@holmes svarer her, ikke mye teknisk analyse mine svar gull kommer sikkert til å være en foretrukket store of value i fremtiden men også gull har blitt “tuklet” med av storbankene og har ikke fått naturlig leve ut sin verdi som den kunne og burde hatt, men vi har en ny generasjon som er født inn i den digitale verden, de er fremtiden, og opplever samtidig å bli ofre for den ekstreme pengeprintingen og vil være mottakelige for en ny vei inn i fremtiden som er rettferdig for alle. Jeg snakker ikke om den spekulative delen av krypto og bitcoin som pr i dag er høy risiko asset, men den funksjonelle biten som forhindrer rovdrift av ressurser for økonomisk vekst dopet på tullete inflasjonsmål “vi må ha” som bokstavelig talt dreper jorda og store deler av dens befolkning som blir stående utenfor. Bitcoin og krypto er kommet for å bli, så velger man om man vil være med på reisen eller ei på ett tidlig eller senere tidspunkt. Bitcoin er motsvaret/ett alternativ til det pengesystemet vi har i dag og dets mangler, og flere mener vi på mange måter er i startfasen på overgangen til noe nytt, og så lenge dagens pengesystem skaper de utfordringer det gjør for majoriteten av verdens befolkning tror jeg overgangen til noe nytt vil stå enda sterkere
BTC Dominance er rundt fib 88. Jeg tror den kommer til å bryte ned på sikt, med alle nye prosjekter osv. Det ser også ut som altcoins har holdt seg bedre enn tidligere. Prøvde å finne en logisk sammenheng, men annet enn at når BTC nærmer seg en topp går en del av kapitalen over i altcoins.
Det tok ca 15 uker fra Bitcoins dominans var på topp 28 des 2020 på ca 73% til BTC fikk ATH april.
Ved neste ATH var BTCD gått ned ytterligere ca 10% poeng.
Personlig synes jeg ikke det ser ut som en klar sammenheng mellom Bitcoin og Altseason, det kan virke som at mekanikken i markedet er blitt litt annerledes.
Hva tenker du?
Jeg tror vi er snart i en full altsesong. Bør begynne å vise tydeligere medio oktober ca. Helt ny oppbygging enn tidligere sesonger, med en veldig stille oppbygging fra mai. Flere av parametrene man kunne kikke på tidligere omgås denne runden, så er få som er enig med meg per dags dato vil jeg tro. Uansett, jeg er 100% i shitcoins nå
-Investors 2022
Forøvrig sitter jeg litt og sikler på Dogecoin. Har tro på bullrun der en eller annen gang før 2024, men er liksom 0 fundamentalt. Bare meme-verdien jeg tror vil få en retur.
All in
Er tungt inne i et par av coinsene som har nært samarbeid med Binance; phb, amb osv. Har vært grei avkastning så langt
Forøvrig ser de fleste av altene ganske klare til å gå, så det er bare å vente til mediene begynner å snakke om krypto igjen. Da er det bare å selge.
Hehe ja, husker så godt da jeg så “Sånn kjøper du Bitcoin” på VG i romhjulen 2017. Da tenkte jeg bare “toppen er nådd”. Men nå snakker de tritt og ofte om krypto, så da blir det mer sentimentet vi får styre etter.
Formasjonen kjent som slapp penis.
Blir rally til ny “high” nå tipper jeg.
Hvor mye gearing forsvant i dag?
Jeg blir bullish av hvor mye frykt jeg har
Bitcoin kjemper mot den verste fienden av alt, korrupte, gamle penger. Kommer til å bli tøft
Er ikke så store utslag egentlig lenger, en god smell men ikke noe oppsiktsvekkende
Dette må være de kjedeligste 48 timene på lenge
Når verden blir volatil blir Bitcoin stabil, hvem skulle trodd det
Jeg blir bullish av hvor kjedelig det er