Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin

Jo da. Helt enig i det. Synes bare det er gøy at hele konseptet til bitcoin faller litt bort når man ikke eier det selv. Da blir det bare pengespill på at noen vil kjøpe den for mer enn det du ga. Tviler på at det kommer noe utbytte med det første.

Ikke glem at når det blir lett for institusjoner å kjøpe blir det også lett å shorte.

Til nå har nok hvalene lekt seg mye med pump og dump, men det skifter nok fort om de store gutta skal begynner å spille.

Selv har jeg like stor tro på at det kan bli null og flere millioner så skal ikke uttale med om opp eller ned. Synes bare det er spennende å se hva som skjer nå som forvalterne av EFTen kan shorte med egne midler når de tidlig ser endringer i systemet. De har en enorm fordel når det kun er en asset i EFTen

1 Like

Hvordan konto bruker man for å kjøpe denne på den svenske børsen?

ETF i USA har jo vært sett på som den helt store triggeren i årevis, altså ikke papirer basert på bitcoin futures, men ekte holdings.

Så det er rått å være her rett før halvingen!

3 Likes

Zero konto

Wtf, ante ikke det gikk an

Tror jeg har nevnt det ca 10 ganger her i tråden :slight_smile:

Beklager!!! Jeg sa feil. Det var aksjekonto. Ikke Zero. Det gikk ikke på Zero da jeg startet med dette i hvertfall.

Mhm, var det jeg trodde og.

Hadde vært litt gamechanger for min del.

1 Like

Jeg har pensjon hos DNB i dag, er det noen som vet hvordan jeg kan få deler av den i en Bitcoin ETF?

Det gikk ikke på Nordnet med den XBT Bitcoin, men vet ikke hvordan det er med den nye ETF’en.

2 Likes

Bytt bank, og spør Pareto :stuck_out_tongue_winking_eye: De er faktisk helt ville på å ordne ting for sine kunder. Fikk short-avtale i USA på en dags varsel da jeg skulle shorte Tesla, men bra det ble med tanken. :stuck_out_tongue:

2 Likes

Ble ikke store duppen. Voldsomt momentum nå. Neste stopp 56500?

1 Like

Basert på historikk tipper jeg vi snur ved 53000 ish. Men vet aldri :innocent:

1 Like

Snur ikke dette, 100 k før bitcoin halving :+1:

2 Likes

Mye av antakelser om priceaction osv baseres på tidligere bullruns, og det kan tenkes Bitcoin skal følge samme mønster også nå. Men det er skjedd mye på 4 år, bla å bli stuerent hos de store gutta som åpner opp ett nytt segment med mye cash. At det vil komme korreksjoner er helt sikkert, markedspsykologien vil nok være den samme som alltid. Egentlig skulle vi ned å teste strukturen ned mot 30-35, og det kan fremdeles skje, men bør ikke skje før neste bearmarked. Det er jo viktig for å bekrefte tidligere brudd på en akkumuleringsfase og danne en ny plattform og bygge videre på. Men halveringene kommer og det bil bli enda mer knapphet som vil gi høyere pris, så det er egentlig bare å slappe av og evt leke med en delpotten hvis man vil spekulere i tidligere mønstre og tekniske signaler :sweat_smile:

1 Like

https://x.com/stackhodler/status/1758096264426586118?s=46

3 Likes

Den var fin! Der var det mye snacks!

Historically, Bitcoin has never broken through the 0.618 fibonacci retracement level before the halving.

Well, it just blew the doors right off that level.

Dette har jeg også tenkt mye på. Samtidig er også grunnen til at vi nettopp fikk det første MACD krysset i Bitcoins historie at kursen aldri før hadde vært under 200w snitt.

Registered Investment Advisors have a 90+ day waiting period before they can allocate to new investment products.

Da er ikke dette noe som har påvirket prisen enda annet enn om det prises inn på forhånd. Selve effekten er vanskelig å regne på på forhånd.

Jeff Bezos just unloaded $4 Billion in Amazon stock a few months after he was seen partying with Michael Saylor in St. Tropez.

Arne Fredly har lagt ut luksusbilene for salg :joy:. Bare en kuriositet. Trenger ikke hause mer enn Michael Saylor :slight_smile:

1 Like

Redd for Bitcoin hu dama der gitt :rofl:

1 Like

Target 60 000 :money_mouth_face:

3 Likes