Jeg er litt enig i det. Jeg er veldig risiko villig. Så lenge jeg ikke driver med gearing så kan jeg det. Men jeg er likevel bare 50% investert nå. Så med 50% cash kan jeg kjøpe mye om det faller langt. Men samtidig vil jeg være litt investert og ikke helt ute. For det kan gi sykt mange prosent etter hvert.
Og vil man først være litt inne og kan tåle midlertidige store tap så er dette et godt sted å ta den inngangen. Mine 50% cash går gradvis inn om den går ned til 14k og nedover. Ellers er planen å gå inn med resten på ca 32 000 om den går over det nivået.
its a fair bet that the conversation at Jackson Hole next week, will be about Central Bank Digital Currencies (i.e. a new currency system).
That might be why the cryptocurrency markets were crushed today - losing roughly 10% of value, on average, across the crypto currency universe.
As we’ve discussed here in my daily notes, the politicians have made clear that they will regulate away private money (i.e. they will maintain their monopoly on money).
Dette betyr vel egentlig at de vil gjøre det umulig for andre private enn FED å lage penger. Who Owns the Federal Reserve Banks | In Plain English | St. Louis Fed
@admin - hvorfor ble innlegget skjult?
Han forklarer ekstremt godt historien bak penger, hvordan federal reserve fungerer, pengeprinting osv. Anbefales å se hele!
Legger ved kilde hvor dette ble henta fra
Får quote meg selv fra august 2021. Som fikk litt motstand fra datidens positive folk. Her er chartet da:
Hjelper ikke å tippe bra om du ikke kjøper
Skal kjøpe jeg Men ikke enda Lekte med ideen å selge leiligheten og putte millioner i bitcoin, men blir nok litt for risky for min smak. Det er en av de få mulighetene jeg har til å bli mye rikere på 3 års sikt, men risikoen blir for reell om jeg satser på det nivået. Å eie bolig er i seg selv en usikker plassering av gearede midler, som kanskje blir dumt å sitte på de neste årene, men konsekvensene av å tape millioner i bitcoin om noe uforutsett skulle skje og så bli “låst” ute fra samme boligstandard framover er ikke verdt sjansen for min del. Men mye av sparepengene skal inn ja, minimum 6-sifret. Tror ikke jeg vil ha nok til å gå 7-sifret. Tenker 2023 blir et fint år for inngang. Ikke at jeg tror vi skal mye lavere, men jeg tror heller ikke vi skal mye høyere. Rundt 20k tror jeg man får kjøpt Bitcoin for ila. 2023, og da har jeg sittet med midlene i andre ting fram til da, mens de som eier Bitcoin har sittet stille med pengene i 1 års tid uten nevneverdig oppgang. Med mindre man trader de kortsiktige oppturene på veien. Vi får nok en sånn mellom-topp som sist med kanskje opp mot 30-40k/BTC før et siste bearmarket fram til neste bullrun. Men som sagt, Bitcoin oppførte seg annerledes enn vanlig ved forrige bullrun, med en forholdsvis rar formasjon. Så tror ikke jeg kan følge fortiden helt slavisk heller. Selv om de veldig store linjene er intakt inntil videre. Er redd for at 60-100k blir toppen neste gang, og at investorer da vil se etter andre ting enn Bitcoin hvert 4. år(har hørt deg når du sier hvert 4. ikke er helt nøyaktig ) for sine investeringer. Da lurer jeg på hva som vil skje etter en så lav topp.
Og enda viktigere vite når man skal selge siden den bull spådommen kom på dobbel pris av dagens
Ja, valgte å ikke kjøpe da, som jeg sa i innlegget. Det var jo for så vidt riktig valg da.
Du utelater jo her at den gikk til ATH etter den posten din da.
I midt syn er vi i en lang (les: årelang) periode av konsolidering nå, hvor det eneste jeg gjør er dca på svakhet.
Ingen salg fra wallet, og slett ingen form for gearing overhodet.
God tråd
Ja var vel haukete nyheter fra Jakson Hole som trigget nedgang, slik som det ble nevnt i artikkelen som @bamse henviste til her.
https://cryptoslate.com/btc-drops-to-near-20700-after-fed-chair-powells-speech/
Får vi se om det bli bear hele veien eller om det krabber og går sidelengs som det har gjort siste månedene, blir mye synsing men om det ikke er flere dårlige nyheter utover året nå så kan prisene kanskje holde seg på disse nivåer opp og ned fram til slutten av neste år
Uansett hva de kaller det, om det er money eller noe annet, bare man kan eie det trygt og selge det lett så samme for meg. Teknologien gir mange fordeler uansett.
En dobbel bunn på f.eks. 19200 med en påfølgende jevn stigning kan ta oss helt opp og teste 30k. En slik dobbel bunn vil da være gjentagelse av historien i tidligere bunnformasjoner og egentlig noe vi har ventet på, uansett grunn. Et slikt senario kan gi enda mer legitimitet for teorien om at bunnen er satt.
Det er alt for lite kunnskap der ute til at folk fullt ut kan skjønne fordelene med bitcoin/eller en tilsvarende alternativ. Når du ikke skjønner blir du skeptisk. Jeg mener det kun finnes en “ordentlig” grunn til at du ikke liker eller er for bitcoin/tilsvarende teknologi/system. Det er hvis du har blitt rik på grunn av dagens pengesystem og fortsatt ønsker å berike deg på bekostning av stort sett alle andre. Foruten det finnes det ingen annen grunn.
Opplys oss gjerne - hva er fordelene?
Sånn er det vel med alt. Vi som har tjent mye på krypto elsker det fortsatt. De som har tapt mye på krypto hater det. Samme med aksjer og andre investeringer.