Om landene som sliter mest med gjelda begynner å defaulte og flere mennesker skjønner at inflasjon ikke er noe som er bra men i realiteten tyveri av ens verdier fra de som styrer, så vil man jo investere i noe som holder seg best mulig og som ikke kan påvirkes av myndighetene. “All” oppgang siden forrige finanskrise er direkte finansiert av pengeprinting /gjeld, nå må vi betale prisen og mange har antakelig ikke råd til å gjøre opp regningen. Bitcoin er ett alternativ og antakelig det beste alternativet til store of value som flere og flere får øynene opp for
Fear and greed på 11 nå, tipper dette blir sett som en god kjøpsanledning om noen uker…!
Folk vil nok kjøpe USDC først før bitcoin
For å bevare pengene i en nedtrend hvor dollar som regel styrker seg? Det kan tenkes, folk flest får jo noia når det går nedover og kjøper ikke før det snur opp igjen og gjerne har gått opp en stund. De store akkumuleres jo nå, men usikkerheten som råder så er det ikke akkurat buy the dip som gjelder men heller fordele kjøpene over tid på prosjekter man har troen på og som har kvaliteten til å komme sterkt tilbake når det snur.
Bitcoin kan fort gå ned til 20k, kan bli et best rally på et eller annet tidspunkt men den skal helt klart nedover.
Den som lever får se, dette blir litt som diskusjoner rundt olje når den stod i 20 dollar og mange sa den skulle ned til 10. Det er i umulig å spå, derfor ikke kjøp alt nå men fordel kjøp utover og tenk på hvordan man kan få mest btc for pengene, ikke hva de er verdt pt.
Betryggende at Bitcoin følger trenden med 50% ( vanligvis 80%) fall etter halveringstoppen ca. 1 år etter toppen. Gir grunnlag til å tro at det fortsatt er samme mønster den vil følge, og at det sikkert ikke er dumt å posisjonere seg for 2025-2026 halveringsrallyet noen år før det kommer. Men de som eier bitcoin nå skjønner jeg ingenting av. Var de ikke med i 2017-2018 og 2013-2014? Rimelig like linjer, bare mye mindre volatilt.
Ligger på kjøperen 10% ned herfra. Dobler inn med trading potten.
Håper at altcoins går i gjørmen, bitcoin er den eneste med verdi.
Hva er det for slags latterlig utsagn? Du er tydeligvis uvitende på området og bør gjøre litt research før du uttaler deg.
Mener du for eksempel at smartkontrakter er verdiløse for samfunnet? Altså kontrakter som sikrer kontrahenter uten mellommann? Er du klar over hvor mange bransjer det spenner over? Les og lær, og kom tilbake til tråden når du vet litt mer.
Smart contracts er nok bra det, men det er veldig mange useriøse kryptos som ødelegger litt mitt forhold til altcoins sånn generelt. Jeg likte før Terra Luna, men nå er jeg jammen meg ikke sikker. Virker mer som en ponzi
Ja mange ponzi og scams generelt, det er det så absolutt. Men dette markedet er etter min mening å sammenligne med gullgraverbonanza, tiltrekker seg mange ulike folk.
Uansett ville jeg satt meg inn i dette litt mer var jeg deg, og brukt tiden nå som en gylden mulighet til å kjøpe rimelig. Institusjoner kjøper på disse nivåene, og håper å kjøpe til 28k og kanskje under det og. Men det er slett ikke sikkert vi kommer dit.
Uansett blir det for dumt å ta alle krypto under en kam. personlig tror jeg krypto som industri vil verdsettes minst 100x høyere enn den gjør nå.
Vi som snakket om 28k oppover i tråden ble ledd av, men ikke like langt ned dit nå
Jeg tipper vi er nødt til å se en del av de mindre kryptoene gå i null før vi får Bitcoin over 100k. Nå blir pengene investert i alt for mange forskjellige kryptoer. Tipp hvor Bitcoin og Ethereum hadde vært i dag om ikke det var 20 000 andre kryptoer folk kunne kjøpe.
Det raset som har skjedd nå kan jo hjelpe, men hvis alle tror de kan tjene mer på oppgangen ved å kjøpe diverse småkryptoer i stedet for Bitcoin og ethereum (og noen få andre gode) så går ikke kursen så mye lengre enn sist tror jeg.
Jeg tror kursen snur nå på 32-29k. Muligens en wick ned på 28 tallet. Nå er nesten alle negative. Da snur det ofte.
Ehhhh. Haha.
Absolutte bunn nivå denne gang er vel 200ukers glidende snitt som ligger på ca. 19 000 akkurat nå og trolig rundt 20 000 når bunnen eventuelt settes om den bryter gjennom sterk støtte her.
Tidligere bearmarkeder har ofte gått ned til 200 ukers glidende snitt.
Kan gå litt opp, men si meg tror du retail har uendelig med penger som de har lyst til å gamble med i crypto. Jeg tror bear markedet er godt i gang. Investerer litt når neste halvering skjer.
Retail får penger å kjøpe for når vi bunner ut og de selger på full kapitulation. Da vil de fortelle seg selv aldri mer Bitcoin og Bitcoin er svindel osv. Når vi passerer 55 000 eller ath så vurderer de sikkert å kjøpe igjen. Sammen med alle de som aldri har kjøpt Bitcoin før.
Mange institusjoner ser på andre kryptoer enn BTC og ETH.
Når BTC topper går gevinst i dollar og alts, så går gevinsten av dem i dollar og mindre alts.