diamond hands ROCKY. LASER EYES. Men fra spøk til alvor, ser du skriver her oppe at El salvador er skakk kjørt og det er synd osv pensjonen ryker osv osv. før du i neste innlegg skriver du basically håper saylor blir skvist som igjen vill utføre ett salg og videre nedgang i kursen og enda mer pensjon tapt etc mens du gnikker deg i hendene for du hadde rett, er det sånn og forstå ?
Går du bare rundt å drar kortet og spanderer på alle der nede ette Bitcoin-kjøpet?
Må bare elske alle som kommer og forteller oss at krypto er dødt, at bitcoin skal i 0, spesielt i en situasjon i verdensøkonomien hvor alt kan gå i dass. Vi snakker om flere land som ikke vil kunne betjene gjelden sin. Desentralisert krypto, med trykk på desentralisert, bør være noe alle har en liten porsjon av i porteføljen sin, hvis ting går ordentlig dritt. Fiat penger dras alltid mot 0, men det kan gå fortere enn mange tror.
Jepsi Pepsi pretty much
Som en som aldri har sett på krypto som noe annet enn en kuriositet ser jeg på det som positivt at den boblen sprekker. Det går ut over noen ja, men det er hverken mitt ansvar eller noen grunn i seg selv til å holde kunstig oppe en asset med svært lite nytteverdi og store negative konsekvenser for verdensøkonomien, miljø osv.
Fordelen med krypto er jo at man faktisk lar ting gå konk.
Noe man også burde gjort i det vanlige banksystemet, men der propper man isteden ting opp med trykte penger og mye luft.
Nå er vel kryptomarkedet den eneste assetklassen som sentralbanken ikke har fokus på å holde kunstig oppe. Ellers manipulerer de det meste.
Nettopp… Men problemet med krypto er at det har “sneket” seg inn andre asset klasser og banksystemet, slik som Saylors MicroStrategy er et perfekt eksempel på. Jeg krysser derfor fingrene nå for at de ikke får samlet nok sikkerhet til å holde seg flytende.
sånne som deg, jeg vet ikke helt hva jeg skal kalle typen men «FENCE SITTERE» gått glipp av profitt x antall ganger, så kommer de ut av woodworken når de kan gni det inn se nå går det gææli, off , fy , nei , hva var det jeg sa, haha tull, crypto har ikke verdi etc etc. Det må være deilig nå når det er bearmarked å den bitterheten av og ikke være med til 50k + begynner å gi seg å endorfinene å dopaminet av å endelig ha rett overtar.
Må være opp til enhver enkelt hva en velger å innvestere i, men det å si bitcoin feks ikke har verdi eller skaper verdi - som igjen blir det samme som å si at blokk kjede tek ikke har verdi - da forstår du ikke den økonomiske tilstanden av dagens finans bilde godt nokk og som resultat av det så er det nokk ikke siste gang du har gått glipp av god avkastning
au revoir😎
Saylor ryker nok ikke.
BTC må ned til 3500 før de likvideres om de ikke skaffer andre penger.
Men mye annet ryker nok. og det er bra.
Saylor sier 3500, men i realiteten er han livredd for at prisen skal falle mer. Tipper at han skjelver når kursen er på 15k. Jeg tror saylor lyver, hvorfor skulle han fortelle sannheten på hvor han egentlig blir likvidert.
Jeg tror også han er redd. Vi kan heldigvis regne ut når og hvor han blir livkidert fordi mye av vilkårene til lånet er kjent.
Samtidig hadde det jo vært morro om de måtte kjøre brannsalg.
De er jo et børsnotert selskap, så er jo regler for hva de må disclose osv.
Ja, det er det han har sagt selv. Offisielt så går det frem at de må stille ekstra sikkerhet nå ved 21k. Og det sier de at de har planer for. Men jeg ser for meg at investeringsviljen er noe annen i dag enn den var for et halvt år siden for å si det mildt.
De er avhengig av støtte fra aksjonærer, långivere etc for at korthuset hans ikke skal falle sammen.
Jeg tror også de vil slite med å hente friske investorpenger, og dette lånte på 205MUSD kommer til å ri han som er mareritt.
Men med mindre vi får BTC som skyter under 10k tror jeg han er gnaske trygg.
Kjøpte inn igjen Ethereum nå. Derivat XBT på kurs 93. Ethereum kurs 1030.
1/3 i Bitcoin og 2/3 i Eth. Nå selger jeg ikke uansett om den går ned tror jeg. Da skal det bare eventuelt kjøpes mer.
Jeg har mislikt Saylor etter at han begynte å låne opp så mye for å kjøpe Bitcoin.
Ladies, Liquour, Leverage
I starten var han en positiv faktor for BTC, den siste halvdelen ble det en mer shaky greie.
Saylor er ikke en idiot, langt ifra, men han har i etterkant bommet litt på sine predictions og inngang men det gjorde Michael Burry også det i 07/08, var 450-500mill usd i minus å kuse håre fra default før det snudde og sånne historier er det nokk av, uavhengig av marked - samme hvor smart du er, høy IQ og god info du sitter på, så kan du ikke kalkulere inn alle variabler. Du gjør en analyse og tar en avgjørelse.
Det er vanskelig å time markedet, topp og bunn spesielt, det er jo ren flaks i de flest tilfeller. Han tok en bet - om det vil svare seg vil tiden vise, slik den altid gjør. Smart å ha tørt krutt uansett. Lengre ned tror jeg vi skal. Men å spå noe bunn her nå det er jo klin umulig for det er så mange variabler.
Noen variabler er historiens laveste RSI på weekly. 25,8!
Fear / Greed indeks på 7. Laveste jeg kan huske. Fant ikke ut om den har vært lavere.
Psykologien tilsier at det aldri har vært en bedre tid å kjøpe enn nå. Husk at Bitcoin ikke har falt pga dårlige nyheter som i en aksje. Men som følge av markedsuro og bear marked. Det er ingenting fundamentalt som skulle tilsi en flukt fra Bitcoin. Tvert i mot så kommer reguleringer på plass og flere og flere vil kjøpe inn.
High og low i bull og bear marked følger fortsatt i samme spor siden oppfinnelsen i 2009. Nå er vi i bunn.
200 ukers weekly moving average er her. Den skal alltid touches før neste oppgang kan begynne. Men man ser også at 2 av de siste 3 gangene så har det kommet en wick eller to et godt stykke under. Faktisk så mye under som 30%.
Men om nedsiden er 30% og oppsiden er 300% så tar jeg den Igjen
Dobbel topp og bear div på monthly. Og denne kan potensielt gå ett godt stykke til.
Men uker/måneder/år alt handler vell om tidsperspektivet