Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin Teknisk Analyse

Spoiler: jeg har 10 000% avkastning nå. Var 15 000% for et par mnd siden. Snart har jeg 30 000%. Får håpe arbitrasjen gir like god suksess for traderne.

Det vet vi ikke enda. BTC har kun opplevd rentenedgang siden den ble født. Det har vel vært noen sporadiske kortvarige oppganger, men da har btc fulgt aksjemarkedene nedover. 2018 f.eks.

1 Like

Feil se over. 5 renteøkninger = 500% opp.

Samt Qe 1-2-3-4-5 + infinite QE

1 Like

Feil tråd folkens :slightly_smiling_face:

2 Likes

Ja er enig i det - jeg skulle til å skrive en endring - men jeg tenker at bitcoin er som skapt for å motstå inflasjon. At det følger aksjemarkedet er ikke overraskende, men jeg tror det vil bli en av mange hedge former (og er det allerede). Det funker ikke som gull enda men personlig tror jeg det kommer.

1 Like

Kritisk øyeblikk. Skal vi pines litt lengre og ta en tur ned igjen eller bryter vi nå? Hva tror du?

4 Likes

Kan ikke fatte og begripe annet enn at den må ned til 30k nivået igjen før videre oppgang…

Det er ingenting som bare går oppover, ikke engang bitcoin. Folk tar profit, og det må bli “billig” før mange begynner å kjøpe igjen. Det er kanskje ikke så lett å akseptere, men nedgang er faktisk bra. Det er hissig leverage i futures markedet til Bitcoin og, som skaper ekstra volatilitet

1 Like

Det er ikke noe som heter billig eller dyrt når det kommer til bitcoin

2 Likes

Derfor “billig” - psykologisk sett høres det billigere ut med 70% ned fra ATH, enn om det er ny ATH annehver uke. Poenget er uansett at det ikke er bærekraftig med kun oppgang

Ser at jeg også missforsto hva @maxwilliam sa, trodde han skrev ‘kan ikke fatte og begripe at den må ned til 30k’ - men det sto ‘Kan ikke fatte og begripe annet enn at den må ned til 30k nivået igjen før videre oppgang…’

1 Like

I ett lengre perspektiv er det billig nå okke som :slightly_smiling_face: Men lurere å kjøpe billigst mulig, jeg tror fremdeles ned mot og/eller rett under 30k er svært sannsynlig.

1 Like

Ja det er jo ikke mye støtte å skryte av før 30k. Og selv der er det jo strengt tatt ikke all verdens. Kanskje mer psykologisk.

Eksamt hva tesla handlet på vet jeg ikke, men lest rundt 32000, samt 28900 som 52w low, så dette området bør nok være solid nok under “normale omstendigheter”. Raser alt så faller alt

1 Like

Microstrategy og flere store har nok snitt rundt 30k, så tror det er en støtte i seg selv

1 Like

Når en belånt aktør som Microstategy begynner å se røde tall så kan jeg ikke helt se at det betyr støtte i seg selv.

Men at det ligger endel støtte på 29-30k er jeg dog enig i :+1:

Nei, men tror du ikke det blir kjøpt enda mer hvis det faller mot 30k?

Fra Microstrategy? De har jo en hel del milliarder i gjeld allerede, så usikker hvor limiten deres er.

Tenker større aktører generelt

Vi vet en del om dette. Men carry on with your business :grin:

1 Like