Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin Teknisk Analyse

Det begynner å bli greie summer som er likvidert siste døgn. Så skulle tro vi nærmer oss bunnen ja :thinking:

1 Like

Bollinger bands utvider seg, volatility stiger, btc.d ser ut til å falle.
Ligger teknisk sett på største volumprofil, men jeg kjøper ikke før noen store gjør det her i alle fall , kan potensielt fly igjennom etter den lange sideveis perioden

Trader du bare eller sparer du også?

Jeg synes ikke chartet ser veldig bullish ut akkurat her nå, interessant å høre at så mange har helt motsatt syn med samme chart foran seg.

1 Like

Det har du vel sagt flere ganger i år, men ja skummelt å kjøpe når det er rødt, føles nok mye tryggere å kjøpe når det er grønt.

1 Like

jeg gjør begge deler, ca 60/40 nå på investering / trading.
Det er viktig å skille mellom weekly/montly og dayly timeframe da de ikke alltid viser det samme

1 Like

Ble liv nå :see_no_evil::sweat_smile:

1 Like

Syke bevegelser i btc.d, jeg holder mest med at denne skal korrigere ned.

4h

1d

2 Likes

Snur du chartet opp ned ser det ganske bull ut nå :see_no_evil:

3 Likes

Chart ytd snudd på hodet

Det ble bullish ja :heart_eyes::heart_eyes::rocket::rocket:

2 Likes

Har sjelden sett så mange av mine youtubere være så negativ til kursen som i går :rofl:

2 Likes

Jeg bruker tre sentimentindikatorerer:

  • youtube
  • denne tråden
  • magefølelsen

Når youtube, denne tråden og egen magefølelse er super bearish, da kjøper jeg mer.

2 Likes

Flytt tilbake til start.

1 Like

Mer sats per dag

Da er vi tilbake på støtten rundt 26k, brytes denne er det en marginal støtte på 25k, ellers straka vegen til 20k. Det er min forventning og har vært det lenge basert på det tekniske. Hvilke forventninger har dere? Den smaleste positive trendkanalen ble brutt ved fallet fra 30k nå i midten av august. Vi kommer nok inn i den igjen mot halveringen, men det skal ristes godt først.

1 Like

Ned til 10k tror jeg

10k ville overrasket fundamentalt, men teknisk ser jeg logikken. Om den går til 10k faller dog hele halverings-modellen sammen, så da vil man ikke lenger kunne stole på kodens underliggende deflasjonsfunksjon. Det er teorier på det området også, og en jeg har tenkt ut er at halveringenes effekt reduseres over tid, og vi vil nå et punkt hvor de ikke lenger styrer kursen i det store bildet, og da vil Bitcoin være som alt annet av verdipapirer, uten en retning man kan spå da det videre ikke er noen underliggende verdi her i selve coinen. Om den ikke fungerer som beskyttelse mot det øvrige markedet og inflasjon blir den ubrukelig, og vil potensielt bli verdiløs på lang sikt. Men da må den store trenden først brytes. Et fall til 10k ville vært et slikt brudd.

Gidder du å poste charet ditt ? Jeg oppriktig lurer på hvordan du har tegnet det opp, uten at jeg ønsker ta deg på noen som helst måte (mister BTC- negtiv+).

Har noen støttenivåer i det området selv, men da må vi først bryte 20ish og 15ish nivåene (rundt 15ish kjøper jeg mer).

Greit å ha i minne

1 Like