Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin Teknisk Analyse

Ok? Så det vil si at du også mener at snittet til microstategi vil fungere som en støtte i seg selv?

Kjenner ikke til detaljene men tipper de som har lånt ut til Microstrategy sliter litt om kursen går langt under - så da er det kanskje bedre å låne ut litt mer?

Det sies jo at når kunden er rik nok er det banken som sliter om kunden skulle bli insolvent, i motsetning for menigmann.

Ser ikke helt logikken her. Kreditorene har nok en form for pant. Så de klarer seg nok uansett.

Dette blir jo ren investering. Det er noe annet når f.eks Norwegian går tom for penger og allerede har lån til pipa. Da er det jo enten hive inn mer penger eller game over for selskapet.

De kommer ikke langt med pant når pantets verdi går under lånesummen. Kreditorene står da overfor valget om de skal tvangsselge og dermed skape ende mer problemer og større tap, eller låne ut mer. Jeg kjenner som sagt ikke detaljene men ser ut som mesteparten av Microstrategys bitcoin er kjøpt ved å selge spekulative obligasjoner.

Hele porteføljen til Microstrategy er ikke lånefinansiert. Kreditorene har selvsagt god margin på en slik assetklasse som Btc.

Så kursen kan sikkert falle til 10 k og kreditorene vil allikevel få sitt. Tapet går jo selvsagt til Microstrategy.

Vi får håpe du har rett. Du er tydeligvis mer informert enn meg.

Det ser for meg ut som at Microstrategy har kjøpt hele veien opp, og betalt med bonds som kan gå i default.

1 Like

Jeg har på ingen måte satt meg inn i den situasjonen. Men kan aldri tro at kreditorene har satt seg i en situasjon som gjør at dersom btc går under 30k så er det kreditorene sitt problem og Microstrategy kan bare sitte å forlage mer lån for å få ned snittet. Det pleier ikke være slik ihvertfall.

Men nok om den saken. Vi er vel ikke i riktig tråd :slight_smile:

4 Likes

Ensidig bevegelse, ingen forsøk på å gå videre nedover. Blir ikke overasket om denne går opp

4 Likes

Har tilgang på en bot som har vært VELDIG treffsikker det siste året, og den åpnet long position på $41776 - bare fyi

4 Likes

Godt at Bots og automatiserte roboter nå stilles inn på kjøp. Det kan hjelpe oss gjennom 47k som trolig blir første harde nøtt å knekke.

1 Like

Må nok knekke 43k først… Bot’en er mer optimistisk enn meg og alle andre jeg kjenner, men den har nesten utelukkende hatt rett de siste årene. Den er mer presis på shorts da

Det ser ut til å ha endret bitcoin coden, fungerer nå som stablecoin :laughing:

2 Likes

Blir det neste pump eller dump? Har vært for stabil, tror faktisk Nasdaq kommer til å avgjøre retningen. Aksjemarkedet har jo vært stengt i helgen

Aksjemarkedet er stengt hver dag. Bitcoin sover aldri. Selv om Bitcoin har ligget flatt et par dager skjer det store bevegelser mens aksjemarkedet er stengt titt og ofte

Bitcoin gikk kraftig ned på torsdag, og kraftig opp på fredag med aksjemarkedet. I det siste har bitcoin fulgt etter aksjemarkedet. Nå står den stille. Så denne gangen vil jeg tro at min teori stemmer.

1 Like

Hvis en teori ikke varer mer enn et par timer så er ikke teorien særlig god er den vel? Opp 1200 dollar i natt :wink:

2 Likes

USA børsene ned. Bitcoin enda mer opp.

3 Likes

Bra candle inneværende måned om denne holder seg. Kan bli en grønn Mars candle:

Ser også ut til å få noen dager med opptrend på Dayly med motstand rund 44k og 47k:

3 Likes

Driver og testet ut forskjellige set-ups for TA på krypto og backtester, hvilke oppsett og indikatorer bruker dere her inne?


Evt tips til gode indikatorer?

Følger denne mannen og hans “support bands”;

1 Like