Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin Teknisk Analyse

Selv om jeg er enig i retningen, så var det en lite bekreftende indikatorer på spekulasjonene.

Har selv begynt med Squeeze momenttum indicator som hovedindikator på retningen, men denne har mange fake signals så det er behov for flere indikatorer som kan bekrefte/avkrefte denne.

Har sett litt på:
OBV
ADX
Aroon

Men har ikke funnet den beste kombinasjonen ennå

Stochastic rsi, rsi, macd, fibinacci og mest støtte/motstand. Trader ikke egentlig bitcoin da.

1 Like

Skal få sjekket ut RSI-ene, hvordan de passer med Squeeze indikatoren :slight_smile:
MACD er for treigt ut for min smak, for ikke brukt den før det er for “seint” virker som
Bruker dere noen kombinasjoner for å spå utfallet?

1 Like

Ser ut til at bjørnene har kontroll enn så lenge
Salgstrykket avtar, men bitcoin stiger ikke. Bear div på OBV.

Ser en på macro chart kan det være duket for en fortsettelse av nedovertrenden

3 Likes

Veldig vanskelig å spå utviklingen nå.
Samtidig ser en også nå en rekke altcoins har en historisk lav rsi. Tidligere har det vært lurt å kjøpe på slike oversolgte nivåer. Men det kan selvsagt falle mye videre også.

1 Like

ikke enkelt rettningen, men ser en på volatiliteten (Som er lav nå) så kan en forvente en relativt stor bevegelse sett historisk

1 Like

Det er det nok liten tvil om ja :sweat_smile::crossed_fingers:

1 Like

Kan være fakeout av bearflagget og at vi kan få en tur til og med helt opp til 50k. Men det ser dårlig ut nå. Monthly stenger vel i natt. Under 40k er negativt :flushed:

Tenker det samme. Det ble ikke kjempe mye frykt når man så f.eks nasdaq 100 falle 4,5% igår. Altcoins fikk det riktignok tøft da :relaxed:

1 Like

Jeg er faktisk veldig enig i dette. Faktisk ville det vært veldig fornuftig. Market makers og whales trenger likviditet i form av liquidations, og det at alle forventer et fall nå, tror jeg kommer til å ende i det motsatte.

Jeg tror mest på at vi ser 36-37 i løpet av i dag/ i morgen, og så en pump til 44k hvor vi enten fortsetter videre til 50k, eller får en rejection nedover. Uansett så kommer det til å knuse de som er short nå, skape eufori i form av longs, og så potensielt fortsette nedover for å knuse de og. Sjangsen er nok stor for lavere nivå nå på sikt uansett. Macro timeframes er jo ganske svak.

Ingen som vet, men vi får se :nerd_face:

3 Likes

Hva er greia med qtnman må knuse longs og shorts? Merkelig

Det er sånn market makers tjener penger, og kontrollerer markedet. Jeg vet det høres litt illuminati ut, men det er bare sånn det er. Du må gjerne lese om det eller se litt på youtube, men poenget er at de alltid jakter likviditet.

90% av tradere i crypto taper penger, og det tjener de store grovt på, så det er en ganske enkel grunn til at det er som det er. Du kan gjerne backteste tidligere bevegelser om du vil forstå hva som er mest lukrativt for de.

2 Likes

Hvordan ser Mai candle ut for bitcoin?

  • Grønn Mai
  • Rød Mai
  • Nøytral Mai

0 stemmegivere

Må tilbake til 2014 før jeg ser 5 røde uker på rad.

1 Like

Hva tenker vi nå med laber monthly close…?

Må vel få en liten swing opp i hvert fall, satser jeg på, men makro avgjør vel mye.

Trader ikke så ikke så nøye. Det er vanskelig for de fleste. Småkjøp og holde👍

2 Likes

4 Likes

Har ca samme scenario i tankene. Støtte på volum og tidligere lavnivå rundt 30 000, så får en se hvordan det utvikler seg når en kommer dit.

Tar ingen Longs sånn som det ser ut per i dag, langsiktig ser jeg etter en potensiell long posisjon om 1 måned eller 2 avhengig av utviklingen (potensiel en dannende bull div på squeeze).

Ser en på volatiliteten så er kan den hende den store bevegelsen ikke har utspilt seg helt ferdig ennå. Typisk at dette skjer i det volaliteten ekspanderer slik som eksemplene før og nå.

2 Likes

https://www.realvision.com/podcast/mylifein4trades/episode/c11a37c6-c6cb-11ec-a05a-2f62825b05fa?utm_source=twitter&utm_medium=social&utm_campaign=202254_ML4T_MR_TW_W1_LINK

Bra podcast for de som er interessert i gode gamle dager