bitcoin 5 gangen eller mer enn det. Så rentene må ha funnet på noe nytt å gjøre enn å krasje Bitcoin :wink:

rt 37k - just saying. Toget går kanskje. Eller kanskje ikke. hehe! Må være fælt å gå glipp av denne oppgangen altså. Jeg hadde ikke følt meg bra uten Bitcoin. Har man “conviction” er det enkelt å sitte inne i hvertfall.

Rothschild er med, er du?

2 Likes

Selger eiendom på dagtid og kjøper bitcoin på kveld, kanskje du skulle kastet deg med kalleanka på det kurset :wink:

Hvorfor det? Ved lav rente så blir prisen på penger mindre og investeringsviljen samt risikoviljen større.

1 Like

Jeg føler med de dårlige meglerne om renta stiger mye. Og selgerne. Men kjøperne vil juble. Og jeg vil sope inn uansett.

Hvis renter krakker aksjemarkedet så går nok Bitcoin ned. Men blir det ned fra 150k til 70k? Og et sted må folk investere. Hvis ikke aksjemarkedet frister, hva er alternativet? Kjøperne kommer nok fort inn igjen etter et 50% fall. Ark Invest har nok oversikt over rentebanen :kissing_heart:

1 Like

A post was merged into an existing topic: Bitcoin

Ser det fondet falt over 20% i 2021. Det meste boomet jo ifjord. Shorting de brant seg på eller?

Bare feil sektor, og det at de hadde et urealistisk bra 2020. Deres innovation fond har kun ganske hissige vekstaksjer. De med størst fall er ned rundt 75%. Største posisjon er Tesla, men selv det hjelper ikke når alle andre posisjonene deres er brutalt ned i 2021/22

Det er vel blant det mest langsiktige og spekulative av innovasjons etf’er på NYSE.

2 Likes

ja men det samme gjelder andre assets - alt går opp da - alt annet likt er det verre for aksjer/bedrifter med høy rente, enn for BTC.