Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin

Fed har de siste årene trykket trillioner av usd og nå er altså målet deres å smadre børsene slik at bare gjeld står igjen. Det høres bra ut.

5 Likes

Hvor mye har gull gitt i avkastning siste 50 årene inflasjonsjustert? Gull har elendig avkastning og egner seg egentlig bare til å hedge nedgangstider?

2 Likes

Ny bunn som skal settes på 37430 nå? (Kraken)

Er så lei av å tape penger haha

1 Like

Hvis jeg skal tape på Bitcoin må den til null. Så må jeg kjøpe 10 ganger og se kursen gå til null hver gang igjen

Så jeg vil si det er umulig :wink:

Ser ut som litt motstand her på timeschartet, hva tenker dere kortsiktig nå…?

Dette området har vært veldig interessant lenge, det er viktige daily og weekly levels her, det er en del fibs på høyere timeframe i området, og det er masse volum profiler som tilsier stor interesse ved tidligere anledning. Så det vil si at det er definitivt mye interesse i området, og det skal litt til for å bryte det. Jeg har ordrer her og ved 37250 i tilfelle vi får et swing failure pattern under støtten (for meg er det et greit området fordi det er bra R/R, ergo jeg kan ha stop loss rett under mine innganger, så om vi raser ned er det et minimalt tap).

Dersom dette nivået ikke holder så tror jeg vi får se en relativt imponerende lang rød candle ned til rundt 35k. Om noen skal gjøre kjøpe eller trade ville jeg ha tatt i betraktning at FOMC møtet i morgen kan ha mye innvirkning på hvilken vei prisen går.

Edit: 37,7 har blitt tappet en del ganger nå, så det begynner å svekkes som support.

1 Like

Btc is stupid :sweat_smile::see_no_evil: Utrolig at disse var forbildene mine noen år tilbake. Tidene forandrer seg :relaxed::relaxed:

1 Like

Det samme sa folk under dot com boblen men disse herrene kom godt ut av det til slutt

2 Likes

Så lenge man er shit rich i utgangspunktet, så skal det mye til å ikke komme godt ut av ting. :stuck_out_tongue:

Skrives at det avvikles ganske mye shortposisjoner nå, sikkert mange som ikke har lyst til å være overeksponert mot denne wedge formasjonen

1 Like

Dot.com boblen handlet i ganske stor grad om frykt for år 2000s påvirkning av datanettverk. Og mange av de største aktørene den gang har monopolposisjon i dag.

Du kunne få selskapene mye billigere etterpå

Ja, men tviler på at hodlerne den gang er lei seg for det i dag.

Ser på samme. Dette ser ut som det kan være en mulig setup

1 Like

Dette narrativet preller helt ekstremt av på alle de som hodler Bitcoin, fordi de har sett at det er ekstremt vanskelig å lykkes med å treffe topp og bunn presis i bitcoin, men ekstremt enkelt å komme godt ut av det ved å sitte i ro over lang tid.

Som jo i og for seg ikke er diametralt motsatt av hva buffet fremsnakker.

2 Likes

Dette er jo det som skjer med mange som har medium lang horisont. Om du skal hodle så må du ha LANG horisont. Jeg er personlig ikke noe fan av hodling, men jeg gjør det i tillegg til trading, men da er jeg helt klar over at 1 år ikke er lang horisont, og dersom man ikke har en horisont på typ 10år så ender man opp med å gjøre nettopp denne feilen, som er veldig vanlig blant mange retail investorer i crypto

Når man ser på denne charten så blir det jo åpenbart at de som kjøpte i 2019-2020 eller før trenger jo ikke bekymre seg om 50-60% svingninger lenger

1 Like

Denne memen er teit, men også bra

Nå har vi jo vært gjennom to av de store fallene som rister ut flesteparten av de som bare slengte seg på. Naturligvis er det mange som går på stygge smeller. Og selvsagt er det jo mulig at Holmes får rett til slutt, men vi er mange som ikke tror det og. Han satt jo på nøyaktig samme måten og sa han ville kjøpe bitcoin på 1500 for et par år siden. :wink:

5 Likes

100 k inevitable BEFORE 2023!!! MARK MY WORDS!!! :cowboy_hat_face:

2 Likes

LOL x 100k

Joda. Men nå har de vel tatt feil av Bitcoin i mange år nå.

Når argumentasjonen er “Bitcoin is stupid”, “Bitcoin is ratpoisen”. “Ville ikke kjøpt alle Bircoin i verden for 25 usd”. Jyssom å høre en unge på 2 år snakke.

2 Likes