Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin

Gi dette en drøy måned til folk har begynt å komme tilbake til setet i august, så har fundingen vært bearish omtrent like lenge som til oktober/november i fjor

1 Like

Liten observasjon.

Ser man på volumet på de 3 forskjellige stedene, har man 3 forskjellige resultat bak.

1: Tydelig volumspike, med en god bar til oppsiden. Test til nedsiden igjen, men et svakt rally i etterkant. Lavt volum, og makter ikke å matche toppen fra begynnelsen av rangen.

2: Igjen en klimatisk volumtopp i bunn, hvor man får en tydelig “demand tail”. Men forskjell på open og close er mindre. Volum faller og man får et enda dårligere rally på tynt volum.

3: Høyt volum igjen. Men denne gangen ingen oppgang. Istedenfor får man en tydelig bar til nedsiden som lukker under åpningsprisen på Nr2. Volumet i etterkant er mye bedre en hva man hadde etter Nr2. Til tross for dette klarer man foreløpig ikke å generere et bedre rally.

1 Like

Akkumulering av de store gutta, de bestemmer når oppgangen kan starte?

2 Likes

Test av øvre motstandsnivå. Tar ett lite lodd her da avsluttningen på uken var bedre enn antatt + bra oppside.

2 Likes

røk noen shorts på den candlen i går kveld

2 Likes

Anbefaler å se dette intervjuet av El Salvadors president, der innføringen av BTC er temaet:

1 Like

Hashrate har gått veldig mye ned siste tiden. (Usikker på kildene) Trodde dette var veldig relevant mtp sikkerhet for nettverket og 51% attack. At vi er ned 70% fra topp etter kinamann for for alvor egynte å slå ned på miners.
Etter min mening viser dette at Kina kontrollerer mer en 51% Og et koordinert angrep fra kineserne på BTC er mulig om de ønsker. Noen tanker rundt dette ?

Dette blir spennende å følge:

Miners leter etter nye hjem as we speak. De har solgt litt BTC for å finansiere flyttingen.
USA og Kazahstan er vist favoritter.

Det er ikke lenge til før de er tilbake for fult og i en mer desentralisert versjon, heldigvis. :wink:

Troller du nå @holmes? :thinking:

4 Likes

Er 30-40k kinesiske mining maskiner på vei til Norge også.

2 Likes
2 Likes

Nei, hvorfor skulle jeg det? Det er ingen naturlov som sier at btc må finne tilbake til ATH igjen, selv om man ikke heller kan utelukke det. Bare tippet hva jeg tror på spørsmålet til VargVemund. Han tror på 1 million dollar per bitcoin. Hvilket som er mest realistisk? Det får hver og en gjøre seg opp en mening om, og så vil tiden gi oss fasit.

4 Likes

Det er det fine med å diskutere disse store assetene der tekinvestor faktisk ikke har noen som helst innvirkning på kursen, i motsetning til disse bittesmå aksjene vi har på blokka enkelte ganger.

Bitcoin med nytt forsøk på EMA crossover på 4timerschartet, hvis den brekker ned igjen så blir det nok ny anledning til å kjøpe på 32.000 og lavere rimelig kjapt

Diminishing returns på å jage etter liquidations

Helt kortsiktig:

Langsiktig:

1 Like

Bitcoin tester igjen brudd over 35.000

3 Likes

Jeg lider nok av litt recency bias, men hvis vi antar at de fleste er enige om at krypto som innvestering / spekulasjonsobjekt ikke kommer til å forsvinne, så er det naturlig å konkludere at Bitcoin vil ha en verdi i uoverskuelig fremtid. Hvis man så videre ser på statistikken for Bitcoins prisutvikling siden dens oppfinnelse, så tenker jeg det er mer realistisk å forvente at Bitcoin vil komme opp i nye ATHs, enn at den aldri kommer opp i forrige ATH igjen? Hvis man vedder mot at det skjer, så vedder man jo i mot Bitcoins historie :slight_smile:

6 Likes

Hvis Bitcoin ikke skulle forbi nåværende ATH så er det eneste reelle alternativet at Bitcoin flopper - kursen per nå gir små muligheter både som legal tender og store of value.

2 Likes

Mønsteret kan ikke fortsette veldig lenge til nei. Så du tolker meg helt rett, jeg tror ikke det vil fortsette med tusenvis av prosent med noen års mellomrom, det er ikke holdbart i lengden.

1 Like

Altså ETF står for Exchange Traded Fund. :slight_smile:
Det blir stort for Bitcoin og andre kryptovalutaene.

Ellers hyggelig utvikling i prisen, vi har testet 28/29K støtten hele 5 ganger og bestått testen med glans.

Snart blir det Golden Cross på leppa til alle. :wink:

Husk Amazon og Internett era folkens!

3 Likes