Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin

Blir skikkelig fomo når 50k brytes :star_struck::rocket: Så kommer de som nekter å kjøpe noenting før vi er på ath-nivåer etter det igjen :heart_eyes:

1 Like

Uten å være vitenskaplig på det så vil jeg tro at under sist parabolske run så kom 90% av oppgangen på 2 x 7 dager. Altså to perioder på en uke hver. Sist gikk kursen fra 40 til 56k på 7 dager. Så gikk den fra 56k til 67k på 6 dager.

Det beste er å være inne. Derfor kom jeg meg også inn da jeg innså jeg ventet på noe som ikke kom. Var svært nære å treffe perfekt. Hadde kjøpsordre liggende på 37k når den stoppet på 38,5k. Tjente veldig lite på å gå ut og inn, men noen prosenter gevinst ble det. Det viktige var å komme seg inn igjen og det gjorde jeg.

Mine alt coins har jeg bedre inngang enn utgang på samtlige unntatt eth så tjente vel mer der. Spesielt Solana og Cardano. Eth tapte jeg på å gå ut av. Men det var nære på å treffe skikkelig bra. Men nære på er det samme som ingenting. unntatt at man må ta lærdom av dette og.

4 Likes

:ballot_box_with_check: $50 000

2 Likes

https://x.com/dsbatten/status/1756960322295074843?s=46

Dette med å klare å komme seg inn igjen når man har en trade som ikke gikk helt etter oppskriften er jo også en skill.

3 Likes

Det eneste jeg tenkte nå er egentlig at den kom til å bryte opp nå. Om den skulle ned til 35k nå så hadde vi gått mye fortere ned dit.

Siden vi bare er ca 110 dager inn i fase 2 av bull runnet så har jeg enda ikke avskrevet 35-37k. Fase 2 skal være 190-200 dager. Hvis vi bryter over dette nivået vi er på nå så vil det være en veldig kort fase 2. Det vil i så fall få betydning for hvor høyt fase 3 (den parabolske) går. Så vi bør egentlig håpe på en korreksjon ned til 35k. Og la deler av mars, april og mai bli de månedene hvor den virkelig går til himmels. Det hadde lagt til rette for et mer tradisjonelt bull run som kan gi oss en virkelig god parabolsk oppgang med blow off top.

3 Likes

Samt at det er verdt å nevne at i morgen er alltid en ny dag. Og hva som har skjedd før ikke er noen garanti for hva som skjer i fremtiden. Det er alltid en første gang for noe. Og en siste gang for noe. Ingen bullrun er helt like. Men grådighet og frykt endrer seg ikke så mye.

2 Likes

Tror mange undervurderer EFT effekten :rocket:
Blackrock og co pumper penger inn i BTC

Først var det verdens rikeste mann som kjøpte. Så verdens største selskap, så tok et land i bruk Bitcoin som legal tender. Det er alltid noe. :sweat_smile: Vent til alle pensjonsfondene verden rundt allokerer 5% til Bitcoin :money_mouth_face: :money_mouth_face:

1 Like

Tror du missforstår EFTer.

Uansett så kjøper whales som bare det akkurat nå. Noe som indikerer at vi fortsatt er tidlig ute.

Jeg tror vi kommer til å se bitcoin på helt nye nivåer i 2024-2025.

Institusjoner må vel akkumulere Bitcoin og når volumene på ETFer øker må også akkumulasjonen av Bitcoin øke?

Jo da, men BR og Co pumper dette fordi de tjener penger på at vi kjøper EFTen deres, ikke fordi bitcoin stiger. De har en fee for å håndtere det. EFTens verdi gjenspeiler bare underliggende eiendeler. Når de reklamere på den måten de gjør kjøper folk heller bitcoin der isteden ha holde sin egen coin. Trodde egentlig det var hele greia med bitcoin at det ikke skulle inn i det store skittene systemet.

1 Like

Du har misforstått…

Nei, fordi en bitcoin eft har kun bitcoin. Normalt har en eft masse forskjellige selskaper som de generer verdier fra grunnet gode investeringer. En bitcoin eft gjør bare at du ikke eier bitcoin selv om du her investert i bitcoin. Ingen eier underliggende verdier i EFTen man har kjøpt. Men siden du kjøper gjennom en eft så er du så heldig at du kan gi bort mer av pengene dine i samme slengen til forvalteren av EFTen.

1 Like

Tilbydere av Bitcoin ETF må vel holde bitcoin som er lik verdien av ETFen. Derav prisoppgangen og kjøpspresset?

1 Like

What, utsteder av BTC ETF må jo kjøpe tilsvarende underliggende, dvs BTC.

Ja, det er kun det de gjør. Men det ikke BR og Co som ble indikert som bruker penger på det. Det er oss som kjøper EFTen. De er bare en mellomledd som eier bitcoinen så vi ikke får eie den selv.

1 Like

Tenker du at alle som kjøper ETF ellers ville kjøpt bitcoin direkte? Det gjelder sikkert noen, men ETFen åpner jo opp for aktører som ellers ikke kunne kjøpt bitcoin. Feks folk som ikke har peiling, store aktører og fond som ikke kan eie det direkte etc.

Net inflow taler jo for seg selv:

6 Likes