Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin

Å fytti

1 Like

Var nok en del som giret kjøp da den passerte ca 36000. Og som har tenkt lette seg på 41000 -42000

4 Likes

Interessant å se at et dødskryss normalt etterfølges av rally i Bitcoin. Nå skjedde det igjen.

Er nok fordi de fleste i krypto følger det tekniske som om det er fundamental analyse, så dødskryss og støttenivå etc. prises inn lenge før det skjer.

Men teknisk analyse tilsier jo ned etter dødskryss. I Bitcoin er det mot normalt.

Det er vel fordi folk jakter girede posisjoner. Og når alle forventer noe…

Gjør man motsatt.

Prise inn et støttenivå lenge før det skjer? :sweat_smile:

Korreksjonen fra 60k til 30k på én uke i mai.

Var det priset inn før det skjedde?

Blir litt semantikk, men mitt utgangspunkt er at bitcoin og krypto generelt priser inn tekniske støtte- og motstandsnivåer, trender osv. lenge før det ville vært naturlig i et modent marked nettopp fordi markedsaktørene baserer seg mer på teknisk analyse enn fundamental analyse.

Et annet spørsmål er vel hva fundamentale forhold i bitcoin egentlig er annet enn monetær teori og filosofi samt On chain/mining-analyse. Så ikke rart aktørene fokuserer på det håndgripelige i tekniske charts.

1 Like

På mitt chart, så trader vi fremdeles i den samme rangen inntil den bryter solid opp

5 Likes

Tegnet denne før i dag. Ser ut til å holde.

4 Likes

Liker infrastruktur pakken i USA. Både pga pengebruken men også det som det hvite hus sier om å fokusere på å skattelegge Bitcoin. Godt at de ser på det som et skatteobjekt de kan forsyne seg av i stedet for at de fikk andre ideer i hodet…

2 Likes

Man ser at det er nesten umulig å forby. Mye bedre å regulere. Når selv Binance sjefen kastet håndkleet og vil la seg regulere. Så viser det at dette er veien å gå!.

Rimelig bull.

1 Like

Ja en grunn til at mange ikke kjøper bitcoin er at de tror det kan bli gjort ulovlig. Både blant store og små kjøpere

1 Like

Har du noen linker/kilder på at de planlegger å skattlegge? Tror jeg må skrive noe til kryptoguiden.

1 Like

Pressemeldingen fra det hvite hus i går

2 Likes

Det er bisarr hvor mange som går rundt og tenker at regulering av bitcoin er bearish.

5 Likes