Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin

Det er vel ganske naturlig at han har det perspektivet han har, gitt hvor han kommer fra.

Kan godt kalle det et tynt argument, men det er nå realiteten. Bitcoin ble akkurat enormt de-risket. Amerikanske myndigheter er positive til bitcoin, og nøytrale/negative til altcoins. Det vil skape en enorm inflow, først og fremst inn i ETFer, fra institusjoner som foreløpig sitter på gjerdet for å se hvordan USA vil tilnærme seg bitcoin.

2 Likes

1 Like

Er Bitcoin den nye Ethereum-killeren?

Tror egentlig ikke det, men BTC har fortsatt fordelen med å være 100% desentralisert. Det er ikke ETH siden det sitter en gjeng å bestemmer endringer

Det kan nok også diskuteres om btc er 100% desentralisert…

2 Likes

Funding indikerer shorts begynner å gå tom for conviction

2 Likes

Pegasus kan stjele all kryptoen din | Kryptoguiden

Litt klikkbait, men ganske viktig!!

1 Like

Vet egentlig ikke om det gjør så mye i praksis at eth er sentralstyrt, utenom for maxiene da. Sentralisert makt er tross alt det finansverden og samfunnet generelt er vant med og bygd på. Bitcoin er sånn sett gjerne mer “skremmende” enn Eth.

Ser vel egentlig ikke slik ut pr nå. Skulle jeg veddet på noe ville jeg veddet motsatt av det du skriver her. Bortsett fra shitcoins da.

3 Likes

Nei. Bare å se på ETH/BTC chartet det :slightly_smiling_face:
Men ingenting i veien for å ha to store side om side. De har jo ulik nytte begge to.

2 Likes

Pent

5 Likes

Will Clemente spådde den nylige oppgangen godt basert på det han kaller «supply shock». Han forventer enda en større oppgang snart:

1 Like

Hvor handler man btc/krypto billigst nå? Har brukt binance tidligere , men de tar ikke sepa overføring nå. Overføring med visa tar de 1.8 % av beløpet.

MIraiex

1 Like

Raskt svar🙏 takk

Jeg lurer på hva dere tenker, lump sum eller DCA? Jeg har ikke anvendt sistnevnte før, men det virker som en bra investeringsstrategi. Men slik jeg leser og hører vil btc stige drastisk med tiden. Det jeg er redd for er at btc vil stige såppass de kommende månedene at det bare vil medføre dyrere kjøpspris ved å kjøpe månedelig istedenfor for å gå hardt inn nå.
Jeg har fått en grei sum som skal gå til investering og jeg er villig til å ta risiko. Tenkte uansett å holde lenge. Hva tenker dere, er det uansett smart å kjøre dca eller hadde dere gått hardt inn på btc som virker å være i vinden?

https://www.google.no/amp/s/u.today/xiaomi-starts-accepting-bitcoin-ethereum-and-other-cryptocurrencies-in-portugal%3Famp

Det vi ser nå er kortsiktige svingninger. SEC har derisket bitcoin long term. Altcoins vil følge oppgangen til bitcoin på kort sikt, men på middels lang sikt vil altcoins selges mot bitcoin. Så håper jeg jo SEC etter hvert vil bli like positiv mot eks Ethereum og Cardano.

Heheh. Noe annet hadde vært helt latterlig. Med mindre coinen er åpenbar scam og lureri da…

Blir det samme som å si Sec liker Apple og Tesla, men ikke så glad i Netflix-aksjen uten noe grunn.