Btc er definert som commodity mens røkla er security, ref cftc og sec, just sayin…
BREAKING: SEC reportedly seeks temporary restraining order to freeze Binance US assets
Ikke uenig når jeg studerer charts. Jeg må nok inn i markedet igjen nå.
Ganske standard. alle forventer ned, da går den opp. alle forventer opp, ned.
Noen har svært god innsikt på gira posisjoner.
Anbefaler å se denne:
Bitcoin spiralen viser at topper/bunner skjer omtrent samtidig hver gang:
Etter forrige halving har bitcoin’s tilgjengelige supply vært på vei ned, for første gang!
Ser man på prisutviklingen de siste syklene ser det ut til at vi får enda lavere pristigning ved neste topp, men det er ikke sikkert, fordi supply faller så kraftig nå:
Hele videoen er verdt å se.
Akkurat 5.3 ganger lavere faktisk
De sier det samme som vi har sagt hele veien
Aug21:
Okt 21:
Tok grovt feil her:
Men man kan alltids følge denne og tilpasse til hashrate for halveringene
Mars 22:
Så:
Sep 22:
ok 22:
- feb 23:
Ja, Bitcoin har jo flere ting som påvirker i varierende grad. Hovedfaktoren i min teori er halveringene, i tillegg kommer ting som hva som skjer i finansmarkedene generelt og i kryptomarkedet generelt. Bitcoin virker ikke å kortsiktig være noen beskyttelse mot at det går dårlig i verden, men zoomer man ut er Bitcoin relativt løsrevet fra resten av systemet. Men uavhengig av verdens finansmarkeder, makro osv. så ser jeg Bitcoin som avtakende på den langsiktige fronten, så ville f.eks. ikke nødvendigvis sittet i Bitcoin i 10-20 år, men 5 år tror jeg er rimelig safe fortsatt. Er bare usikker på hva man gjør når halveringene får mindre effekt, helt til de ikke lenger fører Bitcoin over forrige ATH. Da er jeg oppriktig redd for en kollaps (altså det følger alltid en kollaps fra toppene etter halvering, men da til lavere nivåer enn forrige lave periode.) ned mot f.eks. 3k igjen i 2029 området, HVIS ting fortsetter som nå. Men mye kan skje innen den tid som endrer det synet hos meg.
Hvis jeg skal trekke de store linjene fram i tid ville det sett ut som dette:
Hver røde topp = halvering, utenom en liten “dobbel” ved neste halvering. Vet avstanden på tidsaksen ikke blir riktig i forhold til faktisk avstand mellom halveringene. Ville bare visuelt vise hva jeg forventer i det lange løp nå.
Men, så endte dessverre jeg her delvis i mellomtiden:
Dette problemet får man ikke i Bitcoin, vel spørs på leverage
Så blir ikke så mye å investere framover.
Interessant at supply har gått ned så mye. I tillegg til halveringene så hodler langt flere. Isolert sett kan det få toppen høyere.
- at flere mister keys til hard wallet osv. konstant, så supply blir bare mindre over tid av det også.
Tror ikke det er det. Det er mer at de tenker på Bitcoin som store of value. Det øker ikke på med folk som mister nøkler.
Neinei, det er en underliggende jevn passiv påvirkning på supply.
Denne forteller meg at kanskje modellene som viser at neste topp blir lav kommer til å slå feil ut neste topp.
Halveringene får jo mindre og mindre å si. Vil heller si at folks vilje til å sitte på Bitcoinene sine trygt lagret et sted betyr mer.
Supply ville vært høyere om keys ikke gikk tapt. Tipper ingen har oversikt over mengden tapte keys forøvrig. Men kun mengden bitcoin som ligger på exchange-kontoer og cold/hot wallets.
Begge har rett
Det kan du ikke mene, Morti, vi må slå oss sammen mot pdx her. Dette er helt klart ikke mulig.
Jeg er halvskeptisk til å tro for mye bra om neste topp. At det skal mye opp, ja helt klart, nå er vi i “bitcoin failed”-land som alltid kommer etter halveringenes seiersgang er gjennomført, men det jeg er skeptisk til er om forrige topp blir slått med så veldig mye. Og når det blir klart at er tilfellet om 2 års tid, så er jeg redd vi ikke vil se en ny ATH igjen i Bitcoin. Men det er så langt fram i tid. Kort oppsummert: Tror 2029 blir et ikke-tilfredstillende år for Bitcoin. Selv for Hodlers.
Det kan du ikke mene, Morti, vi må slå oss sammen mot pdx her. Dette er helt klart ikke mulig.
så er jeg redd vi ikke vil se en ny ATH igjen i Bitcoin
Langt igjen til 1 million dollar. Nesten utenkelig at vi ikke kommer dit i løpet av 10-14 år.
Ja, der ser du pdx, vi er fundamentalt uenige akkurat som vi sa. Vi er bare midlertidig enige om at denne syklusen blir bra herfra.
Istedet for å spå bunnen, kjøper jeg meg daglig inn i et globalt finansielt nettverk som bare blir sikrere og sikrere.
Aaaaand… boooom
Lukter shortskvis lang vei
Dette er ikke kun short squeeze, men mye spot bl.a. som følge av koordinert institusjonelle ETF-nyheter.