Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin

1 Like

Kan ikke Bitcoin roe ned litt da, er ikke mars enda! :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 Likes
  1. Mars utløses massivt kjøpssignal om kursen er over 19500. Pga bullish engulfing candle på monthly i februar.

Jeg tipper 26500 i løpet av dagens candle og 28300 ca i morgen. Hva tipper du?

Weekly death cross forresten. Kursen eksploderte litt bare… :star_struck:

Investorene fikk valget om de vil bruke daily golden cross eller weekly death cross. Kan se ut som valget er tatt :star_struck:

1 Like

Hva tenker dere nå ?

Jeg tipper 30k topp i dette lille før-mars rallyet, og så rett ned i 12k i mars en gang. Blir digg :stuck_out_tongue_winking_eye: Men ser i overvekt ut som du fikk rett hittil Morti, men skal ikke telle hønsene enda. Mine egg har ikke klekket før mars er over. ^^

1 Like

12k har noe alvorlig gått galt på veldig kort sikt, hva skjer makromessig? Alle virkemidlene er brukt opp, så noe må evt knekke? Evt angrep fra verdensrommet mangler vel? :wink:

Hvordan er reglene når det gjelder bruk av BTC? La oss anta at en person i Norge har endel BTC. Kan denne personen f.eks reise til Dubai eller El Salvador og uten videre kjøpe en bil eller et hus der med sine BTC?

1 Like

Tror ikke Bitcoin prisen henger sammen med hendelser i virkeligheten i noen stor grad.

Meget bra for kursen :grinning:

4 Likes
1 Like
5 Likes

Jeg er ingen ekspert, men når du fører verdier (btc, cash, osv) inn i et land er det typisk noen skatteregler som slår inn. Mulig det også er noen regler som slår inn også ved utførsel av verdier fra et land.

Joda, privatpersoner betaler også forskuddsskatt basert på forventningene til inntekt som Skatteetaten legger til grunn baser på tidligere år.

Jeg endret skattekortet 5. januar og rakk da å få forskuddsskatten automatisk justert. Har du tap i 2022, pluss at du kan argumentere for at du ikke forventer overskudd i 2023 så må du ta direkte kontakt nå siden skatten allerede er beregnet, og faktura for 1. termin med forfall 15. mars er sendt ut.

Har tatt kontakt med de for mange dager siden, uten svar fra de, men endret skattekortet samme dag. Så da skal vel forskuddsskatten følge med automatisk går jeg ut ifra?

Siden faktura ble sendt ut 15. februar så ville jeg ringt de for å være på den sikre siden. Med mindre du har fått et nytt skattekort og bekreftelse for endret forskuddsskatt som jeg fikk.

Takk for tips! Har fått nytt skattekort, men nei ikke noe bekreftelse på endret forskuddskatt :sweat_smile:

Dabbet på 200 ema på 4 h. Kan jo håpe at det var bunnen, men føler ikke 200 ema på 4 h har vært så essensiell som på daily og weekly. Daily er snart på 21 700. Det er vel høyest sannsynlighet at det snur der. Uansett så selger ikke jeg.

De eneste nivåene jeg tenker nå at jeg vil muligens prøve å trade er på 30k, 48k og 55k. Avhengig av hvor fort vi går opp og litt nyheter og sånn.