Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin

Hva sier Occam’s razor om dette da? :thinking:

Han mener vel at løsningen er den enkleste vei.

Jeg tror ikke det er skattemotivert dette her.
Jeg tror han snakker sant.
Men ganske utrulig da “cybersecurity” er det han jobber med og har vært en programerer i 23 år.

Men han liker vel å ha alt av koder lagret digitalt.

3 Likes

Mitt bet er at han har blitt for selvsikker og lagret nøklene sine i skyen. Men han har sannsynligvis mye mer bitcoin i cold storage.

2 Likes

Man blir gjerne litt “sløv” når man driver med det daglig ja.

Ja nå sies det at alt røk, også cold storage, så siden det røk via hacking så må jo kodene ha blitt lagret digitalt, med mindre noen av hans nærmeste har funnet de fysisk da.

1 Like

Nei det er feil. Han sier jo selv at cold wallet har ligget i en safe.

Hjelper ikke ha wallet i safen når kodene ligger digitalt :grin: ellers er det David Copperfield

2 Likes

Fyren virker som en kjiping. God for 40mill kg tigger penger.

3 Likes

Link til dette?
Dette fremstår jo fullstendig amatør. Cold wallet i safe, men nøkler digitalt? Da er det per definisjon en hot wallet.

Ja det er ikke selve cold walletten jeg mener, den kan jo ligge hvor som helst.

Det er recovery phrases til denne walleten han mest sannsynlig har lagret digitalt.

Ellers må det ha vært litt av tryllekunstner dette ja som har klart å gjette seg fram til alle ordene. Veldig lite sannsynlig.

Han er vel “community paid” Btc-developer. Da må det vel sånne innlegg til skal det bli noe penger ut av arbeidet.

Ser ikke heller føre meg at andre folk som er god for 100, 200 mill eller én milliard liker å jobbe gratis.

Var ikke recovery phrase på walleten. Den var fra gamle dager før det var en greie.

Er så mye rart som stinker i denne saken. Men virker som han er super eid. Og noen har hatt fysisk tilgang tik serveren hans.

2 Likes

Mer info som gir mening


1 Like

Bare en tanke fra min side :sweat_smile:

«13 år etter at bitcoin ble introdusert, har imidlertid kryptovaluta gjort lite for å skape en bedre verden. Tvert imot er den blitt en favoritt for kriminelle nettverk, skatteunndragere og terrorister. Spekulanter og svindlere har flokket til «krypto» som fluer til hestemøkk.»

Journalistene har fortsatt fabelaktig lite forståelse for bitcoin

3 Likes

Med fokus på de negative sidene, så gjelder mye av det samme om du bytter ut Bitcoin med Internett.

“Tvert imot er Internett blitt en favoritt for kriminelle nettverk, skatteunndragere og terrorister. Spekulanter og svindlere har flokket til Internett som fluer til hestemøkk”.

Så en video i går rundt IMF og World Bank, og hvordan de har rævkjørt utviklingsland med sin veldedighet. Man får seg en real vekker og burde være obligatorisk pensum om man ønsker en mer likeverdig og rettferdig verden for fremtiden. Denne burde dere ta dere tid til å se.

Vi kan ikke sitte i Norge og Vesten, den delen av verden som har beriket seg mest på bekostning av utviklingsland gjennom historien, og fortelle de hvor dumme de er for å satse på Bitcoin. Det er viktig å være ydmyk, det kunne like gjerne vært Norge, ett land beriket av olje og gass, som både storebror i vest og Russland i øst antakelig kunne tenkt seg. En grunn til at vi “får lov” til å være velstående er fordi vi har lekt i sandkassa med de store internasjonale spillerne og har og har hatt deres beskyttelse.

3 Likes

Men et eller annet må det vel være? Det må da være koder av noe slag som kanskje man lagret på minnepenn da dersom man mister walletten?

Om ikke så er det nesten ikke synd på han. Jobbe med cybersecurity i mange år og så velge å ha Btc på en så utrygg wallet :sweat_smile:

Det skjer daglig, var estimert at det stjeles krypto for rundt 100M $ per dag.

1 Like

Det er vel mye via defi og walletter med lav sikkerhet. Kjøper man en hardware wallet og klarer å oppvare kodene f.eks i en safe beskyttet mot vann og brann. Og ikke viser de til alle som er på besøk. Så står de helt trygt.
Overdriver ikke heller faktisk. Var hos en kamerat og der lå kodene til metamask-walletten rett ved sia pc-skjermen. Dersom jeg hadde vært rævhull så kunne tatt bilde av de og fått tilgang.

3 Likes

Var hos en kamerat og der lå kodene til metamask-walletten rett ved sia pc-skjermen.

Henger han fra seg husnøkkelen ved døra når han drar på jobb også? :sweat_smile:

1 Like

Hehe :sweat_smile: nei, er nok ikke fullt så galt.
De ble lagt en annen plass når jeg fortalte han hva andre kan gjøre med de ordene :sweat_smile: