Vi er i et veldig spennende område nå. Hva tenker dere vil skje med markedet på onsdag når vi får bekreftet hvor mye FED øker renten?
Det jeg er mest redd for er om storkapitalen kjøper seg inn nok til å kontrollere markedet. Ved å akkumulere nok kan de fint få til den, og ødelegge markedet. Eller?
De neste renteøkningen er vel mer eller mindre priset inn, så reaksjoner kommer vel om det avviker fra dette ene eller andre veien og guiding på veien videre etter. De har som sagt ikke mulighet å øke renten for mye pga gjelda som både er og blir umulig å håndtere, men de må øke pga inflasjon. Enkel oppgave…
Ser at sannsynligheten for 75 i stedet for 50 poeng opp har økt til rundt 30%. Får vi da “kun” 50 poeng opp så kan kanskje dette gi et lite relief rally.
JPM ser 75 med risk for 100
JPM har alltid en agenda med det de kommuniserer.
Ser oddsen for 75 er 85% nå
Legges opp til et relief rally her da. Eller å forsøke å få et ihvertfall.
Short Sellers Profit As Bitcoin’s Drop Moves MicroStrategy Dangerously Close To Collateral Call
$21k… Game Over Saylor
Hvor lenge skal denne BS peddler av en stormannsgal gambler få lov til å holde på?
Alle disse fårete "laser eyes " kan få brenne spør dere meg.
Storsinnet fyr!
Saylor trenger ikke uroe seg før BTC når $3k… At han får margin call på $21k er fake news, men av en eller annen grunn tror absolutt alle i hele verden det.
Edit: Eller. Han kommer nok til å uroe seg, men han blir ikke likvidert som folk tror. De må skifte over og redegjøre for endel sikkerhet, men det er ikke game over under $21k
Like storsinnet som disse som feks forledet El Salvadors skrullete diktator til å gamble med Bitcoin? Disse har nå forårsaket at landet antagelig defaulter på gjelden sin, og kaster mange millioner ut i enda dypere fattigdom. Dette er ikke noe spill for dem, dette er alvor, liv og død.
Eller pensjonsfondene som nå taper milliarder pga fullstendig urealistiske lovnader fra samme gjeng? Investeringer i krypto sfæren gjør at pensjonister som har jobbet hardt hele livet nå kan ende opp med smuler i deres siste år.
Å, det er mange som kommer til å ønske disse menneskene et visst sted…
Morsomt hvordan mange altcoins har steget siste døgnet mens bitcoin ligger i gjørmen.
Selvfølgelig, Forbes er bare fake news…
Har du lest artikkelen?
Det er en kjent ting som folk tror at MicroStrategy blir likvidert av sin posisjon rundt $21k. Det er overhodet ikke sant.
In spite of many panicked reports that warned of Microstrategy’s imminent failure, Saylor says, and SEC filings confirm, that the loan, officially in the name of Microstrategy subsidiary Macrostrategy, remains in compliance with its covenants so long as the price of bitcoin doesn’t fall below $21,000. Bitcoin’s recent swoon to $23, 200 came dangerously close to causing MicroStrategy to take action by adding more bitcoin to its loan reserve. According to SEC filings, its $205 million Silvergate loan requires a loan-to-value ratio of no more than 50%. “We will generally test every day at the end of the day, to see whether we have a collateral call,” says Saylor. “And then we’ll stay ahead of that.”
Det som er sant er at de må stille mer sikkerhet under $21k. Det er ikke det samme som å blir likvidert. Saylor sa i earnings møtet for årsrapporten 2021 at dersom BTC skulle gå under $3k så må de stille alternativ sikkert (altså andre ting enn Bitcoin og cash), men selv det var de optimistisk på at skulle løses.
Ta å følge med i timen og ikke tro alt du leser (spesielt om du kun leser overskriften)
Selvfølgelig leste jeg artikkelen, det er jo derfor jeg spør hvor lenge han skal få holde på.
Jeg håper og tror det kommer til å bli svært vanskelig for han å stille mere sikkerhet i dagens klima
Har ikke satt meg inn i denne saken. Men ser ikke bort ifra at han får margin call. Det betyr ikke at hele porteføljen blir likvidert, men at han/de snart må inn med mer sikkerhet tviler jeg ikke på.
Det er en hel video der Saylor forklarer situasjonen så trenger ikke tro.
Ja sorry det er feil ordlagt. Han får margin call, men blir ikke likvidert. De har en plan for hva de skal gjøre med sikkerhet helt ned til under $3k, det er uansett poenget mitt. Det er utrolig mange som tror det er fullstending game over for de, men det er ikke tilfelle.