Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin

bitcoin tror jeg vil øke mye innen april

De fleste som vet hva de gjør har backup av cryptoen sin gravert i stål:

Trua er der :+1:

3 Likes

Hun har vel mistet litt kred de siste par årene?

2 Likes

Tja

ARK Next Generation Internet, investert nærmere 132 millioner dollar i Grayscale Bitcoin Trust – som kun investerer i Bitcoin. En investering som visstnok har gitt en avkastning på 224 prosent det seneste året for stjerneforvalteren. Til sammenligning har Bitcoin lagt på seg 114 prosent i samme periode.

Makrooanalytiker er hun ikke, jeg har hørt for mange sinnsyke uttalelser fra henne der til at hun har noe mer kredibilitet. Det betyr ikke at det ikke går an å investere i ETFene hennes om man timer det riktig, evt sitter i 10 år.

Men om man satser på Bitcoin og har Bear marked bak seg skal man være litt forsiktig med å avskrive henne ved starten på et nytt bullmarked. Spesielt om man er opp over dobbelt så mye som Bitcoin har steget site året. Tror folk kan holde ut med henne litt til da. Men er enig i at noen av kursmålene har vært noe luftige. Samtidig er det hun og sine som sitter og lager de beste modellene for prising av Bitcoin - noe som er utestet terreng. Man må lage veien mens man går den.

1 Like

Det som iallefall er noe som alltid kommer tilbake er at når shit hits the fan så går vi til det som alle mener holder best verdi i usikre tider, gull, og Bitcoin innehar alle egenskapene til gull. Så når flere og flere verden over ser at det pengeeksperimentet vi har prøvd med å bare dra ett nytt kredittkort når det andre er makset ikke fungerer så bra for alle utenfor det gode selskap, så er det ikke rart at man ønsker endring. Bitcoin er det alternativet som i dag aksepteres av først verden over, så får vi se hva fremtiden bringer

1 Like

På micro nivå er hun ikke så far off mener jeg, men det er når det gjelder makro jeg absolutt ikke hører på henne. Jeg har tro på ar mange selskaper kan vokse eksponensielt, dog ikke hele porteføljen hennes.

https://twitter.com/CathieDWood/status/1528179451070230530

Etter å ha lest denne tweeten skjønte jeg hvor fjern hun er å enkelte områder… Mulig det var et desperat forsøk på å pumpe ARK-ETFene, men det burde hun også skjønt ikke ville virke…

2 Likes

Jeg har stor tro på AI og robotisering. Men å tallfeste det til 30-50% årlig vekst i GDP hørtes litt optimistisk ut ja.

1 Like

Nå går bitcoin til 0, folkens. Bare å kapitulere for oss som ikke solgte (men kjøpte) på $15500.

2 Likes

Ja, nå er du (/vi) snart konk :grinning_face_with_smiling_eyes:

Hvor langt tenker folk her bitcoin skal i dette bullrunnet? Ser så mye forskjellig, så vanskelig å vite hva man skal tro på…

Helt umulig å si selvfølgelig, men jeg tror vi skal til 150. Tror også vi kan nå 100 før halvering.

1 Like

Basert på 5,3 teorien stopper vi på 79k ca. 5,3 teorien har vært ufeilbarlig til nå, men må vike en gang.

Basert på marginal-kostnaden per bitcoin på 45-50 000 $ tror jeg vi går opp til 60 000$, kanskje 65 000$ før vi faller tilbake til dagens nivå.

Når mener dere at kursmålene deres skal nås? Denne uka, før jul, før halvering, innen 2032?

Jeg tenker maks 48k i år. Og 79-150k innen juli-desember 2025.

1 Like

Enig i 2023, men ganske konservativt anslag i 2025 vil jeg si. Kommende pengeflod, valutabevissthet, ETF’er, supply-sjokk, nettverkseffekter innen bl.a. energiindustrien bør gi enda høyere oppside innen to år.

2 Likes

1BTC = 1BTC :innocent:

You tell me.

3 Likes