Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin

Etter at jeg begynt å bruke tradingview gjør jeg dette hele tiden, men andre verktøy har ikke vært så tilrettelagt for dette. Men det er ikke alltid man ønsker å legge ut/dele siden det er en hypotese for hva man ser for seg, og blir fort ramaskrik om man legger det ut, spesielt om man ser for seg en negativ utvikling. Her er min hypotese for btcusd nå…

3 Likes

Tilfeldigvis noe formening om hvilke hendelse som skal ta den til 16k?

Denne tråden har nok vart i minst 11 år. Eventuelt diskuterte vi Bitcoin i Funcom tråden :grinning:. Mener det var i 2011 at Jadda tipset oss om Bitcoin.

Tegningene mine er postet her og ligger der uforandret til en ny trend etableres. Både opp og ned. Oppdateringer av samme chart postet jevnlig. Så da følger du dårlig med :grinning:

Ser ikke ut som at deg og holmes forstod hva jeg mente. Slike chart dere snakker om er jo dagligdags.

Men nok om det :slight_smile:

Jeg også trodde du mente sånn som holmes la ut nå, bare så det er nevnt. Kanskje du kan utdype eller eksemplifisere? :slight_smile:

1 Like

Det var ingen big deal. La bare en kommentar da jeg synes at det var artig at han har tegnet øvre trendlinje der hvor han syntes selv at prisen burde gått (blow off toppen) istedetfor å tegne etter slik kursen gikk.

Men ja bare en enkel kommentar på et chart som ble lagt ut. Så ikke for meg reaksjonene.

Jeg har for øvrig brukt tradingview i mange år hver eneste dag. Så ja, jeg har selvsagt sett trendlinjer i chart man tegner selv :sweat_smile:

1 Like

Jeg ble ikke spurt, men har et chart som viser ned mot 12k basert på fibonacci 0.88 og tidligere ekstreme fall for BTC. Personlig tror jeg ikke den går så langt ned, men stopper mellom ca 18k og 30k, altså mellom 0.78 og 0.618, som er der institusjoner tradisjonelt kjøper. Mange institusjoner står klare til å kjøpe på lavere priser, og med så lite BTC det er på børser tipper jeg kursene ikke kommer så lavt som 16k, men stanser rundt siste ATH, men kanskje litt under. Håper og tror at bullmarkedet egentlig ikke enda er over, så får vi se neste uke (evig optimist).

1 Like

Risk off på markedene (pga fortsatt rentehøyninger, inflasjon, krig, lockdown osv), snur børsen opp i stedet får vi en annen utvikling

Noe sier meg at denne artikkelen ikke er heeelt nøytral:

The insider sales are suspect since they occur at such a crucial moment. All of this is taking place as Michael Saylor inexplicably formed an LLC, and Bitcoin is experiencing extremely low volume and demand, as well as poor metrics, and is on the verge of a far greater drop in the months ahead.

Ser ut som kilden er https://twitter.com/CryptoWhale/status/1517547827282558978?s=20&t=nAWzwHkI-iAWZyCaDIbmeA

Kjent kryptotroll :slight_smile:

Også:

1 Like

Buy high and sell low som er han sin strategi?

2 Likes

Markedet er 100% under manipulasjon nå. Det funker og. De fleste leser bare overskriften og er nå litt mer klar til å selge så fort de ser uro.

De store spillerne ladder opp fordi de gjerne vil utslette mesteparten av profitten til retail investorer som kjøpte i 2020. Ergo de vil at vi skal ned på 20k nå for å skremme de til å selge og for at de skal få en fin inngang til seg selv. Dette er dessverre veien til nye ATH.

Weekly close er om 5 dager. Om de klarer å presse prisen ned under 38k til weekly close så tror jeg 20k er helt realistisk i løpet av de neste 3mnd. Men jeg tror også om dersom det skjer, så kommer det til å bli et helt sinnsykt bullrun etterpå. Blir spennende å se.
Uansett så blir det et dramatisk drop nå når børsene åpner i New York. Det blir også spennende.

De som kjøpte på rett tidspunkt i 2020 har mest sannsynlig også tatt rikelig med gevinst. Så det er ikke sikkert at fokus er å få ned kursen på disse nivåene.
Tror selv 38k holder. Neste er vel 35k. Bryter den også så blir det nok stygt.

Ser man på volum i dag og frykten ellers i markedet så ser det ikke så veldig ille ut :relaxed:

1 Like

Hittil har utviklingen vært noenlunde lik 2018 etter toppen på 20k, det rare var bare at det ble to topper denne gangen i stedet for 1:

Helt enig. Tror bullish scenario er fortsatt inntakt, og lener egentlig mot det. Jeg tror fortsatt vi ser 36-37k i løpet av dagen i dag, men jeg har masse long bids der og tror vi bouncer til minst rundt 40k, så blir det gøy å se hva som skjer i macro timeframes, men holder fortsatt også en knapp på bullish scenario enn så lenge. Jeg postet mitt scenario lengre opp, og det er fortsatt det jeg tenker.
Men i mine øyne må vi bounce ganske hardt oppover mot 50k de neste ukene (toppen av kanalen) for å ikke bli bearish i macro. Visst ikke det skjer så tror jeg vi får et mer bearish scenario de følgende månedene.

Poenget mitt var mer at det er manipulasjon og FUD som blir kastet ut nå. Det er nok ikke tilfeldig.

2 Likes

Mitt problem med hele mitt bullishe scenario er at hele denne boksen forblir urørt. Den må jo på ingen måte touches, men det ville ikke vært rart.

Sikkert en fin måte å se det på, men jeg ville trodd det var området man burde kjøpe i, gitt at historien gjentar seg i 2023-2024 og den tar en tur innom den boksen? Målet er vel som alltid bull run etter neste halvering?

2 Likes

Beklager, skjønte ikke helt hva du mente her?
Ja jeg sier jo det er en fantastisk plass å kjøpe rent historisk, og derfor mener jeg i macro perspektiv at det er konstruktivt at den er innom der en liten tur på lang sikt.

Edit: bunnen på den boksen er rundt 20k, ved toppen av bullrunet i 2017.

1 Like

Åja! Det gir mening, tenkte ditt bull-scenario falt sammen om den gikk innom det området. Misforsto jeg :slight_smile:

1 Like