Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin

Ja jeg tror du er inne på noe med at prisen må få en rask dip og sette nye lows, men jeg tror ikke det har noe med at det blir psykologisk lettere å handle, men mer fordi det er der likviditeten befinner seg.

Generelt så kan det virke utifra det som skrives her inne at mange ikke helt vet hva som beveger prisen på BTC. De som handler spot fordi de fundamentalt har troen, de har langt mindre betydning på volatilitet og kortsiktig pris sammenlignet med hvor mye futures markedet beveger prisen.
De fundamentale tingene som at BTC er en inflasjonshedge reflekteres ikke i et sånt marked vi er i nå, fordi alt blir bare overkjørt av macro og det tekniske i de bredere markedene.
På lang sikt spiller selvsagt alle de fundamentale tingene stor rolle, men på kortere sikt følger prisen bare SPX og de store legacy markedene. Futures markedet er også blitt enormt de siste årene og de virkelig store spillerne har dukket opp der, så korrelasjonen er unektelig.

Akkurat nå er SPX på ganske vital støtte, og det kommer nok et større move til uken. Om SPX bryter denne støtten ser vi nok nye lows fortløpende, og dersom den holder kan vi kanskje se en liten bounce med et snev av håp om en relief rally

3 Likes
1 Like

Pump og dump?

3 Likes

Dette burde jo ikke være noen overraskelse i det hele tatt. Seen this move many times before!

27-09-2022 20-43-16

4 Likes

Han hadde for så vidt rett :upside_down_face:

«Noe» på gang

1 Like

Perspektiv 1 mnd…

Fiat rakner, se på sterlingen. Det er tegn til at korrelasjon mellom btc og equities har begynt å decouple. Ellers kan vi jo sette vår lit til at sentralbankene fikser dette :rofl: for guds skyld, ikke kjøp btc

3 Likes

Se på NOK! Sykt
Men Norges bank forsterker bananrepublikk-signaler med disse helvetes kronesalgene. Bare å kutte ut!! I hvertfall hvis de mener noe med inflasjonsmålet.

2 Likes

Jeg tror du tar litt feil her. Alle forex par rakner fordi DXY (USD) er på et mega bull run. Korrelasjon mellom BTC og equities er sterkere enn noensinne. Du kan se på 1m charts at SPX og BTC beveger seg helt i harmoni. Det er nesten teit hvor harmonisk de er.
Men:
DXY opp = risk on assets ned
DXY ned = risk on assets opp

Nå har faktisk DXY for første gang på ca 1 år nådd et stort motstands nivå, som kanskje (merk KANSKJE) kan gi bensin til et større relief rally, så jeg er faktisk bullish både på equities og BTC akkurat nå.

Dessuten, det er for sent å være bear nå… Det skulle man vært på 69k, 48k, 25k etc.
Men jeg trader her (jeg er i en BTC long siden i går), men jeg er ikke investor for å kjøpe spot. Det venter jeg på lavere priser for. Så det er forskjellig tidsaspekter her som er viktig å huske.

Jeg har sagt det før her inne. Dette bear markedet kommer til å vare lengre enn folk tror, og alle kommer til å blir euforisk når vi ser et rally til 28k eller 37k (og selvsagt kjøpe toppen, slik som folk flest gjør), men da er det på tide å være bear igjen, for bull markedet er langt unna…

1 Like

Mars 2023 ser for meg ut som et trolig sted for overgang fra bear-market til sidelengs/små bullruns/pump n dumps fram til slutten av 2023-overgangen til 2024. Jeg tenker i hvert fall mars 2023 som når jeg skal ta en posisjon og så fylle på en-to ganger om bevegelsene fortsetter å være som forventet fram mot årsskiftet. Setter trailing stop loss en gang i 2024 og tar det jeg får av oppgang. Prøver ikke treffe toppen.

Ser ikke bort fra at denne posten vil stå seg godt om et år

1 Like

Enig i det. Synes den ekstreme frykten i aksjemarkedet ikke smitter så over i krypto disse dager. Så tror vi er på en bunn nå og de som venter på 10-13k pr Btc må vente en stund til.

3 Likes

Bitcoin has put in a positive performance in October in eight out of the past 12 years, with an average return of around 30%, according to historical data sourced from charting platform TradingView. In other words, October has generated positive returns 66% of the time.

4 Likes

“Uptober”. Har selv vært på handletur denne uka. Altcoins for det meste.

3 Likes

Lite forsøk på breakout i dag. Litt kritisk nivå i mine øyne. Det bullishe scenarioet blir fort veldig bullish, mens det bearishe blir veldig bearish. Uansett reaksjon tror jeg den blir litt voldsom, siden vi er å lukter på macro trendlinjen fra ATH + vi har weekly og monthly close nå.

3 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

1 Like

I november 2018 til mars 2019 lå kursen nede i grusen i 18 uker før det smalt oppover. Nå er vi i den 16. uka med det samme. Da gikk den fra 4000 til nesten 14000 på 3 mnd.

1 Like

Yup, det er november 2022 - mars 2023 jeg er redd for. Derfor avventer jeg til februar/mars :slight_smile: Fullt opplyst om at en feilberegning der fra min side kan gjøre at jeg mister midt-toppen før siste nedtur mot halveringen.

1 Like
1 Like

Tenk å hatt ett pengesystem basert på en felles valuta som ikke kunne printes, hvor ditt land ville dratt fordel av at nabolandene dine hadde økonomisk vekst med en deflatorisk innvirkning på priser på tross av økonomisk vekst uten mål om årlig inflasjon. Og som kan beskyttes med fornybar energi. Så kunne man feks kuttet ut bankene og deres finansakrobatikk som med jevne mellomrom setter verdens økonomi på hodet og sluttet å rævkjøre jordens ressurser for å hele tiden nå økonomisk vekst basert på en årlig prosent bestemt av noen luringer for noen tiår tilbake. Sprø tanke

4 Likes