Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin

bilde

6 Likes

Når du ikke har all verden kunnskap om noe så er det bedre å lytte til andre

2 Likes

Akkurat det jeg gjør :blush:

5 Likes

5 Likes

Kryssposter fra bjørnetråden, da jeg endte opp med å bli litt off-topic der.

Som folk skjønner oppleves det av meg som å “bli flådd” når det ikke er maksgrense på gebyret. Jeg trenger fortsatt å undersøke hva gebyrene blir totalt hos utenlanske selskaper. Men jeg kom til å tenke på noe.

Dersom man bruker egen wallet til å oppbevare bitcoin, er det da noe som hindrer oss i å kjøpe og selge bitcoin direkte mellom hverandre uten å bruke en “børs”? I så fall, er det noen som kjenner til noen forum/nettsider hvor privatpersoner som ønsker å kjøpe/selge bitcoin direkte fra hverandre kan komme i kontakt?

Eventuelt, hvilke av de utenlanske kryprobørsene som anses som “seriøse” og “trygge” er billigst på gebyrer (inkludert gebyr for veksling)? For at de skal være aktuelle for meg, må de tilby overføring til egen wallet også. Blir vel gebyr på det også …

2 Likes

Løfter restene av juleølet i en skål fra moderatorkontoret. :beer:

Jeg har ikke tradet på over et år så har ikke supergod innsikt i aktørene må jeg innrømme

Folk som har spesielle behov får jo gjerne spesiell service og betingelser og da

https://ycharts.com/indicators/bitcoin_average_transaction_fee

2 Likes
1 Like

Nå er straks skattesalget over :slightly_smiling_face:

Og jeg som hadde inntrykk av at de fleste med bitcoin lurte seg unna å melde det på selvangivelsen. :innocent: Edit: Men kanskje folk flest blir litt flinkere til å ta det med på selvangivelsen når det er snakk om tap.

3 Likes

Tror nok det er riktig ja. Det kan se ut som de med store og veldig store beløp var ganske flinke i 2021 og få det inn i skattemeldingen.

Mens de som hadde mindre beløb var ikke så flinke til å melde inn formue og gevinst.
Tror denne kategorien blir flinkere til neste år, når det er snakk om tap ja.

1 Like

I norge praktiseres vel KYC av alle de mest kjente kommersielle aktørene, så risikoen ved å prøve å tulle med sånt er ganske så uholdbar.

Her på forumet ser man mye aktivitet i trådene om skattemelding for krypto.

1 Like

Skjønner heller ikke folk tørr tulle med sånt. Blir det veldig store beløp så blir fort straffen strengere enn det de får de som voldtar folk i Norge.

1 Like

The dildo of consequence rarely arrives lubed

Jepp, du kødder IKKE med Skatteetaten. Her er det nok en del som ikke skjønner hvor stor risiko de tar om de skulle prøve å være “lure”. Og ender opp med et aldri så lite forklaringsproblem.

Skulle tro endel i den etaten gnir seg litt i henda over folk som driter seg ut på disse tingene om dagen…

1 Like

Ja, men slik jeg ser det så har de med store beløp rapportert. De fleste ihvertfall.

Jeg kjenner en del jeg har prøvd å få til å rapportere, men da er svaret typisk: “tja, det er bare 50k investert og det driter jeg i om jeg mister eller skattetaten tar det” :sweat_smile::see_no_evil:

1 Like

En bekjent av en bekjent av meg har flere millioner kroner (på dagens kurs) som aldri har vært rapportert. Edit: Jeg har forsøkt å oppfordre min bekjent til å oppfordre sin bekjent om at dette ikke er lurt, men det er visst tale for døve ører.

2 Likes

Det er så patetisk idiotisk… lurer på hvordan vedkomne tror hen skal kunne benytte seg av de midlene noen gang?

Interessant at det fortsatt finnes slike da.

1 Like