Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin

Det at en så dyktig fagperson innenfor tradisjonell finans som Robert Næss har satt seg så lite inn i det fundamentale ved Bitcoin gjør meg svært bull.

– Bitcoin bringer ikke verden videre, det er ikke noe man trenger. Det er et leketøy for de som ønsker å trade.

Oversatt:
Bitcoin bringer ikke verden videre fordi det er ikke noe jeg som rik mann i Norge trenger. Det er et leketøy for de som ønsker å trade og jeg har ikke bruk for muligheten til å overføre verdier øyeblikkelig globalt eller unngå at min oppsparte nasjonale valuta forsvinner i hyperinflasjon.

6 Likes

Synes også Charlie Munger sin kommentar er helt fantastisk bra:
“Bitcoin is stupid”.

Oversatt: jeg har ikke peiling på hva dette er for noe, men eg liker ikke at andre tjener penger på det. Dette må stoppes!

1 Like

Liker den bevegelsen i Bitcoin nå :slight_smile: Det ser ut som good times.

4 Likes

Snur sikker snart en tur igjen, trippel topp siste uka nå :face_with_monocle:

Artig hvordan BlockstreamCore begrenset OP_RETURN til 80 byte for å unngå at blokkjeden kunne brukes til lagring av data. Så åpnet de døren ved en feiltakelse med Taproot. "Verdens beste utviklere":rofl:

1 Like

Det er helt Texas bonanza i NFT markedet på Bitcoin nå, aka Ordinals

Sjekk ut http://www.ordinals.com

Da jeg sjekket denne siden da den kom ut, var det et titalls inscriptions (mintede NFTer) der men nå rundet det akkurat 5000.

Finnes masse discordgrupper for hver samling der folk trader de allerede. Mulig de tidlig mintede og interessante settene blir verdt en slant.

Forskjellen på disse NFTene og de som var i vinden tidligere er at disse er kodet inn i selve blockchainen og er permanente, i motsetning til tidligere der man pekte til en URL på en server som når som helst kan forsvinne.

Spennende :slightly_smiling_face:

2 Likes

Siden mye ser svart ut akkurat nå

2 Likes

Bullish divergence er vel når rsi stiger/ trender opp og kursen trender ned. Dette ser mer ut som bearish divergence

2 Likes

Ja enig. Men om han mener at det er bullish med bearish divergence akkurat nå?

Teknisk analyse er neppe vedkommendes sterkeste side. Liten tvil om at dette er bearish divergence.
Har savnet test av støtte på 21 400.
Så tipper jeg opp etter det.

Kan selvsagt være at han er litt ironisk og tenker at bearish divergence kan gi et drop ned, men betyr lite om den går som en rakett etterpå.

1 Like

Jeg følger han ikke. Vet ikke hvorfor den kom opp hos meg. Men hvordan kan en som ikke kan teknisk analyse ha 50 000 følgere? Og få 1500 likes? :rofl:

1 Like

Ahh. Det så jeg ikke. Gått poeng!

Da tror jeg som nevnt over at han er litt “ironisk”.
Tenker sikkert: “ja jeg ser også bearish divergence i chartet, men se hva som skjedde i 2019. Sikkert fornøyd de som solgte seg ut”.

1 Like

Tror jeg trekker det tilbake ja :sweat_smile::see_no_evil:
Tipper han er spot on her, og virker dyktig ja :ok_hand:

3 Likes

Golden cross har nå krysset med god margin.

Historien viser at tiden etterpå som regel har vært morsom.

3 Likes

Altså, som varslet er det vel mest sannsynlig at vi får:

1 Like

Tviler. De beste kjøpene ble nok gjort i november og desember.

1 Like

Enda litt tid igjen til vi er i mars :slight_smile:

1 Like

Der du har skrevet teksten mars er der kursen kommer til å gå

Håper det ^^ Jeg kjøper når vi har sett en utflatet bunn over 5+ handelsdager i mars, så håper jeg får være utenfor mye av veien ned. :slight_smile: Hvis det blir en vei ned i mars da. Ingenting er garantert. Usikker på hva jeg gjør om den bare går opp i mars.

Hva er grunnen til at du er opphengt i mars spesifikt?

2 Likes