Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin

Absolutt alle verdier kan i ytterste konsekvens bli tatt fra deg.

Bitcoin er et av de få som er bygget fra grunnen for å gi deg som individ mye mer kontroll.

Man trenger ikke å oppsøke lugubre kryptosites for å lære mer om dette:

1 Like

Det er først når du overlverer dine nøkler at de kan ta de fra deg, frem til da har de ikke anledning til å ta de fra deg.

Tror Monero hadde vært noe for deg. Det er ikke open source og ikke sporbart.

Så btc kan bli konfiskert men det må skje fysisk, men fbi kan låse adressen? Og de kan de gjør uten dine egne nøkler? Er her for å lære jeg altså, forklar gjerne hvordan det henger sammen?

Si du har de lagret på en hardware-wallet så trenger du typisk 24 ord for å gjenopprette/åpne lommeboken. Med mindre du gir bort disse ordene så kommer ingen andre inn på den.

FBI kan nok fryse din konto dersom f.eks har dine Bitcoins stående på Coinbase eller andre sentraliserte børser.

De kan ikke låse din Bitcoin-adresse.

Men si at de misstenker at du ha solgt Narkotika for 1000 Btc og de har sporet pengene til en Btc-adresse de misstenker at du eier. Så kan de overvåke bevegelser på denne adresse, så dersom du f.eks ønsker å ta de ut i Euro via Binance, så vil du bli avslørt.

9 Likes

Helt til vi har datakraften til å bryte sikkerhetsprotokollen er vel BTC-Coldwallets “safe”, men den største risikoen her er jo menneskelige feil. Om det så er at man glemmer, mister kodene eller blir skadet i en ulykke så man ikke kan hente disse ut lenger, eller dør selvsagt. Så arven settes på spill, bare for å få “egen” kontroll på coinsene. Så kan det være ting som ødelegger en usb-pinne over tid eller brann, eller hva det skal være. Man utsetter seg for mange risikoer som ikke finnes når andre har ansvaret, men ja om man er hyperkriminell er det sikkert bedre å skjule midlene :stuck_out_tongue: For vanlige lovlydige er nok Coinbase mest safe. Skal man holde verdier safe og det er eneste ting man ønsker er nok vanlig sparekonto det sikreste i vanlig bank i Norge.

1 Like

Ville ikke hatt det på en usb-pinne. Kodene burde være i metal og gjemt i en safe .

4 Likes

Hehe ja, det er det som blir spørsmålet da. Hvor langt skal man dra det? :stuck_out_tongue: Og hvor skal du få laget det i metall uten at de du lager det hos får vite hva som skal stå på metallet? :stuck_out_tongue:

1 Like

Jeg bruker denne SecuX X-SEED Pro

En safe koster heller ikke mye. Billig forsikring dersom man har noen mill stående.

Skal være tålig blåst om du leverer kodene dine inn til en smed ja.

1 Like

Hvilke måter er det å eksponere seg for krypto via Egen pensjonskonto (EPK) ? Finnes det noe i det hele tatt eller vet dere om noe krypto-fond-produkt er på vei til å bli laget?

Her er det eneste som er i nærheten av det jeg ser etter:

2 Likes

Huff. Celsius og BlockFi på norsk.

1 Like

Håper ikke et fond kommer til å låne ut kryptoen de kjøper for sine kunder. Ser i artikkelen at de tilbyr handel og depot.
Celsius og BlockFi driver med utlån av krypto for å gi kundene sine APY. Og når disse lånene ble misligholdt det var da alt gikk virkelig gale.

Stygt sagt, Det er NBX. De klarer ikke lage en børs som folk bruker, så da skal de lage en bank, som de enda ikke har fått til. Så nå skal de lage indexfond for kryptovaluta.

De brenner såpass mye penger at jeg hadde styrt langt unna. Ikke har de fått til seperatistrett så du risikerer å tape alle midler i en konkurs.

2 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

2 Likes
3 Likes

Ikke ett sunnhetstegn om denne uken lukkes under forrige ukes åpning :worried:

Dårlig avslutning på forrige uke og ikke den beste starten for bitcoin på denne uken :chart_with_downwards_trend:

1 Like

Spørs om ikke den skal lenger ned nå som støtte på 20 000 er brutt, men det er kanskje ikke lov å skrive her

6 Likes

Er det ikke 8-10k som er target i denne syklusen? Får sjå. Denne bevegelsen samsvarer dog med makro-bevegelsene vi ser på børsene, så litt usikkert om det er del av den naturlige syklusen.

Har hørt mange andre bunner via forskjellige «modeller» her - tror jeg tar disse syklusene med en klype salt :wink:

3 Likes

Det er 19500 som var støtta, ikke 20 000. Det er et interessant Fib nivå på 13700. Det er min spådom for bunn om ikke 17600 holder nå. Går den dit så kjøper jeg resten uansett.

2 Likes