Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin Teknisk Analyse

Historisk har det kommet "dobbel"bunn før oppgangen virkelig starter som en siste flush av markedet


Kommer noe sånt vil jeg anse det som en STOR kjøpsmulighet i så fall

2 Likes

De overraskelsene som evt utløser dette og som kan ta markedene ned er jo i stor grad bakgrunnen for at Bitcoin så dagens lys :upside_down_face:

1 Like

Jeg sitter ikke med samme god følelse her som ved de siste sell-offene (om det skulle komme), muligens er gullalderen for krypto over, det gjenstår så klart å se (selv om det er det min magefølelse sier).

Det har vært dobbelbunn. 19500 var bunn 1. Og 15500 bunn 2. Antall dager i Bear marked er passert. Men det kan komme en trippel bunn som ligner på Covid krasjet. Kanskje hvis Blackrock får avslag på EtF en. Var ikke det senest 13. August svaret kommer?

Ligner på en dobbelbunn, men manglet ett lite relief rally i forkant.

Hva med resesjon? Det vil nok kunne gi et større kursfall?

Ja sikkert, men jeg leser bare chartene. 2015 og 2019 var forskjellige. I 2015 hadde vi en utvikling mer lik nå. Mens i 2019 kom rallyet for fort og for raskt og derfor kom covidkrasjet. Jeg tror vi nå har bygget en mye bedre markedsstruktur som ligner mer på 2015. Og at vi derfor ikke får et nytt krakk ned herfra, men bygger oss gradvis oppover denne trajektorien.

Men en tur ned og teste 21ema på 27200 ca som er akkurat i bunnen av denne kanalen ser jeg ikke bort i fra.

1 Like

Liker denne på tradingview Weekly regression
Med 4 års perspektivet som har holdt nogenunde standpunkt i før. 2026 er ett stykke unna ennå, med pilene ser du hvor vi var på det tidspunktet i forrige sykluser, så 100-150k bør vell være mulig?

Tenker krypto passer nokk godt inn i det finansielle markedet som spekulasjons objekt for proffe tradere også med litt “easy” money uten at den dør helt ut selv om et månedlig bear marked kan komme

Selv med ett siste push nedover, har historisk sett. Bunnen allerede hvert inne

2 Likes

Det kan så klart komme, men ser ikke helt at veien videre i det store bildet skal fortsette. Man kan speilvende den og få en regnbue, selv om jeg ikke tror det blir så symmetrisk

Der må jeg si meg enig med tanke på prosentvis avkasting. Det er det vell strengt tatt umulig i alle fall for bitcoin

1 Like

Husker godt den tiden. En av grunnene til det falt så kraftig var at én stor BTC-hval logget seg inn på flere titalls børser og dumpet tusenvis av Bitcoin samtidig. Hele markedet raknet totalt.

1 Like

Om man tror pengesystemet består, at inflasjonsmål og derigjen pengeekspansjonen fortsetter, hva tilsier at Bitcoin ikke skal fortsette opp. Sikrere enn alt, er blitt akseptert og mer forstått av alle på ett system som former fremtiden. Omtales av verdens største assetmanager som digitalt gull=bull!

1 Like

:point_up: Denne fra 19 juni traff bra for weekly tidshorisont…

…ser det samme nå for dayly tro? :thinking: :point_down:

1 Like

Synes bitcoin responderer tregt på momentet og foretrekker at bruddet opp kommer mye tidligere. Synes det kan minne om et short setup om vi kommer over 30K igjen…

1 Like

Synes egentlig det ser nokså bra ut. Tror kryptomarkedet skal videre oppover.

1 Like

Vanskelig å analysere bitcoin syns jeg på høyere timeframes, Så ser litt på dayly istedet med litt kortere tidshorisont

Etf ok, opp, motsatt/utsatt ned.

Bollinger bands på ATL , siste nivåer i nærheten var 2016

2 Likes

Blir nok enten et bra drop ned nå, eller beartrap og så rett opp :rocket::crossed_fingers:

27900 er akkurat på bunnlinja i mitt chart.

1 Like