Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin

Tja markedet er jo en berg og dalbane.

Blir litt det samme som f.eks folk her inne spør hvorfor aksjer faller på gode nyheter etter at de har steget lenge før den gode nyheten kom.

Folk selger, kjøper, shorter, girer opp osv. Så det vil nok fortsette å svinge veldig.

1 Like

[quote=“Snabbacash, post:2178, topic:28862, full:true”]
Om Bitcoin virkelig var den inflasjonshedgen alle snakker om så burde den stått i ATH nå. [/quote]

Dette rasjonalet kjøper jeg ikke. Inntil nå har Bitcoin vært preget av ekstrem volatilitet, som da gi enorme overshoots og undershoots, det som nå er ATH er altså en overshoot av den tiårige opptrenden er i.

41.000 er jo det firedobbelte av bear-målet som frembæres av mange her, og tigangeren fra der den var for ikke så veldig lenge siden.

1 Like

Ser også på 4h i mitt chart

2 Likes

Ser det mangler volum rundt 45k. Det var overraskende lavt i forhold til 42k. En del flere touch points på nedsiden av rangen øker sannsynligheten for brudd på nedsiden, men jeg har nå trua enda på opp til 50k før vi sannsynligvis (men ikke sikkert) bryter ned og ut av dette bearflagget.

Bitcoin oppfører seg omtrent som et bull x 3 instrument

3 Likes

Nede på nivåer rett før bitcoin tok av i 2020.

3 Likes

Det er vel ikke noen av disse instrumentene som gir avkastning over flere år?

Du kan få bra avkastning over flere år. Men til slutt går du konk…

Helt rått

Lån inne i bildet da. I og med du går konk på slutten?

1 Like

Hva tenker dere her nå ?
Løfter seg stille og rolig oppover nå fra bunnen i går på ca 39200k

Jeg tenker det viktigste er månedens close, skulle gjerne sett den nærmere 48k.

1 Like

Hallais,

Vi har en del tilbakefall til 200 weekly sma. Noen som vet hvilke hendelser (om det var noen spesielle) som var rundt tidspunktene januar 2015, august 2015 og desember 2018? Og om vi skulle kapitulere, hva tror dere vil være hendelsen bak det?

2 Likes

Min teori er at vi bouncer til 40400 (maks 41k) i løpet av i dag/i morgen, og så ned til 36-38k området etter det. Etter det tenker jeg at vi har bunnet ut i en del charts, og vi kan potensielt bli bullish igjen, om vi ikke bryter ned gjennom videre support. Dette er litt ingenmannsland i mine øyner. Ikke plassen for å kjøpe eller åpne long swings.

Som tidligere nevnt av veldig mange her, dersom videre support ryker er fallhøyden stor. Jeg lener helt klart mot et bullish scenario selv per nå. Men tror også at vi helt klart kan touche 200 sma i løpet av året.

Edit: Macro timeframes er ikke helt ideelt. Som @VargVemund nevner her bør vi få en ganske hard pump for å unngå å være bearish i macro timeframes. Visst ikke månedlig close blir bra så risikerer vi litt humpete priser på et tidspunkt senere i år.

2 Likes

Brukte coinbase ved feiltakelse - om det er bearflag kan det bli stygt, om ikke er det en grei kanal vi er i bunnen av nå.

3 Likes
2 Likes

Første gang jeg ser noen som tegner trendlinje etter streker man har tegnet selv og ikke slik kursen gikk.

hehe :slight_smile: i tillegg tegnet inn en blow off top :sunglasses:

1 Like

Det har jeg tegnet i denne tråden i over 10 år. Du bør sette meg på follow :laughing:

Denne tråden har neppe vart i 10 år.
Kan heller ikke huske å ha sett at du har tegnet linjer etter slik du mente kursen egentlig burde ha gått langt tilbake i tid istedenfor å tegne etter slik den gikk.