Ok ok sorry, jeg skjønner hehe. Beklager om det ikke er klart, men jeg har også mange forskjellige tidsløp i hodet samtidig. Tror det bare er litt uklart fordi vi tenker i forskjellig tidsperspektiv.
Skal prøve å forklare litt bedre.
Veldig kort sikt: Jeg forventer en kjapp wick ned på 37k ish i dag. Her forventer jeg en bounce i løpet av de neste dagene. Her er det interessant om den er sterk og har volum.
Medium sikt: Det er en hel haug med interessante nivåer rundt 37700. Her bør vi helst ikke close under på daily chart. Gjør vi det er det viktig at vi reclaimer den kjapt og ikke gjør det nivået til mostand. Dette er den viktigste faktoren i min analyse. Ryker den er vi egentlig litt kjørt. Da er neste nivå rundt 32k. Da er vi i et bearish scenario de neste månedene og 20k er ikke gitt, men heller ikke umulig.
Lang sikt: Det er ideelt å ikke close weekly under 38k egentlig. Samme regla som over egentlig, vi vil unngå å flippe den til motstand istedenfor support.
Så det korte svaret er at mitt bull-scenario faller sammen på kort sikt om vi går ned i den boksen, men på lang sikt (nå snakker jeg 2023-2024, så tror jeg det er konstruktivt å touche den bokse. Jeg er 100% bullish langsiktig, men jeg mener vi er foreløpig akkurat innenfor et bullish scenario, men at vi er nær å bryte ned fra det på kort sikt.
Sorry om det er forvirrende, men som trader så fokuserer jeg på et scenario om gangen til det er invalidert. Jeg må se en teknisk grunn til at det skal bli invalidert. Fra et fundamentalt perspektiv er jeg litt permabull, men jeg vet også at dette er er rigget game som favoriserer de største, og de vil alltid skape maksimalt med smerte for de minste. Derfor er det nok greit for mannen i gata å bare kjøpe å glemme det i 10år, hehe