Litt interessant at disse krysses 9. mai. Er vel da Russland skal ha den store feiringen av frigjøringen fra nazistene hvor det også ventes en del nyheter rundt det er det ikke?
Ingen anelse men tipper det blir breakout før det, i den ene eller andre retningen…!
Breakouts pleier jo å skje et par dager før eventene* skjer så enig i det.
Skal vi satse på at det blir avtale mellom U og R i fredens og antinazismens navn og at vi får en skikkelig release?
Ekstrem frykt på Wall Street på fredag og frykt også idag. Det ser ikke ut som Btc-investorene bryr seg så mye om det for tiden
Jeg så litt på det i dag, den er veldig sterkt korellert, men samtidig med en overraskende god relativ styrke på sånne dager som i dag.
Så føler bitcoin i det store nå er konsentrert på jevnt over sterke hender
Det at kursen har closet og holdt seg nede i wick-området / wick-kanalen såpass lenge ser jeg på som litt negativt
Beartrap før oppgang er viktig.
Hvorfor skal bitcoin opp? Den følger jo nasdaq tydeligvis
Ja enig. Det ser ikke så ideelt ut i makro timeframes, men jeg lener mot at vi ser en større beartrap spille ut. Ned til 35k for å gjøre alle super bearish og så pumpe hardt etter det. 28k-32k er ikke umulig det heller.
I mikro timeframes er jeg long til 39-41k området, så kommer jeg til å shorte ned mot 35k hvor jeg har masse long bids. Slike jeg ser det er det mye interesse i det området og fin R/R for longs.
Det er mye usikkerheter for tiden så blir interessant å se da. FOMC møte i morgen, som jeg tror kommer til å legge føringen for hva som skjer fremover. USA markedene er vipper litt på kanten, så det kommer til å ha mye betydning.
Spennende!
Nasdaq ligger på en del support. Om jeg skulle vært long eller short nå så er det bedre R/R for long.
Men ingen som vet, alle bare prøver å tippe på det mest sannsynlige scenarioet.
De beste mulighetene er alltid de skumleste. Det tar kortere tid enn du tror for å få alle til å bli euforisk
Eneste grunnen for at markedet blir euforisk er om fed setter opp renten med 0,25 som ikke er sannsynlig. Er usikker på hvordan markedet reagerer med 0,5 økning.
Nei, det skal mindre til en du tror. Følelser er lett å manipulere. Folk blir euforisk om de ser en dag eller to med masse grønt, det skjer hele tiden. 0,5 kan også fort være en lettelse for investorer.
0,25 ville jo vært helt fullstendig idiotisk for økonomien.
Bare se på CNBC: Et par dager med heftig pumping og alt de snakker om er “the bottom is in”
Helt enig. Tror folk driter i om det blir 0,25 eller 0,50.
Går markeder opp mye så hiver folk seg på og kjøper. Går det ned mye så selger folk.
Det hadde nok gjort susen dersom oljefondet gikk inn i krypto.
Ser ikke vitsen i at de skal eie Btc via Mircrostrategy (dersom de gjør det fremdeles da). Mye bedre å eie selv.
Skjønner ikke hvorfor oljefondet baserer seg på bare verdipapirer og luft. Kjøp ekte gull eller sølv ihvertfall.
Ekte gull og sølv har ihvertfall vært et bra alternativ for tippoldeforeldrene våres. Så gjenstår det å se om verden går fremover som følge av teknologi.
Ehhhhh, det er vel relativt ekte å eie verdipapirer i firmaer? Gull og sølv produserer jo strengt tatt ingenting, og har bare en fiksjonell verdi basert på hva vi verdsetter det til.
Firmaer og verdipapirer er jo summen av menneskehetens utvikling og produktivitet.
Dessuten er vel ikke gull og sølv spesielt fantastiske investeringer basert på avkastning.
Grunnen til at børsene og selskapsverdier stiger handler enkelt og greit om at pengene mister verdien sin. Ikke rart at børsen har skutt til værs fra 2020 til nå. Samtidig har styringsretten falt hele tiden helt fra 80-tallet. Har vært lurt å vært investert de siste tiårene ,men det behøver ikke å bety at det fortsatt skal gjelde.
Ja, nå som dette smitter over på varer og tjenester må sentralbankene stramme inn og fjerne overflødig likviditet i markedene. Likviditet som ellers ville gått til krypto, tech osv
The Fed Giveth and the Fed Taketh Away