Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin

Enig med flere at monthly chart, samt litt svakt volum på oppturene er noen av ankepunktene jeg ser mest mot å være bull på TA. Som nevnt for ikke så lenge siden.

Men nå som vi er over i april, så ser momentum mer bunnete ut også på månedschart synes jeg (med alle forbehold om at vi er veldig tidlig i måneden enda!):

Jeg er enig med flere her, at nå som market cap er så høy, og det finnes så mye alt coins som tar unna ekstrembevegelsene i krypto, så ser jeg ikke for meg disse ville prosentstigningene, fordi 100% opp fra her utgjør så mye dollar.

Men dette betyr også at en del av de bear-tesene som presenteres også her (“det har alltid gått sånn før”) også er en smule svekket i mitt syn.

Nå har Bitcoin stått i mot Pandemi, nasjonsstat-angrep fra Kina, og utbrudd av storkrig, og likevel blir det satt higher lows. Det er en ny robusthet ift noen år siden. Og uke for uke kommer neste halving nærmere og nærmere.

Edit:

Alessio ser også nøye på 200 dagers snittet (ikke noe spesielt i det)

5 Likes

Jeg tenker at nå så er alle timeframes bull modus. Med det så mener jeg at vi har en HL+HH i både dag, uke og måned.

MEN; hvis timeframe for dag mister sin opptrend allerede nå(da må 44400 ryke, som er forrige HL), så skjer dette i toppen av en større rising wedge formasjon. Nå snakker vi hypotetisk, siden dette ikke har skjedd ennå… men hvis det skulle skje, så er dette lite gunstig, siden vi ikke har dannet nok «avstand» fra bunnen som ble satt ved 33k.

Går vi f.eks opp til 53k før opptreden i daglig frame ryker, så er sjansen større for et equilibrium i månedsframe de kommende månedene. Er toppen derimot satt på 48k(ved at 44400 ryker til uka), så øker sjansene for at månedschartet er et bearflag, noe som igjen styrkes ved den mulige rising wedgen som tegnes i skrivende stund. Da ser jeg det som meget sannsynlig at vi skal ned til 25-30k Ila april-juni.

4 Likes

Hva tenker folk nå? Ned å teste 38k?

Bitcoin har jo kravlet seg over Bull market support band og i første omgang skal vel denne testes for å se om vi kan holde oss over. Jeg anbefaler alle å subscribe på kanalen til Benjamin Cowen på tuben, etter min mening trenger man ikke noe annen input enn det han gir. Utrolig dyktig, 100% objektiv tilnærming og “forteller” bare det chartet viser, daglige oppdateringer og ser på mange forskjellige aspekter. Er det en person man skal forholde seg til så er det Cowen.

5 Likes

Teste det røde nivået her er viktig

1 Like

Her er mine tanker som jeg har skrevet om lengre opp.
Så lenge BTC holder 44k denne uken, så er neste steg 51k ca. Vi kommer nok til å range her i noen dager (mellom 47k og 44k) før et sterke move opp. Alt ser bra ut og det er veldig sterk kjøpekraft i dette området, så sannsynligheten i mine øyne for at det holder er sterk. Om du ser wicken ned til 44400 så ble den kjøpt opp steinhardt og det bouncet opp til 45400 på bare minutter. Det skal mye til for at dette området bryter nå.

En liten lesson learned til meg selv: Originalt sett hadde jeg buys helt ned til 44200, men kansellerte de laveste budene siden markedet så sterkt ut de siste dagene. Mitt laveste bud nå var ca 45000. Så leksen her er å holde seg til den originale planen.

2 Likes

Ferden ned mot lavt 30(tusen)-tall påbegynt synes jeg det ser ut som…

1 Like

Håper det.

1 Like

Jeg tror ikke det. I dag var en litt hardere smell enn forventet pga. FOMC møtereferatet, men om vi får en nogenlunde sterk bounce her og closer dagen over 43500 området så er trenden fortsatt intakt. Jeg synes faktisk dette ser veldig konstruktivt ut for videre oppgang. Det er viktig å komme ned i en sone med mye akkumulering. Uansett, vi er litt på kanten nå, så risikoen for å bryte trenden her absolutt der, og da er det lavt 30k som du sier som er neste stopp.

2 Likes

Om 42k på ukentlig close ryker så er bullish trend invalidert og da er det mye nedgang i sikte. Litt støtte på 38k men ikke mye å hente

Jeg må si jeg ikke skjønner hva du ser på av og til. Oppadgående trenden har støtte på ca 39. Snur vi før det er oppgangstrenden intakt

Edit: og her på Daily ser du hvorfor støtten er der jeg tegnet over. Ingen close under streken på daily.

2 Likes

Jepp, jeg er helt enig. Jeg sa spesifikt weekly, så jeg mener at om vi toucher 38 og får en grei bounce så er vi innenfor trenden på daily, men jeg mener vi helst ikke burde close weekly under 42600. Enn så lenge ser det jo helt ok ut

1 Like

Ser også på 42k som viktig. Føler vi balanserer litt på enten eller nå. Så blir nok enten langt ned eller positiv trend og nye ath’er de neste månedene. Magefølelsen sier vi skal opp :relaxed:

Blir artig å se hvordan investorer agerer på høye inflasjonstall. Det har vært blandet tidligere. Noen har stresset med å komme seg over til fiat som man da vet taper seg i verdi, mens andre har stresset med å komme seg bort fra fiat som taper seg i verdi. Spennende tider :grin:

4 Likes
5 Likes

Nå begynner det å ligne noe. Jeg forventer fortsatt en tur ned til ca 30k. :wink:

1 Like

Lurer på om det kanskje kommer en bounce fra rundt 37 til 44, og så ned til 28k

Hva er grunnen til at du tror det?

Jeg er ikke helt med på det scenarioet. Chartet forteller meg fortsatt at det er størst sannsynlighet for et bullish scenario. Jeg vet mange som alltid snakker om det bearishe scenarioet, fordi det er kult å være motstrøms, men inntil TA viser noe annet så er jeg personlig bullish.

• Som nevnt tidligere mener jeg weekly close som skjedde i går var veldig viktig. Det var ikke så sterkt som kan skulle håpe, men likevel akkurat innenfor for å vedlikeholde tidligere teori på weekly chart.

• Siden weekly closet helt ok minus, så mener jeg vi kan være kjapt ned på 38k (kanskje også så lavt som 36k) på daily chart og fortsatt vedlikeholde det bullishe flagget vedlagt her.

• Dette er det jeg fortsatt tror kommer til å skje. Raskt ned under 40k (36-38k), for å akkumulere og fortsette en ganske aggressiv bullish trend til ca 51k. Rundt 38k ser volum profilen bra ut, så det passer fint.

• Om denne teorien skal invalideres må vi bryte ned fra dette bullishe flagget og da er jeg veldig bearish. Da ser vi fort lavt 30tall og kanskje ned på 20tallet. Dette tror jeg er mindre sannsynlig per nå, men blackswan events som atomvåpen eller biokjemiske våpen i Ukraina, eller at Kina lockdown ikke blir løst fort som svint kan utløse noe sånt. Jeg tror ikke investorer har tatt helt inn over seg hvor alvorlig situasjonen i Kina er enda. Det er også noe rykter om at Russiske Rubler har blitt pegget til gull med 30% rabatt fra US Dollar (ikke bra for dollar og euro etc). Skjer noe sånt crazy og all support brytes så shorter jeg alt med begge hendene.

Streken er satt langs intraday bunner.

Ehhh nei ikke nødvendigvis, spesielt ikke når jeg vil kjøpe bunnen av wicken…