Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin

Om man går utifra historikken ja, men det er litt usikkerhet i om perioden med såpass ren ekstrem-vekst begynner å nærme seg slutten. Hovedsakelig fordi Bitcoins nyhetsverdi har begynt å nå de fleste hjørner av verden, noe som ikke var tilfellet ved tidligere bull-runs.

Men for tidlig å si det helt sikkert. Må gjennom en syklus og se at den faktisk ikke følger tidligere utvikling først, selv om 69k virker noe lavt som topp i denne runden historisk sett. Bitcoin blir ikke like spennende om Peak to Peak 4year “bare” er på 350%.

1 Like

Like clock work

1 Like

Dagens rykte

3 Likes

Det er rett og slett ingen sjanse for at USA skusler bort posisjonen de nå har innen Krypto når Kina valgte å gjøre det

6 Likes
8 Likes

Veldig økning i shorts på Bitfinex.
Det pleier sjeldent å gå veien for disse. Så regner med det blir oppover til uka :rocket:

Høy inflasjon/hyperinflasjon, frysing av fiat-penger for russere taler vel ikke heller imot krypto vil jeg tro.

3 Likes

Hva med frysing av wallets? Synes det er ironisk at edgen til krypto skal være desentralisering også er det aktører som bare kan fryse walletsen uansett på exchanges. Argumentasjon om at fiat penger fryses så da må krypto få en boost og så skjer det samme i krypto.

2 Likes

Har aldri brukt Coinbase. Men de er vel de eneste som jeg vet om.

De som har mye stående i krypto har det som regel ikke på børser til enhver tid. Så russere kan fint sende til andre wallets eller f.eks til Binance om de ønsker å veksle om.
Fiat-verden for russere er ganske mye mer omfattende nå enn kun 1 stk av veldig mange børser.

Jeg tror aldri fiat-penger blir det samme igjen. Først trykke penger som fulle sjømenn pga pandemi, så svært høy inflasjon og sanksjoner, frysing av midler osv. Tror nok det blir vanskelig å stoppe denne inflasjonen. Setter de renta opp for mye så vil de drepe økonomien til mange.
Ser ut til at mange sliter bare med strømregningen når man ser på fb og nyheter osv.

6 Likes

Skrives lite om Bitcoin

Fikk en veldig viktig Higher Low i det lange bildet da den bunnet ut ifm krigsstarten

9 Likes

Det er selvfølgelig også makro og liknende som vil påvirke Bitcoin-utviklingen, selv om Bitcoin tradisjonelt sett har stått mye på egne bein.

Delvis siden mange bruker Binance, tror jeg MA(99) linjen har litt innflytelse på om BTC er bull eller ikke. Nå har BTC gått litt sidelengs, og lent seg mot denne linja, men kommer vi ordentlig igjennom ser det ganske bull ut.

8 Likes

Ser ikke verst ut det her.

6 Likes
7 Likes

Ser ut som et brudd og lukter brudd ved at verdens største hedgefond gikk inn i crypto denne uka.

5 Likes

Cowen mener 46 og holde seg over er viktig

2 Likes

Kan love deg at bjørnene er livredde for et brudd videre opp nå ja.

Se de glidende snittene

3 Likes

Det ser pent ut ja :grin::rocket:

Tror på brudd opp for å få inn FOMO gjengen og riste ut bjørner, deretter ned

1 Like

Det er kanskje tidlig for en ny større opptur, samtidig så kommer nyheten om verdens største forvalter Larry Fink har endret oppfatning om Bitcoin/krypto som så mange andre. Det er umulig å spå retning kortsiktig, men langsiktig så er jeg sikker på at vi skal langt opp. T.o.m Sven endret syn på Bitcoin tidligere i år og har begynt å kjøpe :wink:

1 Like

Nei, vi kommer ikke (dvs det er lite sannsynlig) til å få 4x på BTC før neste halvering, rett og slett pga strømforbruket, men vi kan gå opp til ATH.

Men vi kan potensielt få en flippening før det…

BTC er veldig desentralisert og innarbeidet. Det er vel den største vanskeligheten men å passere den for andre kryptovalutaer.