Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin

Ceypto, Bitcoin, nft, Web 3.0. Grådighet og håp om store penger. Bitcoinbobla vil en dag sprekke. Hva vil bli det neste påfunnet for å holde crypto ponzi-scam levende?

En utrolig bra Video med en kar som tar en dypdykk i saken.

1 Like

Det vil alltid være grådighet og svindel der hvor det er mye penger inne i bildet.

2 Likes

Det er bare å vente til de store bedriftene begynner å bruke blokkjede-teknologien. Ikke nødvendigvis Bitcoin, men teknologien er kommet for å bli. Det er 100% sikkert.

2 Likes

Videoen starter med et fokus på NFTs og digital kunst. NFTs er blockchain, men har utenom det ingenting med f.eks BitCoin å gjøre. Det er ikke sammenlignbart. Han sier jo selv i videoen at NFTs ble hovedsaklig brukt til å “flexe” hvor rik du var. Drevet videre av influencers og kjendiser som Paris Hilton og Snoop Dogg.
Det er helt klart at 98% av krypto prosjekter ikke kommer til å eksistere i 2050. Akkurat som man kunne si om tech og IT selskaper i 1990.
Personer som omtaler kryptovaluta med fellesbegrepet “Crypto” er jeg ofte skeptisk til. Blir litt som å høre på en aksjeekspert som omtaler alle aksjer som om de er like.
Er kryptovalutaer noe av det mest risikable og volatile man kan investere i? Ja.
Finnes det kryptovaluta scams og ponzies? Ja.
Betyr det at alt av kryptovaluta er scam og ponzi? Nei.

4 Likes

Bitcoin er en commodity, så har vi alle de andre :slightly_smiling_face: og som jeg har sagt for mange ganger tidligere, bitcoin må ses på som mye mer enn ett spekulasjonsobjekt, og med andre øyne enn oss som bor i verdens rikeste land uten nevneverdig korrupte myndigheter osv osv

7 Likes

Begynner å se bra ut :slight_smile:

3 Likes

Bitcoin on a roll!! :slight_smile:

3 Likes

Gjør et nytt forsøk på å bryte opp disse glidende snittene.

1 Like

Jeg syns at uansett om man ser på 4H, 1D eller 1W så har det dannet seg en veldig fin bunnstruktur. Så om bunnen ikke er inne så tror jeg uansett at vi nærmer oss neste bullmarked. Kanskje er vi der nå og.

3 Likes

Denne fra Cowen var interessant fra et teknisk standpunkt, der han trekker frem 200MA og 19500 som et kritisk nivå. Drømmescenarioet er jo å bryte gjennom 200MA og så teste den som støtte før videre oppgang. Ser også på chartet at både månedlig og ukentlig RSI og MACD trender positivt, uten at det betyr at vi ikke kan få en eller to nedganger til. Spesielt GBTC-sagaen og Binance sin soliditet kan få stort salgspress på kort sikt.

1 Like

Enig der :ok_hand::rocket: Gjelder alts også :star_struck:

1 Like

Det ble vel stort sett bare fud. Lite som tyder på at de sliter. Det ble vel tatt ut krypto for mange milliarder usd bare på én dag når ryktene spredde seg, uten problemer.

Så det er vel heller motsatt, mindre krypto stående på børsene taller mer for oppgang enn nedgang. Dersom whales har mesteparten av beholdningen sin på børsene, så blir det noe annet igjen.

1 Like

Nå har det jo vært rimelig store uttak fra Binance siste ukene uten at det har påvirket dem negativt på noen måte.

Blir spennende å se nå @Morti om du får rett ang. bunnen eller jeg i mars 23. ^^ Lykke til igjen. Gjenstår å se om Bitcoin skal ha enda en nedtur på -30- -50% før den virkelige oppturen eller om det reelt har startet nå. Hittil ser jo ditt case ut til å gå som forventet, men jeg har også sagt det kan komme en opptur før mars, og så et brått fall ned mot endelig bunn for denne gang. Caset mitt sier at bunnen vil være langvarig(3-6mnd), og det har vi kanskje sett nå de siste 2,5mnd. Blir spennende å se, selv om det ikke er så viktig i det store bildet. :slight_smile:

2 Likes

Enig! Det viktigste er å kjøpe slik at man får med seg den store oppturen. Profitt er profitt :slight_smile:

2 Likes

Eneste dumme er at jeg skal kjøpe bolig i juli, og da må binne opp mye av fri kapital. :frowning: Så blir ikke gull-runnet for meg denne gangen, men noe skal inn i hvert fall.

3 Likes

El Salvador gjør et nytt forsøk. Bedre timing nå etter massiv likvidering enn på $40k. Spennende om dette blir fulltegnet og om andre land følger etter.

3 Likes

Happy days!! :slight_smile:

Snakkes på månen :slight_smile:

1 Like

Må først over 70000 før jeg kjøper :wink:

2 Likes