Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin

For det første så betyr det jo at sikkerheten til Bitcoin øker. Men det viktige her er vel for min del at det betyr at miners er profitable igjen etter halveringen. Når miners taper penger etter halveringen pleier de å selge Bitcoin for å investere i nytt utstyr som løfter hash rate. Når hash raten nå øker betyr det at de trolig ikke vil selge mer Bitcoin på disse prisene.

Dette bekrefter kanskje teorien om at miners kapitulerte sist uke og at salgspresset fra dem nå faller bort. Og da blir Mt Gox og Tyskland sitt salg ganske lite i totalen.

3 Likes

Tester 200 dagers snittet nå. Men er veldig mye å gå på nedover og

Antall BTC øker like raskt uansett, så flere miners/økt hashrate gjør bare at det er flere som tar et kakestykke, dvs mindre fortjeneste pr miner.

1 Like

Det ble snakket om på Unchained Podcast forrige uke, det ble ment at det ikke vil påvirke prisen så mye, at det som skjer nå vil fort avta og prisen stabilisere seg. Da blant annet:

1. De som valgte å ikke selge sin BTC til kreditorer/selskaper og heller vente, er personer som har vært med siden starten og mest sannsynlig holders. Som også avsto å selge sine BTC til kreditorer på forrige topp i 2021
  2. Det er mange større selskaper som er investeringselskapet i BTC som vil nok ikke selge så mye
  3. Generelt sett så var det nok ikke så mye av BTC som kom tilbake i sirkulasjon som kommer til å bli solgt.
3 Likes

Økt hashrate betyr flere som konkurerer om belønning. Med andre ord vanskeligere og mindre profit ved å mine.

https://x.com/techdev_52/status/1808843481504166337?s=46&t=lOWlVqekP7w5VP-n0Sd4aw

1 Like

Hva er neste nivå vi «aldri ser igjen»? :wink:

Tenker en kjøpspost nede på 52 000 kan virke fornuftig. Tanker anyone?

1 Like

Hvis du har tenkt til å kjøpe bitcoin på 52k ville jeg heller kjøpt nå. Ikke fordi jeg ikke tror den vil gå dit, men har du rett så er oppsiden så og si den samme, men risikoen for at den ikke går til 52k er stor. Så du tar en stor sjanse på at du ikke får kjøpt. Tar du feil og bitcoin tanker, så får du jo kjøpt, så du reduserer da nedsiden din med 4k. Er det noe vits?

1 Like

@TheObserver

Det skrev jeg samme dag. Må ikke ta alt så bokstavelig.

@Buffet når Riot øker sin hash rate med 50% på en mnd så snakker vi om at det selskapet nå er mer konkurransedyktig. Ikke mindre. En ting er at hash rate øker og det påvirker hvor vanskelig det er å mine en Bitcoin. Noe annet er hvor mye kapasitet en miner har i forhold til utgifter og prisen på en Bitcoin.

Ja greit nok at denne aktøren er rigget og klar for å krige om andelene som blir utdelt ved mining. Veldig bra for denne aktøren da​:clap::clap::clap:
Det du skrev kunne fort tolkes som at høyere hashrate= høyere profit

Riot nyheten var bullish. Jeg ble spurt hvorfor. Forklaringen er nok korrekt uansett hvordan man vil forstå meg.

According to Odaily, US-based Bitcoin mining company Riot Platforms has reportedly increased its mining hashrate by 50% within a month. This significant increase in the company’s mining power demonstrates its commitment to enhancing its operational efficiency and productivity in the competitive Bitcoin mining industry.

Riot Platforms’ decision to boost its mining hashrate is a strategic move aimed at maximizing its Bitcoin production. The company’s increased mining power will likely result in a higher yield of Bitcoin, thereby potentially increasing its market share and profitability.

This development is a clear indication of Riot Platforms’ dedication to strengthening its position in the Bitcoin mining sector. It also underscores the company’s confidence in the long-term value and potential of Bitcoin, despite the volatile nature of the cryptocurrency market.

Så er riktignok min observasjon at miners pleier å selge etter halvering. For å finansiere en slik oppgradering som Riot har tatt. Når man har tatt investeringen trenger ikke tilsvarende selskaper å selge like mye Bitcoin lengre.

Positivt for Riot om de lykkes ihvertfall og viser jo selvsagt at de har troen på at mining vil være lønnsomt. Noe som da betyr at de har troen på at prisen på Btc ikke vil gå ned.

Blir som om Odfjell hadde kjøpt en ny rigg. Betyr ikke automatisk at oljeprisen skal opp, men at de har troen på markedet.

1 Like

I tillegg så har vi historien som sier at når aktørene er rigget for nye 4 år så slutter de å selge Bitcoin. Det er en ekstra dimensjon her.

2 Likes

4 Likes

Det er akkurat der vi er. Før vi når toppen skal vi til Euphoria med daglige Bitcoin innlegg på nyhetene i et par uker.

1 Like

Målet er vel å bli like rik og lykkelig som hun her.

Hun ser lykkelig allerede her i 2005. Tenk den gleden av å kunne testamentere verdier for 9 milliarder til en sønn og ingenting til dattera.

Ja greit nok, feil tråd i og med det har ingenting med krypto å gjøre.

2 Likes

Ett knipps så forsvinner salgspresset

https://x.com/bitcoinmagazine/status/1808849562523598961?s=46&t=BMT81rulcF9qGjqL_LuXsA

2 Likes

5 Likes

https://x.com/bitcoinmagazine/status/1808429905492770930?s=46

2 Likes