Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin

OK, sorry jeg skal bruke 100x zoom neste gang.
Skjønner ikke hvorfor du har så problemer med å skjønne hva jeg sier: Du er fullstendig opphengt i trendlinjen, men jeg prøver å fortelle deg at jeg ikke har prøvd å tegne den perfekte trendlinjen, og det forandrer ingenting av hvordan jeg kom frem til 37700! Det er ikke trendlinjen alene som definerer det og jeg har ikke prøvd å treffe touch punktet, det var tegnet helt utzoomet og jeg hadde absolutt ingen behov for å treffe helt nøyaktig. Det er en av mange verktøy jeg har brukt, og på ingen måte det viktigste. Men takk for anbefalingen.

1 Like

Da jeg var nysgjerrig og spurte deg om du hadde dysleksi så ble posten min flagget. Om jeg ser noe som kan kritiseres så er det en rett jeg forbeholder meg. Når jeg nå gav et helhjertet forsøk påå forklare deg hva jeg mente så følger du opp med

Så jeg gjør bare så jeg vil jeg da. Så kan du bare la være å svare på kritikken heller.

Men det var det du la ved. Og da kommenterte jeg det du valgte å legge ved som underlag. Og ikke gjette meg frem til at du hadde brukt andre modeller også.

Ok takk for ditt innspill

1 Like

Folkens - vi prøver alle å lære her, skriftlighet blir fort litt snevert og kan pushe følelser - og ingen liker å bli irettesatt. Fred være med dere alle! :pray:

@kristiankvamhansen Jeg er nysgjerrig på hva som fikk deg til å sette 37700 blank, og også 44k - hører gjerne om indikatorer og annet snacks :slight_smile:

For folk som interessert i Bitcoin tror jeg følgende story er ganske funny, første i verden som brukte Bitcoin til å kjøpe noe visstnok, brukte 10 000 Bitcoin til å kjøpe 2 pizza.

1 Like

8 Likes

:pray::pray:
:v::v:

Når det kommer til 44k nivået, så er det mange ting som tilsier at det skal være et interessant nivå.
For det først er det bare midt i kanalen, men det er også golden pocket fib nivå mellom 44200 og 44600. 44600 er også value area high i volumprofilen på siste bevegelse ned. Det er i tillegg point of control eller value area high til nesten alle de siste bevegelsene innenfor kanalen.

Har også brukt litt tid på macro timeframes nå nettopp, og jeg er faktisk litt mer bekymret for mitt bullish scenario nå. Jeg innså at monthly, weekly, og 5D close er bare 3 dager unna, og det ser ikke bra ut i makro perspektiv om vi ikke closer over ca 45000. Da vil det teknisk sett vær en rejection av EMA og tidligere nivåer, så jeg håper dette blir en V shaped recovery. Akkurat nå følger jo BTC bare SPX og NDX, så håper Apple leverer brae resultat i morgen så vi kan få en skikkelig euforisk pump i slutten av uken…

Edit: Om noen er interessert, så er det verdt å lære seg å bruke volum profiler.
Denne videoen er flott: Volume Profiles | How and Why I use them | Trading crypto - YouTube

3 Likes

Takk! Gir mening :slight_smile: 37.7 var samme men omvendt…?

Ser forresten du bruker fib 0.66, noen spesiell grunn til det?

Er det noe i ordtaket “Sell in May and go away”?

1 Like

Jepp, kort forklart ja. Veldig mye confluence med fib nivå og volume range, men det var et daily nivå som var akkurat 37,7.

Ja så området mellom .66 og .618 er jo golden pocket. Veldig kjent og respektert nivå som prisen ofte respekterer. Egentlig er det vel mellom .65 og .618, men gutta i Chart Champions bruker .66, så har begynt å bruke det jeg og. Tror det er ca. det samme da. Men golden pocket er veldig veldig nyttig med fibs.

1 Like

Aha - trodde det var 0.62- 0.78…! :sweat_smile: men det er vel der institusjonene tradisjonelt snur trenden.

Takk :ok_hand:

Sier litt dette her :star_struck::rocket:

Hvor lurt det er å bruke Bitcoin som sikkerhet for lån er selvsagt en helt annen sak…

Finnes vel ingenting tryggere over noen års perspektiv historisk sett?

1 Like

Buffett sine visdomsord om Bitcoin :sweat_smile::see_no_evil:
Teknologimessig så er han vel i stand til å slå på en pc for å spille bridge på den.
Greit nok at han har vært dyktig på aksjer osv. Men går det ikke an å være litt ydmyk og si han har tatt feil mange år nå. Sitter kanskje langt inne.
Egil drillo Olsen er/var også en dyktig trener. Men man løper kanskje ikke til han å spør hvordan man trener for å bli god i f.eks kampsport når det er fotball han kan.

“If you said… for a 1% interest in all the farmland in the United States, pay our group $25 billion, I’ll write you a check this afternoon,” Buffett said. “[For] $25 billion I now own 1% of the farmland. [If] you offer me 1% of all the apartment houses in the country and you want another $25 billion, I’ll write you a check, it’s very simple. Now if you told me you own all of the bitcoin in the world and you offered it to me for $25 I wouldn’t take it because what would I do with it? I’d have to sell it back to you one way or another. It isn’t going to do anything. The apartments are going to produce rent and the farms are going to produce food.”

3 Likes

Det er mye Fud over heile fjøla nå. Alle veit at gubben er gammel og konservativ, men at han er dum i hodet visste jeg ikke :sweat_smile: Men må bare sitte i ro, for når de store er fornøyd med kjøp og de kan bestemme på nytt hva som skal publiseres i nyhetsbildet så blir det bra :slightly_smiling_face:

2 Likes

Han har vel alltid sagt: “Jeg investerer bare i ting jeg forstår godt” så om han følger det helt 100% så kan han ikke kjøpe alle bitcoin for 25$ :stuck_out_tongue:

1 Like

Han skaper vel bare FUD som alle andre, og kjøper med den andre hjernehalvdelen.

Nja, tenker han sier det han mener, men kan sikkert være det er mer context. Har ikke sett intervjuet/kilden. For alt jeg vet kan dette være tatt helt ut av context.

Høres ikke ut som Buffet sine ord med mindre det er snakk om at han ikke forstår så han holder seg unna.

Er mye fram og tilbake i mellom-halveringsperiodene vi er inne i nå. Hittil har ikke nyheter virket å påvirke de store linjene, men syklusen virker å nærme seg metning. Sjekket avkastning i periodene etter hver halvering og i 2013 fikk man 100x avkastning, i 2017 fikk man 15x og i 2021 fikk man 3x. Lurer på hvor det ender i 2025 med den utviklingen. Blir spennende å se om Bitcoin klarer god avkastning i tiden etter neste halvering eller om den tiden er forbi, og hva det eventuelt vil bringe av endringer i markedet om det er tilfellet.

3 Likes