Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin

Jeg skrev et lengere innlegg 24. mars i år, da kursen lå på 27 000$, etter å ha økt fra 17 000$ i løpet av et par måneder at fair pris ikke var 20 000 - 25 000$, heller 45 000 til 50 000 $, basert på marginal produksjonskostnad. Og at tidsperspektivet den gang var kort til mellomlang sikt.

Nå er jo ikke alltid reell pris det samme som fair pris, heller ikke i Bitcoin.

Men skal jeg mener akkurat det samme nå, fundamentalt er det marginal produksjonspris som er fair pris.

Skulle jeg spekulere i noe kan prisen gå videre i 2024 i takt med usikkerhet i økonomien så kanskje touche 60 000$ i andre halvår 2024, og falle tilbake til noe under fair pris i 2025 når det forhåpentligvis må ha kommet flere avklaringer i verdensøkonomien, uavhengig om de er gode eller dårlig, så kanskje 30 000$ - 40 000$?

Basically tenker jeg at Bitcoin (som absolutt eneste krypto) er som gull.
Og der er også pris lik marginal produksjonskost.

Tenker at mest sannsynlig går ikke gull «to the moon», om ikke noe helt ekstraordinært skjer, og at det samme gjelder for Bitcoin.

1 Like

Bitcoin prises vel omtrent aldri utifra marginalkost, men heller hype-bølgene som kommer av halveringene? Og 80-90% fall når det ikke er flere bigger fools i etterkant av hver halvering. Det finnes 0 fundamental verdi i en coin, uansett, men det finnes spekulativ verdi i andre sin tro.

2 Likes

Du mener som alt annet i verden? Verdi bestemmes etter hva andre mener noe er verdt.

1 Like

Spennende sammenlikning, men jeg mener det er en feilslutning å ekstrapolere gull sin nåværende markedsposisjon til å gjelde bitcoin i dag. Bitcoin sitt marked er ikke modent slik gull sitt er, og bitcoin er fortsatt i sin eksponensielle adopsjon og price discovery med tilhørende mageknytende volatilitet. Skal man ekstrapolere verdsettelsen av gull til å gjelde bitcoin, bør man derfor ta utgangspunkt i siste del av S-kurven når markedet modnes og volatiliteten reduseres.

Ifølge coinmarketcap er det ca 48 millioner bitcoin lommebøker, noen som vet årlig vekst?

Det er selvsagt vanskelig å vite hvor lang tid det tar før markedet blir samstemte at prisen på Bitcoin vil være pluss/minus marginalkostnaden, som i dag på verdensbasis ligger på 45-50 000 dollar.
Men nå som volatiliten etterhvert synker, blir det flere og flere som tenker på det digitalt gull, funksjonen blir likere og likere og Bitcoin får bortimot samme focal point som gull.

Tror også bevisstheten til hvordan Bitcoin er knyttet til energi vil øke, og prisen på en Bitcoin burde egentlig vært priset i kilowatt-timer, og ikke dollar.

2 Likes

Jeg tenker at Bitcoin som ny teknologi og hva det kan representere i fremtiden er umulig å sette seg inn i nå. Smartere personer enn oss har forsøkt å forstå fremtidig bruk av diverse oppfinnelser og oppdagelser og totalt bommet. Jason Lowery som har militær bakgrunn mener det er fremtidens beste alternativ å sikre cyberspace siden det krever så mye energi, cyberkriminalitet er verdens tredje største økonomi bak USA og Kina. Spennende er det iallefall. Kan se en kjapp wrap up her:

1 Like

$40 000

3 Likes

41 500 :blush:

2 Likes

Kraken var vel over 44000

8 uker med grønne pinner på rad, hvor ofte har det skjedd før? Aldri?

1 Like

Hvis det blir en grønn pinne igjen denne uken er det første gang siden H1 2017 at det blir 8 på rad!

1 Like

https://x.com/nayibbukele/status/1731653743668572498?s=46&t=j35HL3Q8_vWwsW157llYOg

42k og helt tyst
Bullish

3 Likes

Blackrock og co ønsker vel lavere pris etterhvert? Opp ut året, ned på nyåret?

Spørs om de klarer det…

Vanskelig å si, se bare på gullet. Tror inntoget av den gjengen der vil føre til langt mindre volatilitet på litt sikt

Dette er bare så sykt deilig å følge med på :rocket::star_struck:

3 Likes

Jeg tester ut BareBitcoin nå, noen som har erfaring?

Appen var smooth og jeg liker fokus på kun bitcoin og automatisk stacking!

Bruk denne lenken for å få 250 kr gratis handelsavgift hvis du vil teste dem ut: Du har blitt invitert!

Fin kursgraf i appen også, skulle ønske den så sånn ut hver dag

5 Likes

Elsker BareBitcoin! De gutta kommer til å eie bitcoin-markedet i Norge om få år.

1 Like